Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

09-02-2011 om 14:08

Verschil poes/hond

Waarom toch deze verschillen tussen poes en hond:
-honden mogen alleen aangelijnd, behoudens enkele gebieden; poezen mogen overal los en zonder toezicht.
- honden poep moet worden opgeruimd, poezen kunnen overal ongestraft plassen en poepen.
- voor honden betaal je belasting, voor poezen helemaal niks!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

09-02-2011 om 14:29

Ehm....

En, wat wil je hiermee zeggen?

Puck

Puck

09-02-2011 om 14:33

Tja

Er is ook verschil tussen een konijn en een hond of tussen een goudvis en een kat.....
Ik begrijp dat je gewoon even je ergernis wilt uiten?

Olijvje

Olijvje

09-02-2011 om 14:47

Haha

Kijk daarom heb ik geen hond, maar een poes!

Maar even serieus, ik heb geen idee. Mocht het je nou echt heel erg hoog zitten, dan zou je misschien eens kunnen informeren bij je gemeente ofzo?

Gemeente

Blijkbaar is dat niet helemaal onlogisch hoor.
Nogal wat jaren geleden had AT5 een 1 aprilgrap.
Er zou kattenbelasting ingevoerd worden. Er waren filmpjes van mensen die voor of tegen waren, het er mee eens, of het onzin vonden omringd door hun katten en honden.
Maar wie zijn poes voor 2 april nog aanmeldde hoefde het eerste jaar niet te betalen.
Daarvoor zou de gemeente tot 21.00 uur s'avonds openblijven op het Waterlooplein.
Wie denk je dat daar om 20.00 uur op een totaal verlaten plein stond te zoeken?

Puck

Puck

09-02-2011 om 15:46

Andere vragen

- honden mogen alleen aangelijnd, behoudens enkele gebieden, maar waarom denken veel hondenbezitters dat dat voor hun hond nu net niet geldt?
- honden poep moet worden opgeruimd, maar waarom zie ik dan toch nog zoveel hondenstront liggen op plekken waar het niet mag

100%mama

100%mama

09-02-2011 om 15:54

Belasting middeleeuws

De hondenbelasting is geen uitvinding uit de tweede helft van de 20e eeuw. Het stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten. Al sinds de Middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van honden en de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan. De overheid zag er tevens een middel in om transportbelasting te kunnen heffen.

Wetterlijk is het dus destijds geregeld dat er enkel voor honden belasting mag worden gevraagt. In sommige gemeente betaal je iets, in sommige de hoofdprijs. Ik moet zeggen dat het hir mee valt, we betalen 58,- voor de 1e hond en 68,- voor de 2e. We hebben diverse afgesloten honden utlaatvelden die regelmatig onderhouden worden. Hier in bossage heb je geen opruimplicht (leve de taakstraffen, hihi) dus met onze oudste halen we de 58,- er dubbel en dwars uit met zijn drollen (hij weegt 70 kilo dus de drol is behoorlijk). Wel kijken we hier in de wijk zeker uit naar plaatsen waar geen kinderen spelen. Rondom het veld hier achter mag je dus "legaal" laten poepen, maar omdat de kids spelen op het veld zie je er geen drol liggen. Nu heeft dat niets met de belasting te maken natuurlijk.....Nu mogen wij wat betreft katten niet klagen hoewel er hier heel wat "los" lopen. Ik zie er nooit een in de tuin en ook poep is hier niet te vinden.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

09-02-2011 om 15:54

Koentje, ben je soms een hondenbezitster?

Zelf heb ik geen huisdier. Wat ik ervan denk:

Honden zijn onberekenbaarder en áls ze je aanvallen richten ze gemiddeld meer schade aan dan een kat.

Katten begraven hun poep of als ik het mis heb dan zoeken katten in ieder geval een discreet hoekje om hun behoeften te doen en niet midden op straat, zoals honden. Ooit een kat pontificaal op de stoep zien poepen? Ik niet, maar poepende honden zie ik meerdere keren per week.

Honden kosten de gemeenschap meer: poep opruimen en schade herstellen die ze aanrichten aan beplanting e.d.

100%mama

100%mama

09-02-2011 om 16:02

Puck

- vraag ik mij ook af, ondanks dat ik dus zelf 2 honden heb.....hoogst irritant zo'n loslopende hond als ik net met mijn 2 aan de lijn loop......en meestal luisteren deze honden ook niet met alle ellende van dien.

- geen antwoord op, moet eerlijk zeggen dat er in "onze wijk" "goed gepoept" wordt.

