Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hillary

Hillary

26-04-2010 om 18:23

Verkooppraatjes aan de deur bah

Gaat net de bel, lekker als je net aan het koken bent. Aardige student die je probeert over te halen om donateur van Cordaid/memisa te worden. Allemaal heel goede bedoelingen hoor, maar bah ik word gek van al die instanties die continu inbreuk op mijn privacy doen. Je kunt niet meer fatsoenlijk de stad in of je wordt belaagd, je kunt rond etenstijd niet meer de deur open doen of je moet weer een heel verhaal aanhoren, terwijl je eten verpietert en elk tegenargument wordt weer wat op verzonnen. Wat is er mis met de ouderwetse collectebus, lekker snel makkelijk en anoniem. Bel gaat, je geeft 2 euro en je ziet die mensen nooit meer terug en je aardappels staan nog niet droog als je terug komt in de keuken. Ik heb gewoon acuut minder sympathie voor goede doelen zoals Cordaid/memisa die zo te werk gaan en ben geneigd om ze nooit meer wat te geven, ook niet met een normale collecte. Is hier nou niks aan te doen? Voor telemarketing kun je je tenminste nog afmelden, maar ik vind dit eigenlijk nog veel erger.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

26-04-2010 om 19:06

Uh?

nee zeggen?
meteen afkappen. Ik word geen lid en trouwens mijn eten staat op.Doei bedankt en suk6!

soepstengel

soepstengel

26-04-2010 om 21:05

Sticker

ik heb een sticker op de deur met; geen verkoop aan de deur/collectanten welkom.
Via internet besteld voor 1,50 want ik werd gek van die bel steeds, wel 5 keer per maand!

Hillary

Hillary

27-04-2010 om 08:48

Bedankt

Goed idee van die sticker ga gelijk even googelen. Ja ok je kunt gelijk afkappen natuurlijk, maar dan moet je nog naar de deur lopen. Toen dat soort dingen nog telefonisch ging had ik daar geen last van want ik had me gewoon via internet afgemeld voor telemarketing en werd ik dus niet gebeld en hoef ik ook niet af te kappen. Maar dat bereik je met de genoemde sticker ook, bedankt.

Stenna

Stenna

27-04-2010 om 09:36

Ouderwets

Inderdaad, ik gooi ook liever een paar euro in een gewone, ouderwetse collectebus dan een glad praatje aan te horen en je vast te leggen op een of andere automatische afschrijving. Dat doe ik sowieso niet.

soepstengel

soepstengel

27-04-2010 om 11:26

Ik heb de sticker via

nietaandedeur.nl
Hij lijkt op de reclamefoldersticker, je kunt uit 2 varianten kiezen; nee collecte/nee verkoop en ja collecte /nee verkoop.
Ik heb er voor mijn ouders toen ook meteen 1 besteld,we hebben de ja/nee versie omdat ik vind als iemand de moeite neemt om te collecteren krijgen ze iets.
Maar ik wil gewoon geen kaarten voor afrika,dolfijntherapie sponsoren per maand etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.