Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Laurien Witteman

Laurien Witteman

26-05-2010 om 09:20

Verliefde kater

Wij hebben poesje van bijna een jaar oud. Haar baarmoeder is onlangs verwijderd na een ontsteking, dus krols wordt ze niet meer. Dat in tegenstelling tot een aardige jonge kater uit de buurt. Hij wil voortdurend bij haar zijn en jammert zeer klaaglijk als dat niet lukt. Hij komt ook gewoon door het kattenluik binnen als we er niet zijn, maar vlucht zodra we binnenkomen. Hij is zindelijk, dus eigenlijk niet lastig, maar onze poes vindt het wel storend dat ie er steeds is. Ze moet toch wel vaak vechten om hem van zich af te houden, of ze blijft in haar mandje.
Nou hoopte ik eigenlijk dat de liefde vanzelf wel over zou gaan; dat het net als krolsheid maar tijdelijk is. Maar dit duurt al twee maanden.
Weet iemand of dit alsnog over zal gaan? Kunnen we het uitzitten? Moet ik de arme kater actief gaan afschrikken? Hoe werkt zoiets bij katers?
Groetjes,
Laurien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja afschrikken

onze poes ramde er vroeger op los, momenteel zie ik geen katers meer rondhangen, misschien haar leeftijd (ze is al wat ouder). Ik heb regelmatig een emmer water naar katers gegooid en onze poes zelf was nogal fel vroeger die sloeg dan zo'n kater de tuin uit.

Geen cyclus

Katers zijn niet krols, ze hebben geen cyclus zoals poezen. Ik denk dat hij jouw kat gewoon leuk vindt, want de sexuele aantrekkingskracht zou nou wel voorbij moeten zijn nu ze gesteriliseerd is. Wegjagen, of een kattenluikje met sensor aanschaffen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.