Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kristien Danneel

Kristien Danneel

02-05-2011 om 22:41

Vlekken op witte broek

Ik heb vlekken op een witte broek van mijn dochter die er door de wasmachine gekomen zijn.
Ik heb ze al ontkleurd, dash stralend wit, vanish gebruikt en ik krijg ze er niet uit.
Help want het is dringend.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bleek

eerst proberen in de zon, als het natuurlijke vlekken zijn (ehh, hoe zeg je dat, wortels, aarbeien etc) dan gaat het in de zon er uit, paar uurtjes vol in de zon leggen.

En anders voorzichtig met bleek, maak het dan eerst nat en hou de kraan er bij want het moet niet te lang dan wordt het geel, het kan alleen met katoen.

Aanvulling

op Manda; als je het in de zon kunt leggen (let op; leggen! niet hangen) doe dat dan op het gras. Nat en wel op het gras leggen, in de zon, zo deden ze dat 'vroeguh' ook

Qua bleek, ook dat gebruik ik hier regelmatig met een dochter met wit-voorkeur. Maar wel voorzichtig, want ik heb zelf een keer een spijkerbroek uit elkaar laten vallen door te veel en te lang bleek te gebruiken. Ai...

ayla

ayla

03-05-2011 om 08:01

Gele kringen door de bleek

heb ik nu in mijn witte broek en ik krijg het echt niet meer eruit

ishtar

ishtar

03-05-2011 om 09:19

Bleek

moet je niet rechtsstreeks op een kledingstuk doen: eerst in water en dan kledingstuk in het water. Niet te lang laten 'weken'

wasvrouwtje

wasvrouwtje

03-05-2011 om 13:26

Bleek

Ik doe wel eens een scheutje bleek bij het waspoeder in de wasmachine; resultaat: een stralende witte was!

Ja bleek

ik doe regelmatig bleek in het voorwasbakje, zo blijven de handdoeken en het beddengoed wit. Alhoewel die handdoeken minder wit blijven dan het beddengoed.

Anna3

Anna3

03-05-2011 om 21:30

Bleekwater in de afwasmachine?

Ik durf dat niet, ben bang dat mijn volgende zwartebroekenwas er grijs uitkomt. Hoe voorkom je dat? Want een stralend witte was wil ik ook heel graag.

Anna3

Anna3

03-05-2011 om 21:31

Herstel: bleekwater in de wasmachine

Ik bedoel natuurlijk 'bleekwater in de wasmachine'.

Anna

ik doe meestal daarna nog een witte was. Maar ik heb ook wel eens donker gedaan en toen had ik geen lichte zwarte broeken. Ik ben wel gestopt met zwarte en donkerblauwe kleding in de wasdroger te doen, dat slijt zo snel !

Marie

Marie

08-05-2011 om 20:24

Vetluis?

Hallo
Heb je soms vetluis in je wasmachine? Aangezien je schrijft dat de vlekken er door de wasmachine veroorzaakt zijn. Ik denk dat je daar ook wat aan moet doen, om te voorkomen dat je weer vlekken in je was krijgt.
Ik had zelf denk ik de broek op 60 graden gewassen en daarna in de zon gehangen.
Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.