Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kari1

Kari1

09-05-2010 om 09:40

Violen

En nee, niet die waar muziek uit komt maar die in de tuin staan.
Ik heb een kleine tuin met veel tegels en hier en daar een klein bordertje met wat vaste planten. Daar zet ik 's zomers eenjarige dingen bij, ook een paar potten daarmee. Ik vind lobelia's, geraniums, vlijtige liezen ne dat soort gekleurd spul altijd erg opfrissen. Meestal doe ik dat zo rond deze tijd van het jaar.
Dit jaar echter was ik al eerder toe aan wat kleur. Twee maanden geleden heb ik de borderplekjes en de potten gevuld met viooltjes, dat was toen het enige aan bloeiend wat er was zo'n beetje. Nu wordt ik die wel een beetje zat en wil mijn gewone, gevarieerde spul erin. Ik dacht dat die violen er na een tijdje wel mee op zouden houden, maar die staan er nog heel florissant bij. Ik heb eigenlijk geen zin om de hele zomer alleen maar violen te zien. Gewoon eruit rukken dan maar? Is dat bruut? Eigenlijk geef ik mijn eigen antwoord al, maar mijn geweten speelt daar een beetje van op...
Wel geleerd om volgende keer niet álle potten met violen te vullen, dan maar iets minder vroege kleur!
Kari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wacht nog even

de violen raken binnenkort uitgebloeid.ik zet elk jaar in maart mijn hele tuin vol met violen( zo,n 12 grote en kleine potten),zo heb ik al vroeg kleur in mijn tuin.
de violen zijn meestal na een week of tien ( eind mei)uitgebloeid of topzwaar waardoor ze plat gaan liggen.
Dat is voor mij het moment om de potten te vullen met andere planten.
geniet er dus nog even van,ze raken echt op binnenkort.

Kari1

Kari1

09-05-2010 om 15:50

Mooi zo

en bij nader inzien gaat van de grote violen het florissante al wat af lijkt het. De kleine bosviooltjes staan er nog wel kwiek bij. Ik wacht gewoon nog een week of 2. Het is nu toch koud en guur, zo nodig hoef ik niet in de tuin. Thanks sus-anne!
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.