1x hebben we een poos elke dag een verse dol ergens in de straat gehad. manlief zou manlief niet zijn als hij niet ging uitzoeken wie dat was. Uiteindelijk bleek het dus een man te zijn die, jawel, zijn hond(je) los liet lopen. De man vond manief zijn reaktie overdreven, want hij zag het niet gebeuren en dan kon hij het ook niet opruimen. Toen man onze oudste (Bordeaux van 70 kilo)dan maar even liet zien met de vraag of hij het dus geen probleem vond als er drollen van hem voor zijn deur zouden liggen.....hebben we geen verdwaalde drolmeer gehad in de straat!

mijk

mijk

09-02-2011 om 16:49

Slimme brunette

kun je mijn buurtpoezen eens een lesje komen geven. Ze schijten hier open en bloot de hele tuin onder (Van de zomer waren we drie weken van huis hadden we bij thuiskomst een 10 liter emmer driekwart vol met stront. het liefst in mijn moestuin wat echt niet gezond is. Ze hebben al meermalen het kinderzitje van mijn fiets ondergepiest. Krabben de planten kapot Onze merels zijn al vier jaar bezig zich voort te planten maar heet mormel van drie huizen verderop krijgt ze altijd te pakken. Die vangt ook graag kikkers en koikarpers die ze dan op mijn grasveld laat leggen en ik ben een blote voetenloper...
Voor mijn hond geld een poepopruimplicht waar ik me aan houdt al weigert de gemeente om dan ook ergens in mijn buurt een prullenbak neer te zetten. Overigens meld de gemeente hier zelf dat ze hondenbelasting heffen omdat dat mag en dat het geld niet aan hondenvoorzieningen besteed wordt. Kost me toch 90 euro per jaar.

En dan gaan we hier ook nog van 5 losloopgebieden in de buurt naar binnenkort een halve.

Mijk die in een buurt woont met te veel katten..

bibi63

bibi63

09-02-2011 om 21:33

Ik denk

dat het nu eenmaal zo is dat poezen:
a: sommige poezen binnenpoezen zijn en nooit buiten
komen en zo dus ook geen last/overlast o.d. geven.
b: hooguit naaste buren van buitenpoezen (en ja dat is natuurlijk irritant..) last kunnen hebben van pies/poep, maar de gemiddelde burger nooit op straat enige poezenpoep aantreft.
c: poezen mensen met rust laten, niet tegen je opspringen, niet dreigend blaffen of wat dan ook.
Kortom: een poes is net als een konijn, met het enige verschil dat buitenpoezen wel eens last kunnen bezorgen in een buurtuin, maar daar blijft het dan ook bij.
Overigens vind ik hondenbelasting ook belachelijk. Tegenwoordig moet je de hondenpoep opruimen op straffe van een boete. Dus laat het daarbij.
Gr. Bibi

Sascha2

Sascha2

09-02-2011 om 22:45

Zeg mijk

En jij wil ons hele forum in je achtertuin uitnodigen? Getsie

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

09-02-2011 om 23:37

Mijk, helaas, ik heb geen huisdieren dus geen tips

Ik kom alleen zo nu en dan een verdwaalde kakkerlak tegen (Spanje). Hele sympathieke beestjes, bescheiden, stinken niet, maken niets kapot en ook geen lawaai.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2011 om 00:36

Aha

was het weer eens tijd voor een poepdraadje?

mijk

mijk

10-02-2011 om 09:40

Ja dan moet ik eerst een weekje scheppen

maar dat heb ik voor jullie over Sascha. Overigens hoop ik ook dat heel ool in mijn achtertuin de beesten voor minstens 3 weken afschrikt!

Mijk

Zo is het leven miauwwaf!

Je hebt wel eens ergens last van; als het niet van een hond of kat is, is het wel van duiven die alles ondersch^ten. Of de kinderen van de achterburen die op zondag om 9 uur s'ochtends buiten lopen te gillen. Of van de buurvrouw die constant loopt te schelden op andermans huisdieren. ()

Gr. Poezie.

koentje

koentje

10-02-2011 om 12:17

Precies poezie (en pelle o.t.)

waarom dan wel hondenbelasting?
Pelle, hondenbelasting geldt toch voor heel Nederland, en verschilt toch niet per regio?

