Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verkeersvraag aan utrechters

Ik moet morgen iemand in Utrecht van het station halen, en verlaat daarna de stad weer in zuidelijke richting. Kan dat, denken jullie, gezien de weersomstandigheden? Wordt er gestrooid, en kom ik de stad een beetje door (ik kom vanuit het noorden)? En is er gestrooid op het stationsplateau, je weet wel, waar je zo steil naar boven rijdt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Peetje

Peetje

22-12-2009 om 10:05

Hoihoi

Hoi Anneque,

Ik ben niet met de auto de stad in gegaan (woon daarvoor te dichtbij de stad, wij lopen ). Maar sowieso zijn de 'grote' doorgaande wegen berijdbaar en wordt er gestrooid op het stationsplateau (zie je al die taxi's al weer langzaam terugglijden op de trambaan, hahaha).

Maar als je tegen het ophalen op het plateau opziet, kun je natuurlijk degene die je ophaalt vragen om de roltrap omlaag te nemen (aan de andere kant van de plateau-uitgang) en dan sta jij gewoon beneden in de stationsstraat, zeg maar ter hoogte van de eindhalte van de tram). Hoef je ook niet omlaag te glijden .

Succes en wat lief dat je iemand ophaalt!
groeten,
Peetje

Amarins

Amarins

22-12-2009 om 11:29

Jaarbeursplein

Misschien nog handiger om het Jaarbeursplein als afhaalplek af te spreken, is ook veel gemakkelijker als je weer weg moet in zuidelijke richting, je kunt aanrijden via Weg der Verenigde Naties en Graadt van Roggenweg en dan via de Croeselaan weer weg richting zuid.

Yta Chalne

Yta Chalne

22-12-2009 om 14:59

Tja

Morgen is een van de twee drukste dagen qua winkelend publiek in Utrecht. Dus ik zou het beslist afraden. Heel erg afraden. Kun je niet een station eerder afspreken? Lunetten, Overvecht ofzo? De binnenstad is echt onbereikbaar verklaard tussen tien uur 's ochtends en half tien 's avonds (het is uiteraard ook nog koopavond...), met de auto erin, ophalen en weer eruit kost je minstens een uur, waarschijnlijk langer.

Anneque

Anneque

22-12-2009 om 15:20 Topicstarter

Méén je dat nou?

Jemig, totaal niet aan gedacht, Yta. Ik heb de kaart niet meer zo goed in mijn hoofd (toen ik nog in U woonde, reed ik nog geen auto), maar als ik via het Jaarbeursplein rijd, is dat een probleem denk je? Ik ben er rond twaalven.
Ik ga ff kijken of een ander station een optie is....moet er niet aan denken zeg, een uur extra, ik rijd al veel langzamer dan anders en tis al zo'n reis...

Anneque

Anneque

22-12-2009 om 15:23 Topicstarter

Amersfoort?

Dat is misschien een idee? Ga ff googlen want ken daar helemáál de weg niet. Of zou dat net zo druk zijn?

Puck2

Puck2

22-12-2009 om 16:28

Of een klein tussenstationnetje

Amersfoort zal ook wel druk zijn vrees ik, is het een optie om te kiezen voor een dorps stationnetje ergens op de route. Ik weet niet hoe ver je uit het noorden komt, maar de route Zwolle-Amersfoort heeft allerlei rustige stations. 't Harde is voor mij favoriet om mensen op te halen.

Tinus_p

Tinus_p

22-12-2009 om 16:32

Amersfoort

Puck:
"Amersfoort zal ook wel druk zijn vrees ik, is het een optie om te kiezen voor een dorps stationnetje ergens op de route. Ik weet niet hoe ver je uit het noorden komt, maar de route Zwolle-Amersfoort heeft allerlei rustige stations. 't Harde is voor mij favoriet om mensen op te halen. "
Nouja, dat wordt wel steeds verder rijden, en Amersfoort is tenminste nog een IC station.
Amersfoort is beter dan Utrecht. Het station ligt vrij ver van het (winkel)centrum. Zeker als je vanuit het zuiden komt.

Anneque

Anneque

22-12-2009 om 16:36 Topicstarter

Ik kom vanuit het noorden (vrij ver)

en ga naar het zuiden (ook vrij ver).
Wat ben ik blij als het morgenavond is!!
Ik weet nog niet zeker wat ik zal doen, ben nog nooit in A'foort geweest, dus dat is ook vrij tricky met mijn oriëntatievermogen (0). Heb wel een tomtom, maar zelfs dat biedt geen enkele garantie.

Bunnik

dat is maar één stationnetje vanaf Utrecht. Makkelijk bereikbaar vanaf de snelweg. Je zit zo weer op de A12....als er geen file is, maar dat denk ik niet rond twaalven.

groetjes van Purk

Puck2

Puck2

23-12-2009 om 11:42

Tinus

Anneque kwam vrij ver uit het noorden en moest naar het zuiden. Dan maakt het toch niet zoveel uit waar je elkaar op de route treft? Zou ook nog meer ten zuiden van Utrecht kunnen zijn, maar dus voor mijn part ook in Zwolle. Daar kan je aan de achterkant van het station ook gemakkelijk iemand oppikken zonder dat je de drukke binnenstad in hoeft overigens. Dan kan je ook de IC pakken, dat kan naar 't Harde idd niet.
En je schrijft dat het station in Amersfoort redelijk ver van het centrum afligt, zeker als je uit het zuiden komt. ehm... Anneque kwam uit het noorden.
Het alternatief van Purk is trouwens ook een goede: Bunnik, ook lekker rustig en overzichtelijk en net als 't Harde dicht bij de snelweg.

Anneque

ben benieuwd hoe je het vandaag hebt opgelost. Laat je het nog weten?

groetjes van Purk

Anneque

Anneque

23-12-2009 om 19:34 Topicstarter

Gearriveerd!

Ben vandaag grofweg van Groningen naar Maastricht gereden, via Utrecht Centraal (maar dan idd via Jaarbeursplein ipv Stationsplateau). Ik durfde het toch niet aan via een voor mij volkomen onbekende route, ik reed alleen (tot U. dan en verdwaal nogal snel.
Maar het ging erg goed, heb er incl. een luier-verschoonpauze 4½ uur over gedaan, best netjes toch?
Ik zit lekker waar ik wezen moet, bedankt voor het meedenken, fijne Kerst allemaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.