Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emma B

Emma B

17-01-2010 om 08:44

Verre reis en onze hond

Nu we heel misschien een maand ver weg gaan deze zomer, kunnen we onze hond niet meenemen. Omdat het in de grote vakantie valt en best een lange tijd is, kan de hond ook niet zomaar bij vrienden. Bovendien zijn sommige van mijn vriendinnen helemaal geen hondenmensen, dus dat zou sowieso moeilijk zijn.
Nu zijn er verschillende opties: iemand in mijn huis die ook op de hond past (waar vind je iemand die in de zomer in Rotterdam wil zitten? )
Een pension (hoe lang van te voren moet je dat reserveren, is dat leuk voor een familiehond en wat kost dat?)
Of de hond bij mensen onderbrengen die je minder goed kent, maar die het leuk vinden om de hond een maandje te hebben (hoe weet je nu of die mensen geen gekke dingen doen met je hond?)
Kortom, ik heb mijn hond nog nooit lang uitbesteed en vind het ook een naar idee. Heb zelfs al onderzocht of ze eventueel mee zou kunnen, maar dat lijkt me voor haar een kwelling en voor ons lastig (moslimgebied, dus bus, trein ed gaat denk ik niet met hond) bovendien moet ze dan 14-20 uur in een vliegtuig zitten met een overstap en krijgen we de hond dan ooit wel weer terug?
Wie heeft wat gedaan met haar hond en hoe?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

17-01-2010 om 10:08

De oplossing

Er zit in rotterdam of omgeving een soort gastouder buro voor honden. Die vrouw zoekt tijdelijke adressen voor logeerhonden. Keurig geregeld met oppas contract. Wij hebben via hun al eens een paar keer op honden gepast. Ik weet de naam nu even niet uit mijn hoofd maar die zoek ik nog wel op. Wanneer ga je precies weg? Want wij zijn dol op leen honden. Groet, polly

Polly Shearman

Polly Shearman

17-01-2010 om 12:20

Ooooh

wij zijn de hele maand juli thuis!!!!!!!!!!!!! dat bied perspectieven!!!!

Rieke

Rieke

17-01-2010 om 12:28

Leuk! en ot

Wij zijn die maand op vakantie maar we krijgen binnenkort zelf een schotse herder pup, ik had er wel graag 2 willen hebben, dus een leenhondje er bij was best leuk geweest.
Heb je nog tips voor ons wat betreft de opvoeding?? We hebben altijd een berner gehad. En die zijn best eigenwijs.

Polly Shearman

Polly Shearman

17-01-2010 om 12:36

Rex

het is www.dierenopvangrex.nl
ik heb het even opgezocht voor je

Polly Shearman

Polly Shearman

17-01-2010 om 12:39

Duur

ik heb net gekeken, het is wel behoorlijk duur... 14 eurp per dag !! dat krijgen de gastgezinnen echt niet hoor...
dus misschien om het buro heen proberen...!

Nasha 1st

Nasha 1st

17-01-2010 om 12:51

Wel een waarschuwing

ik had ook ooit iemand geregeld voor onze hond, prima gesprek, wezen kijken, hond mee enz....word ik een paar dagen voor vertrek gebeld dat het niet doorging! Moest ik op het laatste moment nog wat zoeken....ik zou voor een pension gaan. Onze hond heeft het daar altijd prima gehad!

Polly Shearman

Polly Shearman

17-01-2010 om 13:12

Ik kan me herineren

dat wij als gastgezin maar de 8 euro kregen per dag... maar dat weet ik niet meer zeker, het is al wat jaren geleden.
Maar wat kost een pension wel niet>??? per dag??

hoe is je hond met katten???

Sancy

Sancy

17-01-2010 om 13:48

Dierenasiel

Als we écht de hond niet kunnen meenemen en er ook geen opvang in onze omgeving mogelijk is (het liefst brengen we de hond naar mijn zus, waar de moeder en het zusje van onze hond wonen) dan regelen we het pension van het dierenasiel. Die kosten zijn 8 euro per dag.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-01-2010 om 14:43

10 euro

10 euro per dag vind ik redelijk normaal. Als het even kan zou ik voor oppas in ´huiselijke kring´ kiezen. Als je hond wat minder behaard was had ik me ook aangeboden

Naadje

Naadje

17-01-2010 om 15:07

Wanneer ga je met vakantie

Weet niet wanneer je met vakantie gaat. En of je het ervoor over hebt om naar noord-holland te rijden.
Wij gezin 2 kinderen 8 en 4 jaar zouden als het met onze vakantie uitkomt wel willen oppasen.