Slimme brunette, zo langerzamerhand vraag ik me af hoe slim je nu eigenlijk bent om maar te blijven denken dat wij jouw berichtjes steeds twee keer willen lezen... ennnnuh: Nee!! Ik heb geen hond!
Ook geen poes trouwens.
Maar het kwam er eigenlijk zo op dat ik van de week voor het eerst weer eens wat in de tuin deed en toen zoveel kattestront tegenkwam.
We nemen trouwens wel binnenkort een hond!! Dat gaat aardig wat centjes kosten; in aanschaf, onderhoud en belasting. Dus ja, als je dan zo de kattepoep aan het opruimen bent dan vraag je je dat ineens af.

koentje

koentje

10-02-2011 om 12:21

Pelle bedankt

ik heb gegoogeld en kwam erachter dat wij inderdaad geen hondenbelasting hoeven te betalen!!!

Hondenbelasting

Vind ik ook erg ouderwets. Zolang de eigenaren die beesten maar niet voor mijn deur laten peopen en aan de lijn houden vind ik het prima.
Trouwens, bij mij in de tuin vind je meer vogelpoep dan kattenpoep. Wellicht zijn de vogels hier in de buurt bruter dan de katten?

Gr. Poezie.

Koentje

Met die hond ben je wellicht meteen van die kattenpoep af, toch ? Tenzij ze met z'n allen een lange neus trekken naar hondje natuurlijk. Maar katten opereren niet graag in teamverband.

Hond gehad, nu katten.. en had geen moeite met de hondenbelasting: honden zijn nadrukkelijker aanwezig in de openbare ruimte dan poezen (en poepen vaak meer wat weer niet wordt opgeruimd).

Miauwwaf

"We leven in een druk land, en ja er kan best meer rekening met elkaar worden gehouden. Poepoverlast is ergernis #1 voor veel mensen, dus ik vind het behoorlijk onzinnig om dat af te doen met zo is het leven, lekker egoïstisch."
Lekker egoïstisch??? Waar slaat dat nou weer op, dat ik niet moeilijk doe over vogelpoep, krijsende buurtkinderen en mopperende buurvrouwen vindt jij egoïstisch? Vreemd wereldbeeld heb jij hoor. Daarnaast geef jij aan wat voor jou wel en wat niet acceptabel is; prima, maar voor een ander kan dat precies andersom gelden!

Gr. Poezie.

Fiorucci

Fiorucci

10-02-2011 om 13:26

Ergernis no 1?

Nou, dat vind ik wel een hele stellige aanname, dat het ergenis no 1 is voor veel mensen. Heb je een linkje waaruit dat blijkt? )
Tuurlijk ben ik niet blij met hondenpoep op de verkeerde plekken, maar ergeren doe ik me aan echt belangrijke zaken, zoals bezuinigingen op onderwijs ofzo.....

Yura

Yura

10-02-2011 om 13:37

Paardepoep

is ook vies en veel en wordt nooit opgeruimd. Er zijn natuurlijk veel hondenbezitters de de drol niet opruimen, maar honden doen het dan weer niet in iemands tuin of in een speeltuin, daar kunnen ze namelijk niet komen als ze aangelijnd zijn, wat toch het geval zou moeten zijn. Wat ik irritant vind aan katten dat je 's zomers niet meer je deur kunt open laten. Ik wil namelijk geen katten in huis, voor je het weet ligt er een op je bed te slapen als je er 's avonds in wilt kruipen of zet een de nagels in de dure Diddlknuffel van je dochter. Dat is wel prettig sinds we een hond hebben, we hebben in ieder geval geen katten meer in huis. Overigens is de hondenbelasting gewoon iets om de gemeentekas te spekken, want hier heb je zelfs op uitlaatveldjes gewoon opruimplicht, de gemeente doet dus niks dat met honden te maken heeft van dat geld. Zo wordt volgens mij wegenbelasting ook niet voor de volle 100% voor wegen gebruikt.

Sancy

Sancy

10-02-2011 om 16:18

Miauwwaf, tip!

