Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

smelly

smelly

24-01-2010 om 17:52

Vieze ochtendadem

Ik twijfel over de juiste rubriek voor mijn vraag. Echt een gezondheidsprobleem is het niet, dus toch maar hier...

's Morgens heb ik bepaald geen frisse adem. Ik neem aan dat ik niet de enige ben. Binnen mijn huwelijk was ik de schaamte wel voorbij, maar nu ik na mijn scheiding weer voorzichtig op vrijersvoeten ben, zou ik een frissere ochtendadem erg waarderen!

Ik ben dus op zoek naar handige middeltjes, DE tandpasta, mondwatertjes, tandenpoetstechniek en wat dies meer zij om dit "probleem" op te lossen cq. te maskeren.

En ik weet het heus wel: "als hij echt van mij houdt..." en "als we wat verder zijn..." en "nemen zoals ik ben" etc., maar dat is dus niet mijn vraag! (en daarom staat deze vraag niet bij relaties of sexualiteit)

Ik hoop op veel reacties!!

Smelly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tong

Je kunt een zogenaamde "tongschraper" proberen. Achterop je tong bevinden zich namelijk bacterieën die slechte adem kunnen veroorzaken.

Damajo

Rafelkap

Rafelkap

24-01-2010 om 17:59

Tong poetsen

Je kan ook voortaan als je je tanden poets ook even je tong poetsen. En anders eens vragen aan de mondhygiëniste.

angel3

angel3

24-01-2010 om 18:36

Tja

ik heb nooit iets gevonden dat afdoende helpt. Ik heb ook echt een hekel aan tongzoenen na het wakker worden terwijl ik ochtend sex wel prima vindt . Dus eerst tandenpoetsen en anders zonder zoenen ha ha.
Zelfs de kinderen ruiken uit hun straatje in de ochtend.
Ik heb geen idee. Tong poetsen, flossen etc helpt niet afdoende. Het ruikt gewoon in de ochtend.....jammer....

smelly

smelly

27-01-2010 om 22:24

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk idd dat veel mensen hier last van hebben, en heb ook de ervaring dat het na het eten weg is.

Maar ik vind het zo fijn om -net wakker- tegen de ander aan te gaan liggen en zo.
Nou, toch eerst maar even tanden poetsen en glaasje water dan...

Ben inmiddels in het trotse bezit van een heuse tongschraper voor tongreiniging, maar krijg helaas enorme braakneigingen als ik m gebruik. Misschien went het...

Nogmaals bedankt

Puck

Puck

28-01-2010 om 09:30

Smelly

Die kokhalsneigingen in het begin bij gebruik van een tongschraper is normaal en het went. Het betekent dat je ook goed achterin komt dus prima!

Aan de tong trekken

klinkt wel weer lekker maf, maar als je met de ene hand je tong wat uittrekt, dan wordt de kokhalsneiging echt minder!

Geurtje

Geurtje

28-01-2010 om 10:07

Tandenborstel om tong schoon te maken

Ik gebruik een gewone tandenborstel om mijn tong schoon te maken. Vind het nog beter werken ook. Soms met een klein beetje tandpasta erop.

smelly

smelly

28-01-2010 om 19:16

Mwoah...

... ik kan nog niet zeggen dat het erg goed gaat. Na een paar keer flink kokhalzen moest ik gisteren echt overgeven! (en we kunnen wel stellen dat dat een frisse adem niet bepaald bevordert )

Ook met een tandenborstel heb ik dat effect. Aan de tong trekken heb ik nog niet geprobeerd, zal ik vanavond doen. Kan nog niet zeggen dat ik me erg op het tengreinigingsritueel verheug eerlijk gezegd...

Maar : de aanhouder zal ook hier wel weer winnen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.