Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Framboos

Framboos

10-06-2011 om 12:32

Vliegen buiten houden...hoe het best?

hoe doen jullie dat? We hebben een hond; ze moet wel zelf in en uit kunnen lopen als de achterdeur open is. We hebben een aantal horbanen-gevallen versleten en die zijn we zat. De rubbers onderaan vallen er steeds af, of iemand stapt erop, of ze zitten tussen de deur als je die dicht wilt doen. Bovendien wapperen ze met wind en vliegen de vliegen en muggen gelijk door. Hele hordeur geen optie vanwege de hond. Iemand met goede ervaring met van die kralenkettingen (Liso)? Werken die echt? Naast ons huis is een weiland met koeien, dus er zijn veel vliegen.
Ben benieuwd...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hond en hordeur

Wij hebben een hordeur,waar mijn man onderaan een handvat heeft geschroeft.
vervolgens is hij zo,n klein half uurtje met de hond aan het oefenen geweest om de deur open te maken en naar zich toe te trekken.
(uiteraard werden alle gelukte pogingen beloond met een brokje).
Hond opent dus zelf de hordeur dmv handvat.
als ze van buiten naar binnen wil,duwt ze gewoon met haar kop tegen het gaas.
wie weet kun je jouw hond dit ook leren?

merel

merel

10-06-2011 om 15:17

Linzel

ik denk dat het een deur is met een veer, dus dat ie vanzelf dichtvalt. Anders lijkt het me ook niet logisch. Zelf iets knutselen met een soort hondenluik onderin is inderdaad ook een optie. Heb je geen handige man of kennis? Of misschien ben je zelf wel heel handig natuurlijk !

Klopt

onze hordeur heeft een veer,handig voor de hond en voor de kinderen

prulleke

prulleke

10-06-2011 om 20:41

Framboos kies een torresol gordijn

Wij hebben ook al heel wat goedkope horren (xenos etc) versleten omdat ze een hond gewoon niet overleven.
We hebben dit jaar toch maar gekozen (voor een duurder) torresol gordijn. We hebben sinds een paar weken weer een pup en je weet waarschijnlijk wel dat die echt niet voorzichtig zijn en een paar keer per dag de dolle vijf minuten hebben.
Het is een geweldig stevig gordijn en blijft mooi.
Je kan de gordijnen kant en klaar kopen of zo'n €20,- goedkoper als je hem zelf in elkaar zet.
We dachten voor die €20,- gaan we zelf wel even knutselen.
Nou die geef ik voortaan liever wel uit, want het is echt een takke karwei om zo'n gordijn in elkaar te zetten

Succes met de keuze

Framboos

Framboos

17-06-2011 om 20:15

Gelukt

op internet de torresol van prulleke en de Liso die ik zelf had gezien vergeleken en gekozen voor de Liso - toch iets voordeliger. We hebben geen standaard deurmaat, dus hebben gewoon zelf zitten knutselen, maar vonden het geen naar werk. En vandaag kunnen constateren dat er niet of nauwelijks vliegen zijn in huis...
Als het waait, dan rimpelt het als het ware, het wappert niet. Ben erg blij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.