Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Violen in de tuin bij vorst?

normaal zet ik begin maart de tuin vol violen ,in potten .
nu het nog sneeuwt en vriest durf ik dat niet aan,maar ik heb zo,n zin in een voorjaarstuin,is het verstandig om nog even te wachten of kan het geen kwaad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

08-03-2010 om 10:47

Toevallig hebben wij ze gister in potten gedaan en ligt er nu een laag sneeuw op

Maar vorig jaar heb ik ze in het najaar in potten gedaan en hebben ze de winter overleefd tot ver in mei! Volgens mij zijn violen een van de weinige bloemen die de winter in potten overleven.

Bastet

Bastet

08-03-2010 om 11:09

Ja hoor

Geen probleem,ik heb in de nazomer violen in het perk gezet,en die gaan straks als het warmer wordt gewoon weer bloeien.
Bastet

Mamvantwee

Mamvantwee

08-03-2010 om 11:23

Aha

En ik heb gisteravond twee potten met viooltjes binnengezet, plastic zakken over andere potten met viooltjes gedaan... was dus niet nodig? Mooi, dan herstel ik de voorjaarstuin vanmiddag weer! Ik wil lente, was net enthousiast de tuin aan het omspitten dit weekend (lekker zonnetje!), ligt er vandaag weer sneeuw

groet, Mamvantwee

sus-anne

sus-anne

08-03-2010 om 13:50 Topicstarter

Mooi

Fijn dat het toch kan,op naar het tuincentrum,eindelijk voorjaar in de tuin

Goede vraag

Heb bakje viooltjes voor op het graf van mijn moeder gekocht. Morgen zou ze 64 worden maar ik durfde ze niet neer te zetten.

Mooi dat het dus wel kan!

ol3

ol3

09-03-2010 om 20:07

Violen en schone tegels

wat kan een mens gelukkig zijn, vanmorgen in het zonnetje uit de wind in de zon koffie gedronken, te genieten van mijn tegels zonder groene aanslag (zie andere draadje) en violen die ik in potten heb gezet EN onze vorige woning verkocht die al heel lang te koop stond!!! Laat de lente en de zomer maar komen!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.