Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verstand van spaarloonregeling?

ik ben vanaf 2005 gaan sparen via een zogenaamde spaarloonregeling.
dit is dus het vijfde jaar dat ik spaar.
nu dacht ik te hebben begrepen dat na vier jaar sparen het eerste jaar vrijkomt?
moet ik hier zelf aktie in ondernemen of wordt dit automatisch op mijn normale bankrekening gestort?
wie weet het het werkt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

24-10-2009 om 19:05

Gekoppeld

als het goed is is er aan de spaarloonrekening een gewone rekening gekoppeld. Hier wordt het vrijgevallen bedrag geparkeerd. Hier wordt ook de rente op geparkeerd.

Als het goed is staat dit ook op de afschriften die je hebt gekregen.

Het kan zijn dat het per jaar vrijvalt, dan ontvang je het hele jaar na afloop van het 5e jaar. Of per maand en dan valt er steeds een klein beetje vrij.

Puck2

Puck2

24-10-2009 om 21:06

Hier niet zoals amk zegt

Hier wordt het vrijgekomen deel niet naar een andere rekening overgebracht en geparkeerd. Er staat gewoon iedere keer op het afschrift wat het geblokkeerde deel en wat het vrije gedeelte is. En dan kun je dat gewoon zelf over laten boeken naar een andere rekening. Maar het gaat dus niet automatisch naar een andere rekening.

Rosy

Rosy

24-10-2009 om 21:19

Hangt van het reglement af

Daarin staat vermeld wat er met het vrijgevallen bedrag gebeurt. Meestal blijft het gewoon staan, zoals Puck zegt, en kun je het gewoon over laten boeken.

En soms wordt het op je betaalrekening gestort. Als het nummer bij hun bekend is.

Ikzelf heb me een keer een ongeluk gezocht, waarom ik een paar euro op mijn betaalrekening gestort kreeg en van wie. Bleek dat de rente van het spaarbedrag ook op mijn betaalrekening werd gestort.

(Janneke)

(Janneke)

24-10-2009 om 22:39

Neem contact op met je bank

Ik weet dat bij de Rabo je spaarloon gekoppeld is aan een renterekening. Hierop valt het vrijgekomen bedrag vrij. Of je rekening is niet bekend, dan staat het geparkeerd op een tussenrekening van de bank. Maar als het goed is nemen zij dan contact op met je om het rekeningnr. op te vragen waar het naartoe geboekt kan worden.

Bij de postbank/ing is dit niet het geval en moet je volgens mij zelf contact opnemen. Ik kan me herinneren dat wij toen ook wachtte en dat het maar niet gestort werd, tot we zelf aan de bel trokken. Maar misschien had dat ook een onderliggende reden, dat weet ik niet meer.

Maar bel gewoon even met de bank, zij kunnen het zo nakijken.

sus-anne

sus-anne

24-10-2009 om 23:18 Topicstarter

De rente

de rente wordt elk jaar gestort op mijn prive rekening,en verder kan ik nergens de regelementen vinden,dus ik zal de bank maar eens gaan bellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.