Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verjaardagsuitje

Mijn (autistische/adhd) zoon van 12 mag voor zijn verjaardag met een van de ouders iets leuks doen ipv een partijtje geven, want dat laatste is aan hem echt niet besteed. Nu wil hij naar Artis, maar dat is voor ons (zeer krap budget) echt niet haalbaar. We hebben geen auto dus afhankelijk van -duur- OV. Ik heb op vakantieveilingen gekeken naar een World of Ajax tour, rondvaart A'dam, AZ stadion, wedstrijd bijwonen, etc. etc.
Ik word wat wanhopig. Is het nu niet mogelijk om iets te vinden wat voor zoon en vader leuk is, bereikbaar (regio Purmerend wonen we) met OV en toch niet duurder dan een euro of 20? Vast wel, maar ik vrees dat ik met een blinde vlek te maken heb! Wie geeft nog wat suggesties?
Het joch heeft geen echte hobbies, dus daar kan ik ook niet aan 'linken'...

Help!
Jons


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fietsen?

Klinkt wat veelgevraagd maar is dat misschien een optie? Ik schat dat het ongeveer 20 km is, misschien iets meer met bochten en een gemiddelde fietser doet ongeveer een uur over 20 kilometer.
Wat is het toch vervelend als je zo krap zit zeg. Zijn er ook geen opa's en oma's of andere familieleden die wat bij kunnen leggen?

liora

liora

27-07-2011 om 08:11

Ehh

Rondvaart Alkmaar?

liora

liora

27-07-2011 om 08:18

Speurtocht
Museum
Boswandeling (Amsterdamse Bos heeft ook leuke wandelingen met de boswachter)
Bioscoop

Er is toch heel veel mogelijk?

Fiorucci

Fiorucci

27-07-2011 om 09:13

Jons

Als ik zoek op www.uitmetkinderen.nl binnen een straal van 15 km voor Purmerend, met max tien euro pp, zijn er wel mogelijkheden, zoek maar eens op die site, je kunt er zoeken met allerlei criteria!

Henriette123

Henriette123

27-07-2011 om 10:54

Jons

op 3 augustus is er een gratis opendag bij ajax.
Als dit te druk voor je zoon is kijken bij een training van ajax, de data dat dit kan vind je meestal op at5 of op de website. Eventueel dan combineren met rondkijken in de fanshop, en een bescheiden ajaxartikel laten kopen.

Sawo

Sawo

27-07-2011 om 11:38

Kanoen

Hoi Jons

Bij jullie kan je fantatisch kanoen of roeien bv http://www.fluisterbootvaren.nl/kano-huren,50.html

Anders een museum nemo, cruquius museum (drooglegging)(kan je misschien naar toe fietsen), haarlem teylers museum waar je hele leuke workshops kan doen en zelf al een geweldig museum is.
succes.

Saar

cornilla

cornilla

27-07-2011 om 15:55

Blanckendaell

Is dit misschien iets in Tuitjehorn.
http://www.blanckendaellpark.nl/

Een klein dierenpark maar erg leuk voor ook nog een leuke prijs.

Korting artis

als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van Marktplaats krijg je 50% korting op een aantal dierentuinen. Geen idee of Artis erbij zit, maar het proberen waard?

Henriette123

Henriette123

27-07-2011 om 19:08

Nee hoor

Voor zover ik weet niet.
2 jaar geleden zijn onze jongens voor het laatst geweest, en zij zijn nergens lid van.
Open dag ed zijn ook niet speciaal voor jongeren.

Lynna

Lynna

29-07-2011 om 21:48

Wachten tot september?

Kun je wachten tot september? Dan kun je goedkoper naar Artis. 13 euro voor volwassenen, 11 euro per kind. Nog wel iets boven je budget, maar toch goedkoper dan de rest van het jaar.

Valkyre

Valkyre

31-07-2011 om 09:07

Kortingsbonnen?