Onze hond is ander half jaar geleden overleden.
En na 13.5 jaar zijn we nog steeds niet aan een nieuwe hond toe.
Maar een maandje oppassen zouden we erg leuk vinden.

Sera

Sera

17-01-2010 om 17:07

Pension via fokker of vereniging of oppas

Ik weet niet of je nog contact hebt met de fokker waar je hond vandaan komt maar anders zou je die kunnen vragen of zij misschien een goed pension of opvang mogelijkheden weten?
Of je zou bij de rasvereniging kunnen informeren of zij misschien goede adressen hebben of misschien zelfs een adressenbestand hebben van mensen die graag vakantie opvang willen doen?

Wij nemen onze honden ook het liefst mee op vakantie maar als dat niet gaat brengen we ze naar een kleinschalige pension van de fokker van een van de honden. Dat kost 12,50 per dag per hond (korting voor de tweede hond) maar dat heb ik er best voor over.

Bij een pension hoef je overigens niet persé te denken aan honden in hokken met speelweiden. Hier vangt de fokker/pension eigenaar de honden gewoon in haar eigen huis op. De honden zijn overdag buiten in de grote tuin/weiland en worden elke dag meegenomen voor een wandeling. 's avonds zijn ze in de huiskamer en voor de nacht hangt het een beetje van de hond af. Sommige van haar honden slapen in de keuken, anderen in de huiskamer en weer anderen in een bench in de aanbouw. In elk geval is het kleinschalig. Ze heeft zelf ongeveer 6 honden en daarnaast meestal nog 2 à 4 gasthonden. Het is dus best overzichtelijk. Overigens niet in de buurt van Rotterdam.

Ik denk dat je via de vereniging vast wel zulk soort adresjes kan vinden in de buurt van Rotterdam.

De laatste keer hebben we trouwens ook een echtpaar in huis gehad om voor de dieren te zorgen en dat vond ik ook wel een succes. Dat was via een bemiddelingsbureau waarvan ik de naam nu even niet meer weet maar wel op kan zoeken. Het zijn vaak gepensioneerde mensen (echtparen of alleengaanden) maar ook wel gezinnen. Ze verblijven dan gratis in je huis en in ruil daarvoor zorgen ze voor de beesten.

Ik vond het wel moeilijk dat we vreemden in huis zouden krijgen maar eigenlijk was het erg succesvol. Het was een ouder echtpaar die erg vriendelijk waren en prima voor de honden hebben gezorgd. Ik kreeg trouwens wel veel reacties via het bureau maar wij wonen ook in een erg toeristische omgeving dus dat spreekt misschien wel aan.

Sera

Kaaskopje

Kaaskopje

17-01-2010 om 17:24

Rasvereniging

Je kunt zoals Sera zegt inderdaad eens bij de rasclub vragen. Mijn zus past ook wel eens op honden van haar rasclub.

Even aansluiten...

...iemand nog zin om een maandje of twee onze twee schattige cavia's over de vloer te hebben?

Geen aardige buren?

Zowel mijn vader alsook mijn stiefvader passen met regelmaat op honden van anderen (uit buurt of van vriendin van dochter, uit onze buurt etc. etc.). Gewoon voor de lol. Senioren gaan vaak in de drukke zomerperiode niet weg...maar willen geen hond omdat ze weer wel veel weg willen buiten het seizoen en zo'n vakantie hond daar genieten ze alleen maar van. Dat doen ze al voor een bosje bloemen...zoek eens in die richting...gewoon vragen...vragen staat vrij toch?
groeten albana

Polly Shearman

Polly Shearman

18-01-2010 om 09:58

Oh dirksmama

welke 2 maanden heb je het dan over??
voor de heb wil ik het nl niet, maar voor de leen, doe mij maar een paar cavia's hoor!

