Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

vetnek

vetnek

05-05-2009 om 20:54

Vette kraag suede jasje

Ik heb een mooi donkerrood suede jasje. Maar in de loop van de tijd is de binnenkant van de kraag helemaal donker gaan glimmen door mijn vette nek (bleh, ik was me dagelijks hoor, maar toch).

Ik zat wel te denken aan talkpoeder ofzo, meel, maar weet iemand wat de beste manier is om het weer mooi dof suede te laten zijn, zonder gevaar op schade natuurlijk.

Bedankt vast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlaamse gaai

vlaamse gaai

07-05-2009 om 12:19

Geen vet maar...

Vetnek, ik vraag me af of het vet is in die nek van jou. Suede heeft een vleug en die vleug gaat door veelvuldig contact met wat dan ook, of het nou vet is of niet, plat liggen. Mijn suede handschoenen (rood!) en mijn suede schoenen (groen!) wrijf ik af en toe op met een suedeborstel. Dat helpt ook. De kraag van mijn rode suede jasje is daar nog niet aan toe, maar als het zover is grijp ik ook daar de borstel, denk ik. Mooi he, suede, dat wel!
p.s.Ik lees mijn berichtje door en ben misschien niet helemaal duidelijk, denk ik. Als die vleug dus plat slaat, dan gaat suede glimmen. Vandaar dat ik bedoel dat het geen vet hoeft te zijn.

Vetnek

Vetnek

07-05-2009 om 17:04

Wie weet!

Hoewel het ook wat donkerder gekleurd is, niet alleen glimmend. Op het moment dat ik "suede borstel" las wist ik het weer - dat is dat ding dat mijn ouders vroeger hadden liggen bij de schoensmeer-artikelen. Tja... nu eens kijken of ik ergens zo'n ding kan vinden.

Misschien dus helemaal niet zo'n vette nek!
Bedankt
(wel of niet) Vetnek

vlaamse gaai

vlaamse gaai

08-05-2009 om 09:19

Nog even

Ik kocht mijn suedeborstel bij de schoenlapper. Die ook adviseerde om het te reinigen onderdeel eventueel in de stoom te houden bij het borstelen. Dat schijnt te helpen.
Succes!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.