Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

eni65

eni65

16-06-2011 om 20:04

Verstand van stroom?

Ik weet niet aan wie ik dit live moet vragen, dus maar hier. Net trok ik de stekker van de frietpan uit het stopcontact en ik hoorde plof. Zag geen vonken, maar er klopte iets niet. Een stekkerpinnetje is beetje zwart aangeslagen en het stopcontact heb ik een beetje zwarte aanslag weggeveegd met keukenrol. Moet ik nu de pan weggooien? Kan ik veilig een ander apparaat in het stopcontact doen? Kan ik pan of stopcontact testen met iets? Wie weet het? Alvast bedankt, Eni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eerst uitzetten!

Waarschijnlijk heb je de stekker eruit getrokken toen de pan aanstond en zo'n 2000 watt aan het verbruiken was. Dat geeft een goeie knal! Je moet hem eerst uitzetten en dan de stekker eruit halen. Ik denk niet dat er echt iets stuk is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

eni65

eni65

16-06-2011 om 20:32

Geen aan/uitknop

Dank voor je reactie, maar mijn pan heeft geen knop, alleen een stekker. Net bleek trouwens dat de stop eruitgevlogen was. Kind wilde licht aandoen, ging niet. Die stop weet ik inmiddels, maar de vraag blijft staan over dat stopcontact en pan.

Fianna

Fianna

16-06-2011 om 20:42

Frietpan

Mijn frietpan heeft ook geen aan/uit knop, maar een draaiknop waarmee je de temp kunt reguleren. Ik vermoed dat jouw pan dat ook heeft. Dan je je de pan wel degelijk eerst uitdraaien (niet dat ik dat ooit doe, maar ga het wel doen in het vervolg), ik kan me nl niet voorstellen dat er een frituurpan is waarbij je de temp niet kunt regelen.
maar goed, dat is geen antwoord op je vraag en helaas kan ik je met je vraag niet helpen...

Geen kortsluiting?

Je hebt niet een kortsluiting in de pan??? Of in het stopcontact? Zo klinkt het wel?
Is er water of andere vloeistof mogelijk bij de electra van de pan gekomen of bij het sopcontact?
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.