Waarschijnlijk...

April en mei of september tot november...

Ze zijn zooooooo gezellig die 2 dames!!!

Polly Shearman

Polly Shearman

19-01-2010 om 11:38

Nou..

laat maar weten als je het wilt, want in die maanden zijn wij wel thuis.
Groet, pol

Rieke

Rieke

05-02-2010 om 09:17

Emma

Wat een heerlijk lange vakantie zeg, ik ben jaloers. Maarre heb je al oppas? Nee ik bied me niet aan want we zijn zelf ook weg. En in die periode is het vast lastig om particuliere opvang te vinden , het beslaat een groot deel van de vakanties. Het is de hele vakantie van midden nederland, wauw. Misschien dat zuid ned je nog kan helpen.
Wij moeten in de toekomst ook nog op zoek naar een pension maar muisje hier gaat dit jaar mee, zo'n baby (mwa 6 maanden dan) kan ik niet alleen achterlaten.
Succes met de zoektocht.

Pension

Ik wist toen ik aan een hond begon dat ik minimaal 1x per jaar op vakantie ga, meetsal is dat 3x, dus moet ik ook 3x betalen. Ik heb mijn 2 honden al aangemeld bij het pension en dat kost voor de eerste hond€10 en voor de tweede die in dezelfde kennel kan €6,-, dus ik ben ook een behoorlijk bedrag kwijt, maar hoef niet bang te zijn dat het niet lukt als ik weg ben of een hond weg loopt of iemand ziek wordt en ik geen opvang heb.Ik totaal ben ik ook 4-5 weken per jaar weg en mijn honden zijn er nu ook aan gewend.

Jakiro

Jakiro

05-02-2010 om 11:28

2 adressen?

Het is inderdaad bijna 6 weken dat je weg bent, best wel lang om je hond bij één adres onderte brengen.
Kan je het niet splitsen ?
3 Weken bij het ene gezin en 3 weken bij het andere gezin ?
En anders is het inderdaad de enige optie om het pension te kiezen. Kost je € 400, maar dan heeft je hond ook vakantie
Jakiro

Jakiro

Jakiro

05-02-2010 om 11:44

Emma

Ja, als mijn gezin het er mee eens is (manlief wordt een probleem) en het is een vriendelijke hond die met andere honden, katten, kleuters en pubers kan omgaan; dan mag hij van mij de eerste 3 weken bij mij komen.
Maar dan blijf je logistiek problemen houden voor de volgende 3 weken.
En als ze toch naar een pension gaat, des te dankbaarder is ze na 6 weken als jullie haar komen halen
Het is geen kat die nog 3 weken met haar rug naar je toe gekeerd precies in je blikveld gaat zitten, zucht...
Jakiro

Valt wel mee

IK vond het eerst ook niet zo leuk in een pension, dei honden van mij hangen ook bij mij op bank en zijn pas gelukkig als iedereen lekker voor de buis hangt en hun erbij kunnen. Maar ik heb ze nu al vaker erheen gebracht en de laatste keer waren ze nog buiten en hadden grote lol en ook met andere honden ging dat altijd erg goed en konden hun met hun soortgenoten lekker spelen.Ik heb dan twee, dus dat scheelt maar in het begin was mijn oudste hond ook alleen. IK breng ze trouwens altijd voor die tijd 1-2 x een dagje erheen, dan is het niet meer helemaal vreemd en kun je zelf kijken hoe je het vond gaan.

Salie

Salie

05-02-2010 om 15:03

Onze hond

gaat al vanaf pup (is nu bijna 13) naar het pension/kennel. Zodra we daar het pad oprijden gaat ze staan en kwispelen. Ze heeft het er naar haar zin.
Bij deze kennel zijn ze de hele ochtend buiten op speelweiden en dan eind van de middag tot ongeveer negen uur ook. De mensen die er werken zijn ook echt gek op de honden en katten en ze krijgen ook persoonlijk nog aandacht. Ik ben heel tevreden en voel me absoluut niet schuldig dat ik haar daar breng.
Gr. Salie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.