Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

15-10-2009 om 13:30

Viltstiften?

Vandaag heb ik bij de Hema een emmertje met 100 viltstiften gekocht (ze waren nu in de aanbieding), en een pak dikke stiften erbij. Weet iemand of deze goed zijn, want nu kan ik ze nog terug brengen.
(die van de zeeman vorige week waren een miskoop, na 2 lijntjes deden ze 't al niet goed meer...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jetske

Jetske

15-10-2009 om 13:46

Hema prima

Het emmertje ken ik niet, maar ik koop meestal de viltstiften bij de Hema, zowel de dunne als de dikke, en ze zijn prima.

Overigens heeft mijn zoontje nu heel veel plezier van zijn Stabilo-viltstiften. Wel een stuk duurder, maar heel erg goed en hij is er erg zuinig op.

Jetske

Tijgeroog

Tijgeroog

15-10-2009 om 14:19

Niet zuinig

M'n kinderen zijn 2 en 4 en die snappen nog niet hoe je zuinig moet zijn. Of dat als je per ongeluk de dop er verkeerd om op doet, je niet door moet duwen tot de punt afgebroken of fijngeperst is.

Jetske

Jetske

15-10-2009 om 14:35

Daarom ook hema

Daarom had ik ook altijd de stiften van de Hema. Zijn prima. Mijn zoontje is nu 8, dus dat scheelt.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-10-2009 om 14:53

Emmer (en potloden)

De stiften in de emmer zijn iets anders dan de gewone die in een doos zitten. Ze hebben bijvoorbeeld een iets andere dop. Maar er zitten er 100 in, ze waren nu in de aanbieding (5 euro) en er ging nog 15% stickerkorting af.

10 jaar geleden waren de potloden van de Hema Bruynzeel-potloden. Maar 2 jaar geleden kreeg ik een doos dikke potloden van de Hema, en die kleurden nauwelijks, die hebben we dus al snel weggegooid. Sindsdien durf ik ook geen potloden meer bij de Hema te kopen. Vandaar mijn twijfel over de viltstiften.

Iris

Iris

15-10-2009 om 22:47

Nooit viltstiften meer, maar wel...

Ik heb al jaren geen viltstiften meer in huis. Toen de kinderen de leeftijd hadden van jouw kinderen vond ik die stiften al vreselijk. Vlekken, ze drogen uit en je kunt er niet echt mooi mee kleuren. Niet uitwasbaar. Weg ermee.
Ik heb nu speciale kleurpotloden, van die dikke, wel wat duurder je koopt ze per stuk, maar als je daar wat harder mee drukt krijg je hetzelfde, nee een mopoier resultaat als stiften! Geen vlekkerige strepen, mooie heldere kleuren, erg mooi. Ik teken en kleur er zelf ook mee. Misschien een tip? Ik koop ze in zo'n speelgoedwinkel met houtern speelgoed. Als je wil weten hoe ze heten dan kijk ik dat nog even na.

Toy champ

ik heb bij toy champ gister stiften gekocht, ultra uitwasbaar...met speciale punt die je niet in kan drukken, en een dop die goed dichtklikt...
15 stuks 4 euro... in plastic etui

hoe die van de hema zijn weet ik niet...

Ulla

Ulla

17-10-2009 om 12:45

Iris

Lyra potloden!

Ik heb ze ook. Zowel de driekanters als de vijfhoekige.
Geen viltstiften meer voor mij sinds ik deze potloden heb ontdekt. Geweldige kleuren ook. Ze hebben ook een serie met fluorescerende kleuren! De metaal kleuren zijn hier ook geliefd.

Ik koop ze nu los, maar ik ben wel begonnen met die doosjes, dan zijn de potloden relatief goedkoper. Oh ja, ik heb thuis de gewone, lange potloden, maar je hebt ook kortere potloden, bijvoorbeeld voor de kleuren die je minder vaak gebruikt. Die zijn natuurlijk goedkoper.

Bic

Hier hebben de kinderen sinds een tijdje Bic viltstiften (24 stuks). Heel tevreden over, prima stiften, mooie heldere kleuren. Ze tekenen sindsdien erg veel en ik heb nog geen klachten gehoord over kleuren die het niet meer doen.
Ik heb ze gewoon bij Intertoys gekocht, prijs weet ik niet meer maar ze waren niet duur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.