Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Agnes

Agnes

24-05-2009 om 07:06

Vliegengordijn, ervaringen en wie kent deze?

Hoi Allemaal,
Het vliegenseizoen is weer begonnen en binnen word ik er niet zo blij van.
Bij de buitendeur hebben we nu een rolhordeur. Waardeloos, hij loopt zwaar en werkt nu al niet meer. Ik ben van plan deze er uit te slopen.

Nu ben ik op zoek naar wat anders. Ik had ooit lamellen, maar daar vlogen de vliegen gewoon tussendoor.

Nu zag ik laatst dit in de winkel:

http://www.kleurmijninterieur.nl/webwinkel/index.php?c=635&p=6149&nm=paola&num=1

en ik schrok vreselijk van de prijs. Maar ik dacht ook dat het voor die prijs toch wel goed moet wezen? Het is kunststof en voelt heel dik aan. Het grote voordeel vind ik dat je er zo doorheen kan lopen naar buiten.
Die draadjes die erin zitten staan ook wel vrolijk. Mijn man vindt die "kattenstaarten" niet zo mooi.

Wie kent dit en is het echt wat of heeft iemand anders betere en goedkopere oplossingen?

Ik ben erg benieuwd, want ik wil eerst weten of het werkt, voordat ik zoiets duurs ga kopen.

Alvast bedankt,
Groetjes Agnes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

24-05-2009 om 09:42

Poeh.....

Het is een bedrag zeg!Ik denk dat er goedkopere oplossingen zijn,die misschien iets minder lang meegaan.
Tip:
www.vliegengordijn.nl
Groetjes,Bastet

Hugnyt

Hugnyt

24-05-2009 om 11:54

Volgens

een vriendin van mij werkt het wel goed. Het nadeel ervan is dat je ze zelf in elkaar moet rijgen/klikken en wat ik zelf ook wat minder vond is dat je er niet doorheen kan kijken, als er dus iemand vanaf de andere kant zou komen zou je zomaar tegen elkaar op kunnen botsen omdat je er dus niet doorheen kunt kijken. Met kinderen lijkt dit me dus minder handig.
Het is wel heel sterk en het werkt dus wel, maar of je er zoveel voor over hebt is een tweede.
Succes, groeten Hugnyt

Agnet

Agnet

24-05-2009 om 14:55

Hier

heb ik van die hulzen (staan op dezelfde site) zelf een vliegengordijn gemaakt, zo'n doe-het-zelf-pakket. Het was een heidens karwei en ik vond het ook best prijzig, maar het werkt wel. Ik vind het het geld waard.

mirreke

mirreke

24-05-2009 om 18:57

Lamellen werken niet?

Had je dan wel een zware onderkant? Wij hebben hier wel lamellen en het werkt perfect moet ik zeggen. Maar de onderkant is erg zwaar, zodat ze direct weer tegen elkaar aanvallen als er iemand doorheen is gelopen. En je kunt er tenminste doorheen kijken. Anders mis je ook nog eens veel licht.

Wilma

Wilma

24-05-2009 om 19:03

Van die draaddingen

zou ik niet snel nemen. Die willen nog wel eens aan elkaar klitten aan de onderkant en dan hang je met je hoofd (of arm ofzo, maar da's minder erg) in een lus. En vooral met rennende kinderen zou ik dat niet snel doen. Dit zei een man van een gordijnenzaak zelfs tegen ons, ik vond er daar een paar op 't oog wel mooi (maar te duur) en aangezien wij toen de kinderen bij ons hadden, raadde hij 't ons af.

Bij Intratuin hebben ze trouwens ook van die draaddingen, als iemand ze toch persé wil, die zijn daar láng zo duur niet. Ik vind dit wel érg veel geld.

Groetjes, Wilma

Agnes

Agnes

24-05-2009 om 21:45

Reactie en vraag over doe-het- zelf-pakket

Hallo Allemaal,
Bedankt voor de reacties! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook belachelijk veel geld vindt voor zoiets, maar ik wil ook erg graag van die vliegen af.

