Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vervangen haloumi

Hallo, ik wil een voorgerechtje maken met haloumi,een cypriotische kaas, maar bij de turkse supermarkt hadden ze die niet meer.
Wie weet wat voor kaas ik dan kan gebruiken om de haloumi te vervangen?
Alvast bedankt,

Cakey

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sterre42

Sterre42

11-09-2010 om 17:33

Uh?

Hoi Cakey,
Mijn eerste reactie om alle soorten kaas te noemen die in mij opkomen

Want je wil een voorgerecht maken met een kaas die niet meer te verkrijgen was in de supermarkt.
Volgens mij kun je van alle soorten andere kaas een ander voorgerecht maken.

Maar ik denk dat je misschien even moet schrijven welke ingredienten er nog meer in je voorgerecht zitten?

Moet het gebakken worden

Ik heb begrepen dat je haloumi kunt bakken zonder dat het een bende wordt (mij is dat overigens niet gelukt). Dat is de grap van haloumi, kennelijk, en dan kan je het niet zomaar door een andere kaas vervangen ben ik bang.

groeten,

Temet

cakey

cakey

12-09-2010 om 22:33 Topicstarter

Ja gebakken

het is een heel simpel gerechtje met rucola, munt, ei en dan de gebakken haloumi, hmmm heerlijk. Die kaas loopt niet uit als je het bakt en smaakt nogal zout. Had een recept van nigella lawson beetje aangepast. Het is alleen niet makkelijk te vinden daarom zou ik graag willen weten welke andere kaas ik zou kunnen gebruiken..Dus ik hoop dat iemand een goed idee heeft...
Cakey

liora

liora

13-09-2010 om 21:10

Nigella

Ik ken halloumi wel en zou niet weten welke andere kaas niet uitloopt bij bakken. Waarom mail je Nigella niet, kun je altijd proberen toch?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Paneer

Je zou kunnen proberen zelf paneer te maken, dat is een Indiase soort kaas. Loopt ook niet uit bij bakken of koken. Als je het dan maakt met mega veel zout heb je een soort nep haloumi (ik eet dat trouwens niet meer, ik kan er niet tegen, een stukje en ik ben de hele nacht wakker met een onlesbare dorst, net als wanneer ik teveel vetsin heb gekregen, ik hoorde dat er van nature ook veel glutamaat in zit).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.