Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel78

Merel78

13-06-2010 om 21:51

Viltstift uit jurk halen

Mijn lieve dochter van 3 is helaas zo onhandig geweest om een viltstift open te krijgen...en haar hele mooie witte (handgemaakte) jurk uit Indonesie zit dus onder de blauwe vlekken. Ik heb hem net gewassen (dat kan dus gewoon, geen handwas of zo) met shout (voor de vlek) en vanish erbij. Maar de vlek is er niet uit heeft iemand nog een superidee waarbij dat misschien nog gaat lukken of is het helaas pindakaas einde verhaal met deze jurk?

groetjes, Merel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

14-06-2010 om 07:24

Melk!

Een nachtje weken in een flinke hoeveelheid liefst volle melk,dan wassen zoals je altijd doet.
Bastet

Puck

Puck

14-06-2010 om 08:44

Vlekkentovenaar

Bij de drogist verkopen ze van die vlekkentovenaar van Beckman?? Zit ook een versie bij voor stift en inkt.

Merel78

Merel78

15-06-2010 om 09:27

Thanx!

het ziet er naar uit dat het gelukt is! Na de wasbeurt heb ik hem nog een keer met shout vlekkenmiddel ingesmeerd en met een beetje vanish erbij laten weken. Dat was voor de tip van de melk, dus die heb ik later ook nog maar even uitgeprobeerd en zo heeft de jurk lekker een dagje liggen weken in (halfvolle) melk. Hij moet nu nog een keer gewassen worden (had nog geen witte was weer), maar ik zie wel dat de vlek vrijwel nihil is. Bedankt voor de tip dus!!!!

Merel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.