Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emma

Emma

15-06-2009 om 18:03

Verjaarsfeest/borrel: wat maken jullie klaar?

Binnekort is het weer zover, mijn dochter wordt 4 en de familie en buren etc. komen op bezoek. Op zondag vanaf drie uur. Wat zal ik iedereen nu weer voorztten afgezien van taart, chips, nootjes een en toastjes? Ik wil het nu eens anders doen, maar hoe? Wat kopen jullie altijd in voor verjaardagen? En hoe ziet zo' borrel er dan uit? Ik wordt er altijd helemaal zenuwachtig van (onzin, gaat altijd goed er is altijd genoeg en het is altijd gezellig maar toch ...).

Emma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

15-06-2009 om 18:33

Op speciaal verzoek

Op speciaal verzoek van de kids zal ik volgende keer wéér minicroissants met een knakworstje erin gaan maken.. ze zijn erg lekker en erg snel op.

Ook erg lekker trouwens zijn de minikaasbroodjes van Hema.

Anders

hoi

ik had vorig jaar eens besloten om het anders te gaan doen. op internet gezocht naar recepten voor lekkere hapjes (met name smulweb) en daar heel veel van afgehaald. Alles gekopieerd naar een Word document en nu ben ik van alles en nog wat aan het uitproberen bij een verjaardag. het heeft me een avond internetten gekost ik weet niet of je die tijd hebt / wil investeren?

Ik heb dus niet de standaard wraps met zalm gezocht maar echt eens andere dingen. Sommige zijn nu al weer een herhalings-succes zoals rosbiefrolletjes (gevuld met oa roomkaas, rucola, gedroogde tomaatjes enzovoort), gevulde zalm, aardappelsalade met ei, en gemarineerde champignons met pesto. Andere dingen waren minder en die vergeet ik maar weer snel niet moeilijk om te maken, bijzonder en errug lekker.

zo krijg je langzamerhand een eigen lijstje met lekkere hapjes, dingen die je zelf echt lekker vindt.

Gruffalo

reina

reina

15-06-2009 om 18:45

Steeds anders

Ik heb wat nootjes en franse kaas etc achter de hand, maar verder maak ik steeds weer andere hapjes, ga daar een poosje voor zitten en schrijf een lijstje op wat ik ga maken/kopen. Bijna altjd eten er mensen mee, meestal maak ik een buffet, maar ook steeds weer anders. Afgelopen week had ik veel fruit op tafel staan en petit-fours (we hadden vooraf gegeten met bijna iedereen, dus werd er niet veel gesnacked), andere keren salades met brood, dan weer kleine hapjes, stukjes quiche, zalmrolletjes, omeletrolletjes, gemarineerde champignons, dan ga ik weer op de tapastoer etc. Ik vind het leuk steeds weer iets anders op tafel te zetten ( maar ik vind het dan ook leuk om een hele dag in de keuken te staan )

Lidwientje

Ik weet niet hoe erg je aan jouw vaste recept bent gehecht, maar zelfgemaakte rode pesto past goed bij de rest wat je op tafel zet, en zóóó megalekkerrrr.

Julia64

Julia64

15-06-2009 om 21:27

Van alles, maar..

Altijd standaard wat lekkere kaasjes van de markt, olijven, snoeptomaatjes.
Daarnaast varieer ik, net als al eerder door iemand gezegd, ga ik vaak een paar dagen van tevoren googlen en op verschillende sites zoeken tot ik weer lekkere nieuwe dingen vind.
Iets wat ik een paar jaar geleden heb ontdekt en sindsdien steeds weer terugkomt wegens doorslaand succes: chorizo in rode wijn. Megasimpel; men neme een of meerdere chorizoworsten, snijd deze in stukken van een cm. of 5 en prikt er hier en daar met een vork in. Een halve fles (of meer, hangt af van de hoeveelheid chorizo) spaanse rode wijn verwarmen in braadpan met een paar laurierbladeren, chorizo erin en een paar uur op laag vuur laten stoven (liefst een dag van te voren en op de dag zelf nog een uurtje langzaam opwarmen). De worst in plakken snijden en opdienen in tapasschaaltjes met een beetje rodewijn erover. Heerlijk!

Verder nog; gevulde champignons met roomkaas oid uit de oven, wraps met van alles en nog wat, zelfgemaakte simpele tonijn-, eier- of makreelsalade. Of een simpele plaatpizza met geitenkaas en tomaat en die in stukjes snijden. Hmmm.

Groet
Julia

Marie L

Marie L

16-06-2009 om 09:34

Hmmmm, humus

Die van Lidwientje ga ik zeker een keer proberen.

Om 3 uur zou ik beginnen met thee en taart en daarna een uitgebreide borrel: hartige taart, salade, mini sausijzenbroodjes, pissaladière (Franse 'pizza'), fougasse brood uit de bbm.

Ik krijg trek!

ayla

ayla

16-06-2009 om 09:57

Hier meestal

broodjes, met beleg, salades, kom aardbeien, gekookte eitjes. en warm wissel ik af. Grote pas sate of tomatensoep. En dit jaar had ik minipizzaatjes. Waren een groot succes

Guinevere

Guinevere

16-06-2009 om 11:15

Zaterdag

Ik heb deze zaterdag een verjaardagsfeest thuis dus ik lees geïnteresseerd mee!
Wat ik in elk geval ga serveren: stokbrood kruidenboter, gevulde pannekoekrolletjes (zalm en iets anders), mijn favoriete groene salade met avocado en spekjes. En de gebruikelijke pastasalade. Losse tomaatjes etc. in een bakje. Als ik zin/tijd heb gril ik nog een berg kipsatés.

Mamvantwee

Mamvantwee

16-06-2009 om 11:28

Hier nog een feest zaterdag

Ook een (mijn) verjaardag, ik wil ook een borrel geven. Dus ook ik lees mee. Alleen vind ik salades e.d. wat teveel voor een avondfeestje, het is ruim na etenstijd.

Ik zet wel altijd alles op een tafel, dan kan iedereen zelf pakken en inschenken. Ik wil vooral niet de hele dag in de weer zijn met bedienen. Ook werk ik nog gewoon de hele week, dus ik kan ook niet een dag van tevoren gaan kokkerellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.