Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

15-03-2011 om 15:27

Vetluis

Ok, ik ben aan de beurt: vetluis! De machine loopt nu op kookwas zonder was erin. Wat kan ik nog meer doen?

Ik heb op sommige dingen vieze, grijze plakkerige strepen.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

15-03-2011 om 16:07

Wassen

de kleding opnieuw wassen en de vieze strepen een beetje insmeren met afwasmiddel of vlekkenspul van te voren. Dat is wat bij mij meestal werkt.
Ik laat de wasmachine ook nog weleens op kookwas draaien met azijn.

liora

liora

15-03-2011 om 16:10

Azijn

Dank voor de tip, de kleding is dus nog te redden?

En wat voor azijn gebruik je? Gewone natuurazijn?

Maxime.M

Maxime.M

15-03-2011 om 17:02

Gaat weer weg

Ja het gaat weer weg die strepen, soms na een paar keer wassen. Voortaan geen vloeibaar wasmiddel meer gebruiken of als je dat niet wilt, veel minder vloeibaar wasmiddel.

liora

liora

15-03-2011 om 17:16

Nog een vraag

Hoe weet ik of het echt weg is? Voordat ik nog meer kleren verpest bedoel ik.

90 graden + soda

Daarmee gaat het weg, ooit eens als tip hier op het forum gekregen en dat werkt prima.

Overigens was ik regelmatig een was op 90 graden, beddengoed bijvoorbeeld en daar gooi ik dan een schep soda bij. Dus eigenlijk onderhoud van de machine + wassen tegelijk. Maar als je machine vol vetluis zit eerst vol die zonder was doen natuurlijk

Of het echt weg is? Veeg ook de binnenkant van de rubberband schoon en poets je zeepbakje. Als die schoon zijn en je hebt een programma gedraaid op 90 graden met azijn of soda, dan kun je er vanuit gaan dat je er alles aan gedaan hebt en het weg is.

m ik

m ik

15-03-2011 om 19:27

Azijn

inderdaad gewone natuurazijn. Soda werkt ook goed.
Vloeibaar wasmiddel gebruik ik evengoed nog, maar in mindere mate zoals iemand hier al schreef. En regelmatig doe ik mijn handdoeken/dweiltjes was op 90 graden (wel met wat wasmiddel)

liora

liora

15-03-2011 om 23:53

Dank

Heb net nog even de rubberen ring schoongemaakt. Daar zat allemaal vieze, donkergrijze smurrie in. De machine loopt nu voor de tweede keer met azijn op 95 graden. Dan durf ik morgen voorzichtig een wasje te draaien.

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

16-03-2011 om 01:38

Huishoudazijn?

Kun je ook huishoudazijn gebruiken? Ik doe vaak wat huishoudazijn in het wasverzachtervakje (om de was mooi te houden), dat is toch niet slecht?!

Huishoudazijn is een stuk sterker dan gewone azijn, dacht ik.

En als je azijn gebruikt om de wasmachine schoon te maken, hoeveel doe je dan? En doe je het in een wasbolletje?

En hoeveel soda?

m ik

m ik

16-03-2011 om 08:58

Azijn

ik denk dat het met huishoudazijn ook wel kan. Dat werkt inderdaad wel sterker dan gewone azijn, dus zul je weer minder van nodig hebben. Ik gooi meestal een halve fles azijn in de wasmachine leeg (gewone azijn dus)
Liora, je wasmachine weer bloemetjes(of azijn)fris? ☺

Soda

ik gebruik regelmatig een schepje soda als voorwas, ik gebruik van die korrels die je ook in de vaatwasser kan doen, het is een plastic fles met een plaatje van een vaatwasser erop, naam weet ik even niet ik ga het vanmiddag weer kopen.

Valkyre

Valkyre

16-03-2011 om 14:53

Schoonmaakazijn

Inderdaad, dat gebruik ik ook als wasverzachter. Goed voor de machine ook (want ontkalkt). Om de (lege) machine schoon te maken ongeveer een kopje in het hoofdwasvakje.

liora

liora

16-03-2011 om 15:56

Voorzichtig

Ok er draait een wasje... Er zit een verpeste broek bij en verder alleen oude handdoeken.

liora

liora

16-03-2011 om 19:16

Ja!

De broek is weer gewoon zwart! Er zaten grijs-witte plakkerige strepen op. Ik dacht eerst dat het kauwgom was, maar dat was het niet. Nu is alles eruit, zo blij, want ik heb niet zoveel broeken!

Liora

Valkyre

Valkyre

16-03-2011 om 23:46

Fijn!

Fijn dat 't gelukt is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.