"Hoewel katten momenteel mijn ex-grasveld tot kattenbak hebben omgetoverd."
Neem een hond! Gegarandeerd geen last meer van katten in je tuin.

mijk

mijk

10-02-2011 om 16:38

Mijn buurkatten

zijn allemaal 's nachts buiten en hond niet.... Ik vind katten heel leuk. Maar ik heb er een stuk of zeven die denken dat mijn tuin van hen is.. En dat is minder

Mijk

Ely

Ely

11-02-2011 om 00:05

Katten zijn leuk

vooral hoe ze reageren als ze 'szomers door openstaande balkondeuren zijn binnengekomen en parmantig de trap afkomen dalen: "halloww hierrr ben iiikk.....om te bevriezen in hun beweging als ze de hond ontwaren. Je ziet ze denken OEPPPPSSSSzzzz verkeerde huis ingebroken :oD

Serieus, ik vind beiden leuk, vind het ook altijd heel Disney dat ik zou moeten kiezen tussen kattenmens of hondenmens zijn. Grappige is dat ik juist katten onberenbaarder vind, maar wellicht heb ik lesje kattenpsychologie nodig :o)

Hier

2 katten en een hond en heel erg veel katten ergenis. Wij hebben geen tuin maar wel een voordeur met een bloempot ernaats en een deurmat ervoor. Die rotkatten plassen op onze mat en tegen de voordeur en de eigenaar van de beesten ,die wel een tuin heeft, doet er helemaal niets aan . Onze katten komen en mogen niet buiten. En mijn hond heeft nog nooit haar behoefte tegen de deur of op de deurmat van mijn buren gedaan en al helemaal niet in de bloempotten.
Ik ben er dan ook heel makkelijk in. Als wij een kat op heterdaad betrappen ( en dan bedoel ik dat ik echt zie welke kat het doet en niet alleen met een vermoeden van ) dan pak ik de drol van de deurmat of uit mijn bloempotten en bezorg die keurig in de brievebus van de baasjes . Wat van jou is mag je namelijk best bij je houden.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

11-02-2011 om 10:45

Lidwientje (tweevoud)

Ach, ik denk altijd maar dat een klein kakkerlakje dat in quarantaine (mijn huis) is opgegroeid waarschijnlijk geen ziektekiemen bij zich heeft. Maar ik bestrijd ze wel hoor, als ze erg oprukken.

Dat mijn postings zo vaak in tweevoud verschijnen? Ik verbaas me daar ook over. Het kan zijn dat mijn nieuwe muis wat langzaam reageert, ik klik altijd twee keer, ook met mijn oude muis, en dan ging het altijd goed. Maar ik zal het eens proberen met één enkele muisklik.

fuut

fuut

11-02-2011 om 11:09

Katten doen het anoniem

Katten poepen en plassen anoniem, er is meestal geen eigenaar in de buurt om er op aan te spreken. Hier een tuin vol kattedrollen, wel begraven, maar net onder het oppervlak. Je grijpt er dus regelmatig in.
Op de school van mijn kinderen zijn honden wel van het speelplein te houden (gewoon hek er omheen), poezen niet. De zandbak is dus één kattenbak, en veel kinderen hebben regelmatig last van wormen.
En poezen richten geen schade aan? Mijn kind is gekrabt door een loslopende kat, en heeft daardoor kattekrabziekte opgelopen, een hele nare ziekte (is iets anders dan toxoplasmose, dan kan je ook oplopen door al die in de tuin poepende katten, is met name voor zwangere vrouwen erg gevaarlijk).
En ooit een hond ongevraagd in je huis gehad? Katten sluipen als ze de kans krijgen graag andermans huis in, en plassen dan soms ook (is bij ons gebeurd, op autostoeltje, kreeg de geur er niet meer uit). Voor mijn zwaar allergische broer zijn die binnensluipende katten 's zomers echt vreselijk!

ishtar

ishtar

11-02-2011 om 11:25

Fuut

"En ooit een hond ongevraagd in je huis gehad?"

eh, ja, meerdere malen. Ik kan je verzekeren dat je je helemaal het leplazarus schrikt als je opkijkt van je pc en daar een hond (formaat bakbeest) naast je staat te kwispelstaarten. (en dan kende ik het beest wel, buurhond, vriendelijk beest daar lag het niet aan En een keer toen er een hond meende mijn kat helemaal tot boven aan de trap te moeten opjagen(terwijl ik de voordeur aan het verven was, die dus overnieuw kon vanwege alle haren en opstuivend stof (en kat zat gewoon in eigen tuin)).
We woonden naast een hondenuitlaatveldje, maar ik heb wel eens 24 drollen in een week tijd uit mijn voortuin moeten scheppen, en dat waren echte Drollen met een hoofdletter! Op het veldje mochten ze blijven liggen, dat werd regelmatig schoongemaakt, maar sommige mensen houden daar hun hond dus echt niet in de gaten. Lekker kwekken....
Overigens heb ik ook wel eens een buurkat in mijn gordijnen gehad. Die kosten zijn dan wel te verhalen.

Euh ja

Ik heb helaas ook wel eens honden in huis gehad. Arme kat van ons

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.