Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vlekken, vlekken, vlekken

Gèk word ik van mezelf. ER hangt of ligt geen kledingstuk in mijn kast zonder onherstelbare vlekken. Voorbeeldje: gisteren boodschappen gedaan waarvoor de achterbank plat moest. Achterbank weer overeind gezet, jak, allemaal zwarte smeer aan mijn handen, en ja hoor, ook al aan mijn broek. Witte rokje (ja hoe verzín ik het) zitten roestvlekken in. Waar het vandaan komt? Bij sommige zomerbloesjes zitten onherstelbare zweetvlekken in de oksels. Verfspatjes (terwijl ik niet recent heb geverfd) op een mooi tricot truitje, enzovoorts. En dan kook ik al standaard met een (zwarte) keukenschort om. Hoe doen jullie dat nu. Maandelijke nieuwe kleding kopen? Dragen jullie een stofjas? BEsteden jullie alle mogelijke huishoudelijke/kook/kluswerkzaamheden uit? Ik voel me soms net zo'n ma Flodder

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zeer frustrerend

Ja met sommige kledingstukken herken ik het wel. Maar sinds een tijd gebruik ik Oxi van Biotex (de spuitflacon) en ik moet zeggen dat vaak tegen de verwachtingen in de vlek er wel uit gaat, dus vet, bloed, sommige smeervlekken, rode saus. De shirts die al vlekken hebben liggen wel in de kast, maar tja doe ik nooit meer aan. Die zal ik maar eens gaan weg gooien.

Mijn zus zweert trouwens bij groene zeep, die schijnt daar alle onmogelijke vlekken mee uit te krijgen. Maar goed dit wordt een was verhaal :o)

Nee ik besteed niks uit aan klussen, haha ik zou wel willen.

En ma Flodder had toch altijd zo'n jasschort aan, haha helpt wel tegen de vlekken.

Groetjes, Pinkelot

Massi Nissa

Massi Nissa

04-09-2009 om 16:55

Omkleden

Herkenning, hoor, ik ben ook zo'n vlekkenmagneet, vooral sinds de geboorte van dochter. Wat een beetje helpt (iets meer dan de helft van alle vlekken, schat ik zo in) is omkleden als je thuiskomt van je werk. Ik draag thuis en in het weekend (als ik nergens speciaal naartoe hoef) mijn oude broeken en truitjes. Ik heb deze gewoonte van mijn man overgenomen. Hij is superzuinig op zijn nieuwere kleding en draagt het dus ook alleen 'voor de show', dwz naar zijn werk of naar afspraken met vrienden of familie.
Het scheelt echt enorm, ik heb nu alleen nog kook- en eetvlekken in oude kleding. Het scheelt trouwens ook in de was, want je kunt kleding langer dragen als je het na een paar uur dragen uittrekt, even te luchten hangt en dan hop, weer in de kast.
Groetjes
Massi

amar

amar

06-09-2009 om 10:54

Mijn uitkomst

voor die idiote, ogenschijnlijk 'ingebrande' deodorant- en zweetvlekken, maar ook voor die ene rottige blauwebessenjamvlek op mijn witte linnen broek klinkt bizar maar werkte bij mij als een tornado:
spuit er glasspoelmiddel van de afwasmachine op(!?!), laat dat een tijd inweken( ik heb het een paar uur gedaan) en was het daarna op gewone temperatuur ,met wasmiddel, in de wasmachien.Weg al die vlekken en ik hoefde dus geen kleding weg te goooien.Echt waar!
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd op roest/smeervlekken, maar zal dat gaan uitproberen als het nodig is. Het werkt dus i.i.g. met jam/zweet/deovlekken.
Op een t-shirt, paars,zaten zelfs grote witte vlekken van de deo.Werd weer helemaal paars!

Silone

Silone

07-09-2009 om 13:27 Topicstarter

Ha tips!

Altijd welkom! Dat omkleden gaat niet helemaal werken hier tenzij ik thuis natuurlijk mijn werkkleding aan doe (uniform). Hoef ik me ook niet druk te maken om de was. Goed idee eigenlijk.

amar

amar

08-09-2009 om 09:41

Cobi (heel erg o.t.)

ik heb erg gelachen om jouw posting omdat ik dat jasschort meteen in een vreselijk saai bed zag liggen.Leuk dus dat je weer terug bent uit Toscaneen heb je nog Italiaanse muziek gescoord?

amar

amar

08-09-2009 om 14:20

Cobi en jasschort

een jasschort past heel goed in de beatlestijd en misschien vindt je man het heel appetijtelijk ?
Van sommige dingen kom je nooit helemaal los. Zo heb ik in Italie een italiaanse Boudewijn de Groot (Andre de Fabrizio) gekocht, puur omdat een man met mooie buine ogen me die heel enthousiast aanraadde (in het engels).

Silone

Silone

10-09-2009 om 08:24 Topicstarter

Basta!

Ik ga nu subiet naar boven en mest die hele klére-kast uit! Alles met onherstelbare vlekken, gaatjes, te kort, te nauw gaat erUIT. Nu!
Daarna fiets ik naar het centrum en vanmiddag kennen jullie mij niet meer terug. Dan is de nieuwe gedistingeerde Silone opgestaan.

