Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verhuizen, wat bewaar je van de kinderen?

Ik zit midden tussen de verhuisdozen en ik vraag me af of andere mensen ook zo'n moeite hebben met weggooien ;-P

Ik heb nog spulletjes van de zoons van de kleuterschool (een boekje met hun eerste 'werkjes'), heel veel foto's. Het meer degelijke speelgoed zoals duplo, lego en knex en de racebaan heb ik gehouden. Verder heb ik al heel veel weggegeven en weggegooid.

Wat bewaren jullie van de kinderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mem

mem

09-02-2009 om 22:30

Niet elke tekening

of elk taalschriftje enz, maar wel eenpaar van de beginjaren op school en van tekeningen ook elk jaar een aantal mooie/ speciale. Bijna geen klei of plakwerkjes omdat die niet makkelijk in een doos bewaard kunnen worden. Ik heb nu een flink aantal dozen in allerlei formaten waarop "familiearchief" staat, daarin zit dus vanalles dat met ons gezin te maken heeft. Ideaal zou zijn per kind of thema 1 doos (of 2). Boeken bewaar ik ook, en idd lego enz Maar goed ik kom dan ook een uit een bewaarfamilie en man ook. ( en ben dan ook nog in de omstandigheid dat we iets ruimte hebben)

mem

mem

10-02-2009 om 00:19

Nu en later

daar zit verschil in. Nu is alles wat van gisteren is rotzooi voor ze. Als ze later mogelijk zelf kinderen hebben en/of de leeftijd voor schoolreunies hebben dan vinden ze het maar wat leuk dat er nog iets is. Een paar mooie dozen a4 formaat ( zijn geregeld in aanbiedingen bij bv aldi, hema of blokker) zijn prima geschikt enkunnen bovenop een kast staan, onder een bed kan ook. Of een grote schoenendoos/laarzendoos en die met een leuk papiertje beplakken.

Wat waardeer je nu zelf nog?

van vroeger?
Dàt zou ik dus bewaren
Ik weet van mezelf dat ik weinig met de tekeningen doe van vroeger maar dat ik een werkschrifjte van vroeger wel leuk vind en natuurlijk de rapporten. ik heb ook veel knutsels mee gekregen maar ide hebi k nu toch wel weggedaan, hebben plaats gemaakt voor dingen van de kids,haha!

Weggooien

hier heeft dochter 1 dikke map waar alle tekeningen/schilderijen in zitten. Als er wat nieuws in gaat moet er weer wat uit en zo is het een leuke map met mooie werkjes. Verder een koffertje met babykleertjes en een koffertje met alle felicitatiekaartjes na haar geboorte het dagboek wat ik bijhield toen ik zwanger was van haar, het favoriete afgekauwde knuffeltje en tandjes bewaar ik ook. Werkschriftjes en rapporten heeft ze nog niet gehad maar die bewaar ik ook tzt, net als de zwem en overige diploma's. Duplo, schleich diertjes, lego en playmobil, een paar boeken worden ook bewaard. De wieg wordt nu weer voor de laatste baby gebruikt en dan bewaar ik hem voor de poppen.

Ik heb altijd veel verkocht nadat dochter ergens uit was dan kon ik van dat geld ook weer wat nieuws kopen. Straks als de baby uit alles is gaat er ook weer veel weg. We zijn nu een jaar geleden verhuisd en ik vind het prettig als het niet weer dichtslibt hier.

Bastet

Bastet

10-02-2009 om 18:53

En hier....

Van ieder kind:een babyspeeltje,een rompertje,eerste flesje uit het zh,sokjes,een boek wat ze altijd graag lazen als peuter/kleuter,consultatiebureauboekje,schriftjes,wat kleuterwerkjes(op de school van mijn kinderen krijgen ze aan het eind van groep 2 een mooi plakboek met werkjes)schoolrapporten,lieve briefjes,wat moederdagknutsels.Voor elke kind heb ik een doos vol met deze spulletjes.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.