Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

22-05-2010 om 11:46

Vermaak voor peuter in auto

Wij gaan een autovakantie maken en hoewel mijn peuter zich altijd heel goed vermaakt in de auto ben ik liever voorbereid en wil wat dingetjes meenemen voor in de auto.

Maar behalve de boekjes en wat auto'tjes weet ik eigenlijk niets.
Ik dacht wat leuk speelgoed wat je op het raam kan plannen ofzo, maar dan geen stickers, maar bestaan die wel. Ik kan ze in ieder geval niets vinden.

Hebben jullie nog tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rozenstruikje

rozenstruikje

22-05-2010 om 12:26

Tekenbord

Je hebt van die tekenborden met een soort pen aan een touwtje. Wat je dan getekend hebt, kan je met een schuifje weer uitvegen en opnieuw beginnen. Heet het niet magic drawing ofzo?
Iets op het raam lijkt me onhandig, mijn peuter kan namelijk helemaal niet bij het raam vanuit zijn stoeltje.
Verder een luisterboek, evt op een ipod als je die hebt, dan hoef je zelf niet mee te luisteren. Of een dvdtje?
En een paar kleine cadeautjes voor tussendoor. Dat viel in elk geval erg in de smaak bij mijn dochter toen we naar Italie gingen reizen, ze was toen 2,5 jaar.
Af en toe iets te eten of te drinken en dan nog een middagslaapje. Tussendoor lang stoppen en flink laten bewegen en spelen.
Mijn ervaring is dat het prima te doen is.

rozenstruikje

Rafelkap

Rafelkap

22-05-2010 om 19:35

Wakkere ouders

met een boel leuke liedjes paraat en oog voor de omgeving (ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kleur is..)
Ik vind zelf die dvd'tjes/computertjes nogal idioot, ik geef ze altijd een boekje en neem wat doosjes rozijnen mee. Die stickers kan je kopen in de betere speelgoedwinkel.
En op z'n tijd stoppen en flink laten hollen! (bal mee)

Annet

Annet

22-05-2010 om 19:59

Boekje met stickers (afneembaar)

Er zijn van die boekjes die bestaan uit een achtergrondplaat met afneembare stickers erbij. Kind kan de stickers plakken maar ook weer verplaatsen. Goede oplossing voor als ze nog niet bij het raam kunnen. Overigens niet geschikt voor peuters die de stickers in hun mond stoppen.
Ideaal voor deze leeftijd is afplakband, met een stukje plakkend band hebben ze heel lang plezier.
DVD zijn wij ook niet vies van, werkt vooral ontspannend voor ouders en tijdens de autorit is dat veel waard.
Oja, INtertoys of Bart Smit verkoopt kleine apparaatjes waar je wat in kunt spreken gedurende enkele seconden, daarna wordt het afgespeeld. Heel simpel ding met één knopje. Kost weinig. Ik weet niet of een peuter dit kan bedienen, maar jullie wel. Gegarandeerd lol als peuter zichzelf of jullie terughoort.
Het tekenbord dat uitgewist kan worden is een absolute topper.

Kiki

Kiki

23-05-2010 om 11:51

Dank je wel

DVD-tje ga ik zeker niet doen. Zo'n tekenbord lijkt me wat onhandig voor in de auto, ik voorzie een hoop frustratie achterin als het dan niet lukt

Maar ik heb al wat leuke CD'tjes met boekjes gekocht. In principe vermaakt mijn peuter zich prima in de auto en verwacht ik geen problemen. Het is meer voor de zekerheid.

Sowieso zal ik ook veel in de slaaptijden van beide meneren gaan rijden.

kaatje43

kaatje43

29-05-2010 om 23:28

Nog een tip

Om van te voren wat kleine cadeautjes te kopen die je dan om de twee uur of zo geeft. Toen onze kinderen klein waren en we naar Spanje gingen (was nog voor het DVD tijdperk) hielp dat geweldig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.