Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verjaardags maaltijd

Het is vast veel vaker gevraagd, maar ik vraag het nog eens.

Morgen hier iemand jarig, aan het eind van de dag komen vrienden en familie hier. De meesten eten altijd mee, vaak halen we dan chinees, maar de laatste keer waren we bijna tachtig euro kwijt! Dat is toch echt te gek, dus wat doen we morgen.

Het gaat om ongeveer tien volwassenen en zo`n acht kinderen. Macaroni etc valt bij sommigen niet in de smaak, dus dat valt af.

Wie heeft er eenvoudige tips? De meesten zijn behoorlijk grote eters.

Alvast bedankt.

Groetjes Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bibi

Bibi

21-09-2009 om 12:36

Grote pan soep?

Met brood en salades? Volgens mij lust iedereen dat wel toch?

Brianna F

Brianna F

21-09-2009 om 12:47

Tja

Nu is het vrij lastig om naar ieders mond te koken, dus die macaroni bleef er wat mij betreft in.
Salades daar zijn kinderen doorgaans niet zo van gecharmeerd is mijn ervaring.
Soep met brood en van te voren een stapel pannenkoeken bakken die je zo in de magnetron opwarmt? En ja, er zullen best kinderen zijn die dat weer niet lustten.

Yta Chalne

Yta Chalne

21-09-2009 om 15:26

Eten

Wij doen meestal een pan pasta, meerdere pizza's, 4 soorten vis, brood, twee 'echte' salades (geen aardappels en mayonaise erin, maar groentes), een hele grote schaal vers gesneden fruit, lekkere kaasjes. Maar eerlijk gezegd zijn we dan ook altijd makkelijk 80 euro kwijt.
Als ik het goedkoop zou willen doen zou ik voor lekker brood (meerdere soorten), kaas, een salade, een paar diepvriespizza's in puntjes (vinden de meeste kinderen lekker) en een lekkere pasta-met-saus gaan. Wie geen pasta lust eet dan gewoon brood. Of, ook simpel, frietjes halen en zelf sauzen/ salade klaarzetten.

Laminaat

Laminaat

22-09-2009 om 18:58

Burrito's

Olijvje,

Voor gemengde gezelschappen maak ik vaak een taco/ burrito tafel. Guacamole, zure room, gesneden rauwkost (sla, paprika, tomaat, pepertjes) gemalen kaas, bonen (met mix uit zakje), gehakt (met mix uit zakje), kipreepjes (met mix uit zakje), burrito's en/of taco's. Alles op tafel en ieder mag zijn eigen taco creeren. Het is weinig werk en makkelijk van te voren klaar te zetten.
Succes,
Laminaat

Olijvje

Olijvje

24-09-2009 om 11:04 Topicstarter

En het is geworden......

Soep, twee verschillende soorten. Met broodjes, kippepootjes etc. Voor de kids waren er poffertjes, en iedereen heeft genoten.

Iedereen bedankt voor de reactie`s.

Groetjes Olijvje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.