Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verwarming zwembad

Hoi

Wij hebben zo'n blauw rond zwembad in de tuin van 3.05m, en vaak nog net iets te koud om in te zwemmen. Ik heb nu een verwarmingselement (160 euro) gezien om bij de pomp te plaatsen, dan zou je in korte termijn het zwembad wat kunnen opwarmen. Heeft iemand hier ervaring mee, is het wat?

Groetjes
Susan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

29-05-2009 om 08:54

Geen ervaring

Maar iets om op te letten lijkt me dat electrisch (water) verwarmen vaak schreeuwend duur is.

Kim

Kim

29-05-2009 om 09:56

Dochter wel ervaring

Hallo Gruffalo, ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar toevallig hadden we het er zondag over. Mijn dochter en schoonzoon hebben zo'n ding gehad. Het water werd niet lekker warm, het was alleen het koudste ervan af en wat Tinus ook al zegt, de elektriciteitsmeter draaide snelle rondjes! Zij hebben hem dus weg gedaan.

Vera*

Vera*

29-05-2009 om 10:07

Tip

Wij hebben nu voor het tweede jaar een zwembad van 3.05 doorsnede en daarvoor vier jaar eentje in de kleinere maat. Op het water leggen we plastic met van de luchtkussentjes. Dit is gewoon in de goede maat te koop bij de zwembadwinkel (wij hebben Intex). Dat bubbeltjesplastic houdt de warmte vast (wind koelt het water snel af) en zorgt voor sneller opwarming.
Daarnaast hebben we ook nog het dekzeil dat het zwembad tegen viezigheid behoed.
Als de zon schijnt haal ik het afdekzeil eraf en kan de zon het bad verwarmen, het bubbeltjesplastic ligt er dan nog op (het is ook precies de maat van het bad). Straks voel ik even en dan is het water vlak onder het plasic heerlijk warm, ga je dieper wordt het kouder. Op dit moment is het niet kouder als 23 graden (gemeten afgelopen maandag). Wij hebben als regel dat het water 20 graden moet zijn voordat je er in mag.
Helaas werkt bij zoveel kuubs het niet om een paar emmers heet water er bij te doen .