Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

30-11-2009 om 10:14

Vierkant servies

Hoi,
Ik sta in twijfel om vierkante borden, schalen etc... te kopen. Ik vind het zo mooi, maar door het gebruik van de vaatwasser ben ik bang dat je er heel snel hoekjes af stoot. Wie heeft er ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rotspul

wij hadden dat (ooit) op het werk...Maar het kon wel in de afwasmachine...dat was het niet en ook dat hoekjes afstoten viel wel mee...
Maar wat erger was, er bleven snel 'restanten' hangen van het eten in de hoekjes (denk aan b.v. stukje soepgroente enzo)...op den duur kwam er ook een grauwige waas in die hoeken te zitten. Ook niet zo fris dus.
Dan moest je alles handmatig met jif schuren...bah.En die jif tastte op den duur weer het glazuur aan in de hoekjes dus een dof hoekje kreeg je dan. Nee niet handig dus.
groeten albana

Flora B

Flora B

30-11-2009 om 11:58

Xenos

daar had ik het ook gezien, ik heb nu de ouderwetse boerenbont (haat-liefde verhouding), maar ik wil eens totaal iets anders... maar bij dagelijks gebruik valt het nog redelijk mee.
Je wilt niet weten hoe mijn dure BB servies er uit ziet bij dagelijks gebruik en wat het wel niet heeft gekost (aardewerk en geen porselein)

Bastet

Bastet

30-11-2009 om 12:09

Plat

Je hebt toch ook plat vierkant servies?Geen hoekje te bekennen!
Bastet

Brianna F

Brianna F

30-11-2009 om 14:12

Stukjes afstoten

Ik heb 2 soorten servies, eentje spuuglelijk, van een welwillende schoonmoeder gekregen. Van hotel kwaliteit en er springt geen stukje vanaf.
Tweede servies van gewoon porselein, daar springen de stukken al af als je er naar kijkt, bij wijze van spreke dan.
Ik zou dus voor vierkante borden gaan van hotel kwaliteit. Dan kom je wel bij een groothandel uit ben ik bang.Misschien iemand met een pasje?

Nasha 1st

Nasha 1st

01-12-2009 om 00:15

1 voordeel met vierkant

geen kringen meer op je tafel.....

sorry, klein grapje

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2009 om 01:13

Nasha

Dan maar hopen dat je kinderen niet gaan blokken aan tafel...

Guinevere

Guinevere

01-12-2009 om 22:19

Nog een voordeel van vierkant...

En nog een voordeeltje: het bergt véél economischer op in de kast! Probeer die ronde dingen maar eens tegen elkaar aan te schuiven...

Hoge rand

Die hoge rand zit natuurlijk om de soepborden! Die bedoel ik....de boterhambordjes en grote borden (grote borden ook een lichte opstaande rand, maar geven minder etensrestenproblemen) zijn wel plat. Maar ik neem aan dat als je een servies koopt er ook soepborden/soepkommen bij horen/zitten. Bij kommen lijkt me hetzelfde probleem zich voor te doen.
groeten albana

Squito

Te koop bij Blokker. Heel voordelig, past in de vaatwasser en wordt goed schoon. Ik heb er ook kommen van, bekers, schaaltjes, helemaal leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.