Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katja

Katja

04-06-2009 om 20:01

Verwende/kritische lezer wil nieuw voer..

.. met 5 wkn Frankrijk in zicht wil ik graag een stapel boeken meenemen. Ik ben heeeeeeeeeeel kritisch; lees alleen maar Engels (alles Ned.talig valt echt sowieso af) en vind de bestsellers vaak prut. (Da Vinci Code; blergh. Zo slecht geschreven!) En zo zijn er helaas veel.

Lit. thrillers; graag! Maar geen Nicci French en aanverwanten. Ik hou van Dennis Lehane, Elizabeth George (alhoewel de laatste saai was), PJ Tracy enz.

Chicklit; graag, maar dan wel goeie; geen Kinsella en co maar wel Marian Keyes en Jane Green.

Literatuur; ik hou van Kate Atkinson, Lionel Shriver, maar ook van de klassiekers, Harper Lee en John Steinbeck.
Wie oh wie heeft aanraders?

Katja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manus

Manus

04-06-2009 om 22:11

Ken je...

Ann Tyler? Alle boeken zijn fantastisch!

Manus

Jet Burg

Jet Burg

04-06-2009 om 22:40

Ik ga beginnen in

The Wind-up Bird Chronicle van Haruki Murakami
Was/is volgens de gever een aanrader. Ik ben benieuwd

Millenium trilogy

The dirl with the dragon tattoo, the girl who played with fire en nr. 3 is nog niet vertaald uit het Zweeds, auteur is Stieg Larssen, ik vond ze steengoed!

Kroet

Echt wel dat ze alle3 al vertaald zijn naar t nederlands. Ik lees nu deel 1, broer heeft deel 2 en zus heeft deel 3!

Turner

"These is my words" van nancy Turner, het dagboek van een amerikaanse vrouw 1881-1901. Erg mooi, en er zijn ook nog 2 vervolgen op die ik nog niet gelezen heb.

"The Eyre Affair" een bizarre thriller, over Jane Eyre die uit haar boeken dreigt te verdwijnen. http://www.amazon.com/Eyre-Affair-Thursday-Next-Novel/dp/0142001805/ref=sr_1_24?ie=UTF8&s=books&qid=1244215625&sr=1-24 . Dit is ook een boek van een serie, maar ik heb alleen deze gelezen.

Freddy

Freddy

05-06-2009 om 20:43

En..

The Lovely Bones - Alice Sebold, Jeffrey Eugenides - Middlesex en Lily Brett - Too many men

Suusmarie

ik bedoelde dat nr 3 nog niet vertaald is in het engels, ik dacht dat dat duidelijk was omdat ik de eerste 2 titles ook in het engels gaf. Ik begreep uit Katja's bericht dat ze graag in het engels leest.

Ok sorry (kroet)

Dan begreep ik het verkeerd!!! Gr. Suus

A short history of tractors in ukranian

van Marina Lewycka

Hier een abstract:

For years, Nadezhda and Vera, two Ukrainian sisters, raised in England by their refugee parents, have had as little as possible to do with each other - and they have their reasons. But now they find they'd better learn how to get along, because since their mother's death their aging father has been sliding into his second childhood, and an alarming new woman has just entered his life. Valentina, a bosomy young synthetic blonde from the Ukraine, seems to think their father is much richer than he is, and she is keen that he leave this world with as little money to his name as possible. If Nadazhda and Vera don't stop her, no one will. But separating their addled and annoyingly lecherous dad from his new love will prove to be no easy feat - Valentina is a ruthless pro and the two sisters swiftly realize that they are mere amateurs when it comes to ruthlessness. As Hurricane Valentina turns the family house upside down, old secrets come falling out, including the most deeply buried one of them all, from the War, the one that explains much about why Nadazhda and Vera are so different. In the meantime, oblivious to it all, their father carries on with the great work of his dotage, a grand history of the tractor.

bertje1

bertje1

06-06-2009 om 20:38

Misschien?

De Reiziger serie van Diana Gabaldon in het Engels?
soms valt ze wat in herhaling maar oha spannend, historisch, grappig, liefdevol, gevechten. (haha. van alles dus)

Genoeg te lezen volgens mij

Gezien je voorliefde voor Lionel Shriver is Anne Tyler (zoals al eerder genoemd) wel een leuke. Families in alle soorten en maten en wat ze elkaar kunnen aandoen. Bekend boek is accidental tourist (verfilmd). T.C Boyle Riven Rock, Margaret Atwood A Blind Assassin over twee zussen, Joyce Carol Oates, bekendste is We were the Mulvaneys (Oprahs bookclub), Jonathan Frantzen The Corrections (over familieverbanden gesproken), Mark Haddon A spot of Bother (Britse hype maar wel echt goed geschreven), Joanne Trollope (Brits) heeft genoeg geschreven, ik vond sommige boeken wat romantisch vooral de eerste boeken.
Thrillers (Literair wordt in de US niet gebruikt, dus ik weet niet zo goed wat je bedoeld): P.D James vind ik nog altijd geweldig (Klassiek Brits bijna), Carol Goodman (US) heeft een paar goede vakantiewaardige thrillers geschreven, Richard Mason The Drowning People.

Zelf lees ik op dit moment Water for Elephants (grote hit in US) en herlees ik Ordinary People van Judith Guest en Evening van Susan Minot (nav discussies met vriendin wat nu beter was film of boek). Laatste twee gaan ook weer over families: eerste relatie moeder/zoon, laatste moeder/dochters.
Enjoy!

En stieg larsson

kan je beter in het Nederlands lezen, betere vertaling dan het Engels (en inderdaad zijn in het NL alle drie de titels al vertaald).

Katja,

hieboven is ook een boekendraadje. Is 2 niet een beetje dubbelop????

Ingrid (die nu hierboven een vakantie-lijst gaat posten)

Katja

Katja

07-06-2009 om 16:39

Nee ingrid,

want daar worden ook veel ned boeken behandeld en ik ben specifiek op zoek naar Engels. Heb al eea besteld!
Katja

Nou, katja, prima, maar....

....je weet niet wat je mist! (er wordt boven ook uitgebreid engels behandeld)

rosa

rosa

08-06-2009 om 13:09

Deze

Heb ik vorig jaar (of het jaar daarvoor alweer?) met succes aanbevolen: The time travelers wife van Audrey Niffenegger.

Verder als non-fiction, maar prima leesbaar: Obama.

rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.