Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

e.j.

e.j.

07-06-2011 om 19:08

Vijver

De knoop wordt doorgehakt, we willen een niet al te grote vijver in de tuin, en die willen we laten aanleggen maar dan wel door iemand die er echt verstand van heeft. Het wordt een vijver met folie, dus geen gemetselde bak of voorgevormde badkuip.
Veel tuinbedrijven willen behalve een tuin aanleggen ook wel een vijvergat graven en dat afwerken. Wat ik daarvan heb gezien ben ik niet onder de indruk van hoe dat eruit ziet, vooral de randafwerking vind ik vaak echt niet mooi. Wie heeft goede ervaringen met een vijver-vakman in het midden van het land?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik niet

ik zou dat klusje zelf aanpakken, weken bedenken hoe en wat en dan zelf doen.

we hebben hier afgelopen weekend (en de weken voorwerk erbij niet meegereken) zelf het terras gelegd, het was een enorme klus, ik heb er nog steeds rugpijn van maar het is zo gaaf weer samen (man en ik als team, ook leuk te merken dat we steeds beter samen kunnen werken) iets groots te verbeteren en dat voor een paar honderd euro.

Ja het is fijn om dingen zelf te doen die je zelf kan.

Zelf

zou ik ook doen ja.
Maar nou moet ik wel zeggen dat de vijver in onze tuin er al lag

Het is een folievijver met grote stenen en planten langs de rand, ziet er mooi uit en je ziet het folie vrijwel niet meer.

Goed boek zoeken en/ of contact leggen met een hobbyclub van vijver-aquariummensen.

Jessica O

Jessica O

08-06-2011 om 09:03

Turf

manlief heeft hier de rand afgewerkt met turf (blokken) dat zuigt vol en er komen van allerlei plantjes uit, staat heel mooi.

ishtar

ishtar

08-06-2011 om 09:24

Zelf

ook al zelf
wij hebben eerst een randje grind en dan aan de voorkant een (ongelijk liggend) randje flagstones daarop aansluiten, tussen het grind en de vijver dus en aan de achterkant moet nog een randje grindfolie op het folie komen. Tot op het punt dat er grind op de bodem (van het plantenvlak) ligt. En op dat vlak staan plantenbakken.
In het randje grind eromheen moeten ook nog allerlei plantjes komen die dan een beetje over de vijverrand gaan groeien.

e.j.

e.j.

09-06-2011 om 21:41

Niet zelf

Man en ik zijn een prima team en kunnen veel klussen heel goed samen klaren. Zolang het lichamelijk maar niet te zwaar is want dat gaat om gezondheidsredenen helaas niet. Zo'n vijver zit er dus niet in.
Niemand een goed adres voor vijveraanleg? Kan ik dan een van jullie inhuren?;D

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.