Die lamellen van ons waren ook met zo'n zware onderkant (van bruynzeel)maar doordat onze deur vrij breed is (denk ik) raakten de lamellen elkaar maar een klein stukje, naar mate ze langer hingen, rolden ze een beetje op aan de zijkant. Het resultaat was dat de vliegen er zo tussendoor vlogen! Waarom die beesten zo graag naar binnen willen is mij nog steeds een raadsel, zucht.

Iemand schreef over het doe het zelf pakketje. Wat houdt dat in. Ik zie dat op de website ook staan, moet ik dan zelf al die buisjes aan die haakjes maken en is dat wel te doen?

Ik weet het nog steeds niet moet ik zeggen, aarzel behoorlijk om zoveel geld uit te geven....

Maar goed, ik denk nog eventjes en heb al veel gehad aan jullie reacties! Dank je wel voor zover.

groetjes Agnes

Annet

Annet

24-05-2009 om 22:49

Klapdeur met hor

Wij hebben zo'n deur die je zelf in elkaar zit. Onderin een trapplaat (zodat de deur met de voet open geduwd kan worden) en de rest met horrengaas.
Dit bevalt uitstekend. Er zit een dranger op zodat de deur vanzelf achter je dicht valt. Soms moet die open blijven staan, dan zetten we de deur met een haakje vast.
In de winter blijft de deur gewoon op het haakje staan zodat je de deur niet ziet. Maar je zou de deur er ook uit kunnen halen in die periode.

mirreke

mirreke

24-05-2009 om 23:46

Of je neemt twee sets lamellen

Ze moeten natuurlijk wel ruim over elkaar vallen, anders heeft het geen zin. De mijne gaat niet omkrullen trouwens.
Koop dan twee sets en plaats die in je deuropening...
Ik zou echt niet aan die kralengordijnen beginnen. Idd het vasthaken van een nekje... Brr. Onze kat heeft zich eens bijna opgehangen toen hij van de vensterbank sprong en in het luxaflexkoord kwam te hangen. Zoiets stel ik me ook voor bij zo'n gordijn. Rennende kindjes die dan zo knak... in dat gordijn blijven steken.

Agnet

Agnet

25-05-2009 om 10:05

Agnes

Je vroeg naar die doe-het-zelf-pakketten. Ik heb dat dus gedaan. Ik kreeg een zak met rode en een zak met witte hulzen, een zak met haakjes, een bovending (een ijzeren geval met gaatjes er in) en een patroon. Ik heb dat ijzeren ding aan de bovenkant van de deur geschroefd en ben toen een voor een de slierten gaan maken. Dat gaat best wel snel hoor, hulsje om haakje en aan elkaar haken. De kinderen hebben geholpen en al met al is het wel een karwei, maar wel te doen.

Bente2

Bente2

25-05-2009 om 11:03

Http://www.torresolvliegengordijnen.nl/

http://www.torresolvliegengordijnen.nl/

Vliegengordijn Kant en Klaar Aanbieding

Zelf heb ik een kant en klare besteld, 2 dagen later werd hij geleverd, geheel wit.
Ik vind torresol ideaal, sterk, schoonmaken, en natuurlijk tegen insecten!

Groetjes Bente

Puck2

Puck2

25-05-2009 om 12:24

Ook vliegengordijnen.nl

Ik heb ook zo'n doe-het-zelf-pakket gemaakt van vliegengordijnen.nl. Model Liso. Werkt prima en ik vond het geen vervelend werk om te doen.

Kleur mijn interieur

Daar moet je natuurlijk NIET kopen, ik heb vorig jaar een fiks conflict gehad over een zending, ze zouden wat op zicht sturen en vervolgens wilden ze alle kosten op mij verhalen (bezorg -en terugzendkosten, terwijl dit niet tevoren was gemeld)

Al met al was de service bar slecht en de communicatie niet veel beter. Dus niet kopen daar! (lees anders ook eens de voorwaarden, of je uberhaupt wat terug kunt sturen bijv. (kon toen eigenlijk niet))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.