Ik ben lid van de postcodeloterij, en dan krijg je elk jaar een agenda met kortingsbonnen. Ik kan wel even kijken of er iets voor Artis bij is. En dan moet ik nog uitzoeken wat ook alweer mijn OO-mailadres is... Kan even duren!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

jons

jons

31-07-2011 om 10:13 Topicstarter

Sorry

dat ik niet eerder reageerde, maar er kwamen andere dingen tussendoor (ziekenhuisopname van mijn zus, bijv.) die voorrang kregen boven OO (hoe is het mogelijk, hoor ik je denken .

Ik heb wat leuke ideeen gezien en we zijn er zeker mee bezig. Die kortingsbonnen, Valkyre, als je wil kijken, graag! Blanckendael vind zoon niet echt leuk, zwemmen vind hij wel leuk, maar niet als verjaardagsuitje, etc. We zijn dus druk aan het kijken. Ajax, de open dag, daar heb ik ook naar gekeken maar met een zoon met autisme en een vader die er ook niet helemaal zonder kleerscheuren vanaf komt (grijns), is zo'n massa-evenement geen optie.
Zoon weet dat we ermee bezig zijn, we vinden nog wel wat, zeker met de tips van hierboven.

Bedankt allemaal voor het meedenken!!!

Truus

Truus

31-07-2011 om 20:10

Training

Kun je niet gewoon naar een training van Ajax gaan kijken? Kost niks, je scoort waarschijnlijk wel een handtekening (misschien zijn ze nu wat zurig na het verliezen van de beker... grin grin). En voor Artis zijn er inderdaad vaak kortingsbonnen. Succes!

Toke

Toke

31-07-2011 om 20:55

Alternatief

Kijk ook even bij vakantieveilingen.nl en dan bij dagje uit. Daar zit bijv een leuke GPSwandeling tussen voor 10 euro. Zo'n wandeling kun je ook prima zelf doen, maar dan zou je van iemand zo'n apparaat moeten lenen.

Valkyre

Valkyre

02-08-2011 om 10:45

Gekeken

Geen kortingsbon voor Artis gevonden, helaas. Wel voor Madame Tusseaud, is dat iets? Verder voor:
- Bleekemolens Race Planet (carten),
- The Amsterdam Dungeon,
- Kanoverhuur bij Watersportcentrum Sloterplas, - Knijn Bowling Amsterdam/Bowlen bij Claus Event Center Hoofddorp,
- Canal Cruise (rondvaart, 50% korting) of Museum line
- Klimpark Fun Forest (Amstelveen)
- Inlooptour World of Ajax
- Pasta e Basta Amsterdam (restaurant)
- restaurant Alfonso's (Mexicaans).

De kortingen liggen meestal rond de 25%. Je mag ze allemaal van me hebben. Mail maar naar [email protected]. Dan stuur ik ze op - ik kom toch bijna nooit in A'dam (en dan eerder in het Rijksmuseum ofzo). Wel even laten weten als je mailt, want ik check die mail bijna nooit!

Ik hoop dat er iets voor je bij is!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

02-08-2011 om 12:38

Spelling

Madame Tousseaud natuurlijk...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Henriette123

Henriette123

02-08-2011 om 12:55

Jons

Jons

Ik krijg net van de ns kortingsbonnen met oa 2de kaartje gratis voor naturalis,kost dan 11 euro
of nemo kost dan 12,50 voor 2 personen.Wel ben je verplicht er met de trein heen te gaan. Maar ik heb ook een kaartje gekregen, dat je gratis een 2de persoon met de trein mag menemen. als je intresse hebt, lees ik het wel.

Henriette123

Henriette123

02-08-2011 om 13:17

Jons

Ik zie nu ook dat er een kaartje is voor 2de persoon gratis met een lovers boot (weer met trein verplicht),maar er staat wel op op basis van beschikbaarheid rondvaartboot, geen idee wat dat in de praktijk betekent. Als je wilt mag je deze ook gerust hebben.