(briljante vondst overigens, dat jasschort)

Silone,

sorry dat ik oude koeien uit de sloot haal, maar dit lijkt me nou echt HET moment voor een kleur en/of stijladviesje.....

Ingrid

Wilma

Wilma

11-09-2009 om 14:40

Ingridt (of)

En met dat stijl- en kledingadvies in mijn achterhoofd heb ik onlangs een jurkje gekocht! Dat ik dát nog ging meemaken zeg. Wel voor wat koeler weer, met laarzen. Hoop nu maandag dus ook op slecht weer, want heb een sjiek feestje.
Dochter van vijf liep met de kleurenwaaier langs de rekken te roepen 'dit kan ook mam en dit kan ook'.

Maar goed, over naar de vlekken van Silone ...

Groetjes,
Wilma

Silone

Silone

11-09-2009 om 15:36 Topicstarter

Haha

Met dat kleuradviesje kom je momenteel niet ver in de winkels. Wat een saaiïgheid, zeg. Grijs, zwart en paars. Als je blind wat uit de rekken paskt heb je gegarandeerd een begrafenisoutfit te pakken. Met wat moeite heb ik wast leuk kleurigs kunnen vinden, maar ben mn op zoek gegaan naar veel basics die ik lekker kan combineren met kleding die mijn opruimwoede heeft doorstaan.

amar

amar

11-09-2009 om 17:15

Silone

...als je je kleding weggooit kun je net zo goed eerst toch nog die tip van mij uitproberen.
Zoiets dacht ik nl zelf destijds en daardoor heb ik menig gekleurd leuk shirt weten te redden voor komende tijden.
Ik vind de mode ook saai qua kleuren, en ook vormloos (die lange wollen vesten ).
Misschien komt het door de crisis: crisiskleuren.

Silone

Silone

12-09-2009 om 15:15 Topicstarter

Amar

Glansspoelmiddel is gekocht. Ik ga het proberen. Ik heb ook al twee broeken en een rok achteruit gelegd waar ik 3/4 broeken en een minirokje van ga maken

Maxime.M

Maxime.M

12-09-2009 om 15:40

Amar

hoe ben je er zo op gekomen om glansspoelmiddel op je kleren te gaan spuiten? Is toch niet echt iets voor de hand liggends toch?
Ikzelf ben meestal in de weer met wattenstaafjes en bleekmiddel (voor de kleine rode sausspetters, meestal op mijn witte kleding) en verder heb ik vaak donkere dingen aan denk ik, want het valt wel mee. Ik ben trouwens heel erg voorzichtig met het bleekwater, wil juist weer geen witte vlekjes van de bleek op mijn donkere kleren.
Voor verfklussen heb ik trouwens altijd hele oude kleren aan en onlangs bij de action speciaal een blauwe overall gekocht voor dit soort dingen (hoef ik mijn kleren voor een klein verfklusje niet allemaal uit te doen, heb ik vaak geen zin in, maar doe die overall gewoon eroverheen aan)

Maxime

Maxime....(rode sausspetters)

rode sausspetters op witte shirtsd moeten kleddernat in de volle zon hanen. dan heb je geen bleek nodig, echt niet!

Ingrid

(en Silone, ik heb nog geen winterkleer gekocht. Vind het ook nogal deprimerend allemaal. En ik ben nog wel een wintertype. Voorlopig heb ik mijn geld maar gespendeerd aan een paar veel te dure, maar o zo mooie ritsloze zwarte suede stretch laarzen met hak. Kwijl....dat vraagt idd om leuke jurkjes die ik vast nog ga vinden...

Ingrid (die vol verwachting het feuilleton in de gaten houdt om te zien wanneer de kleurenconsulente ten tonele verschijnt...)

amar

amar

13-09-2009 om 08:12

Silone en maxime

ik ben het gaan uitproberen nadat ik deze zomer mooie kleren,vanwege die helemaal ingedroogde vieze deo-plekken, echt moest gaan weggooien omdat het geen gezicht was.Vooral het (nieuwe) paarse shirt met die compleet verkleurde oksels ging me erg aan het hart natuurlijk.
En toen sprak ik heel toevallig iemand die mij vertelde dat ze dat zelf had uitgeprobeerd op een wit t-shirt met deo-plekken en dat dit zo goed had geholpen. Ik geloofde het niet zo (toch vreemd om glansspoelmiddel uren te laten inweken op je kleren en daarna gewoon alles in de wasmachien te gooien). Maar ik kon die kleren echt niet meer zo dragen,dus zo is het gegaan.
Overigens: je moet dat middel dus alleen spuiten op de plekken die er zo vies uitzien.
Silone, ik ben benieuwd !

amar

amar

13-09-2009 om 08:15

...tijd

en ik heb het ong. 3 uur laten inweken.Misschien werkt het korter ook wel,maar dat weet ik dus niet.
In de wasmachien heb ik gewoon wasmiddel gebruikt.

Ingridt (ot)

pssst... deel van boromir, goed kijken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.