Susan

Susan

02-08-2011 om 13:34

Hoi jons, zie je mail

heb nog kleine oplossing voor je. Lees je mail maar ff

jons

jons

03-08-2011 om 22:24 Topicstarter

Valkyre, henrietta en susan

Lieve meiden, bedankt voor alle meedenken en aanbiedingen! Valkyre, je hebt mail. Henriette, mijn mailadres is: [email protected], en Susan, wat een lief aanbod!!!

We zijn er nog niet uit wat het gaat worden. We hebben een kennis die gaat nog voor ons kijken of hij goedkoper kaartjes kan krijgen voor een Ajax-wedstrijd maar ik weet niet wanneer hij daar op terugkomt... We wachten dus nog even af, maar zo niet, dan kan ik met jullie bonnen en aanbiedingen vast wel iets leuks aan elkaar verzinnen voor de 2 mannen

geweldig, dit forum (nou ja, en de vrouwen die erop rondhangen, dan he?)

enorm bedankt!
Jons

Henriette123

Henriette123

04-08-2011 om 20:24

Mail

Jons je hebt mail als het goed is.

Valkyre

Valkyre

05-08-2011 om 16:59

En post

Jons, ik heb ze net gepost. Hoop dat je er wat aan hebt!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

jons

jons

06-08-2011 om 18:54 Topicstarter

Valkyre

ontvangen, leuk! Mijn man is al aan het snuffelen tussen de bonnen van jou en Henriette wat voor hun leuk zou zijn en haalbaar is.
dank je!

Valkyre

Valkyre

10-08-2011 om 22:55

En?

Hebben jullie al een keus kunnen maken? Ik hoop dat het een superverjaardag wordt!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

jons

jons

12-08-2011 om 21:26 Topicstarter

We zijn er uit!

Met behulp van de kortingsbonnen wordt het: (tromroffel...) het spoorwegmuseum!
Ze gaan met de bus, de trein, de tram, dat is op zich al een heel uitje voor zoon, en dan het museum en een patatje eten ergens.
2e treinkaartje gratis, 2e entreekaartje ook. Al met al komen we dan wel ietsjes duurder uit, maar (zie ook zorgenkinderen) we willen ons joch wel een heel fijne dag bezorgen. Volgens mij gaat dat nu helemaal lukken!
Bedankt, meiden!

groetjes,
Jons

Egel

Egel

13-08-2011 om 17:28

Leuk!

Goed idee Jons!
En de friet kun je ook daar kopen. Lekker tussendoor, want je kunt er echt uren zoet zijn.
Veel plezier dus! Groeten Egel

Valkyre

Valkyre

15-08-2011 om 23:14

Wat fijn, jons

Fijn dat jullie iets leuks hebben gevonden. Dat hebben jullie allemaal even nodig nu, lijkt me. Geniet ervan!

jons

jons

16-08-2011 om 21:39 Topicstarter

Ze zijn geweest!

En wat hebben ze een leuke dag gehad! Vanochtend om 8.45 de bus gepakt en rond 11.00 bij het spoorwegmuseum. Bus, trein, bus, een hele rit maar genoeg te zien. Ik heb verslag gekregen van zoon over: cruiseschip, werkzaamheden aan de IJ-tunnel, spoorwerkzaamheden 'en ze hebben zelfs een graafmachine die op de rails rijdt - mét spoorwielen, mam!', hoe warm het was in de bus, hoe lekker de dingen waren die ik meegegeven had (broodje gebakken ei, broodje worst, koekjes, pakje drinken, zakje chips). Ter plekke veel rondgelopen, gekeken, soort 8-baantje gedaan waarbij ze allebei wel schrokken en lachten, en ja, hij vindt treinen nu nog leuker.
Het is een rib uit het lijf voor ons, laat staan als je zoiets met het hele gezin zou doen, maar het is het waard geweest. Hier kunnen vader en zoon allebei nog flink op teren. Dames bedankt voor het meedenken en -helpen om dit mogelijk te maken!

liefs,
Jons

Fijn jons!

Hartstikke fijn dat het allemaal zo leuk was. Verjaarscadeau geslaagd!

Fiorucci

Fiorucci

17-08-2011 om 16:42

Jons

Ik ben heel blij voor jullie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.