Huis, Tuin en Keuken
Rubrick
07-10-2024 om 12:10
Verhuizen naar de Randstad
Hoii,
Ik zit met een dilemma in mijn hoofd waar ik maar niet uitkom. 2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Na een jaar ben ik met mijn kinderen terug naar het oosten verhuisd, ik kom daar namelijk zelf vandaan. Dit heb ik antikraak moeten doen omdat er op dat moment geen huis voor ons was. Na een enorme struggle heb ik na een aantal maanden dan toch een huis gevonden. Mijn kinderen zijn hier heel goed mee omgegaan en ze lijken er geen last van te hebben gehad. Ze hebben vriendjes, en doen het goed op school.
In de tussen tijd heb ik weer liefde gevonden en voelt dit zo goed dat we samen willen wonen. De kinderen zijn dol op hem en hij op hun. Nu is alleen het probleem dat hij een huis in de Randstad heeft. Ofja probleem, het is eigenlijk een perfecte plek voor jonge kinderen. Ik twijfel nu enorm om daarheen te gaan. Maar ben ook bang dat ik de kinderen te veel aan het verhuizen ben. In eerste instantie heb ik dan ook nee gezegd omdat ik de kinderen niet nog een keer van school wilde halen. Maar nu wil het toeval dat die school gaat sluiten na dit schooljaar. Dus moeten de kinderen sowieso naar een nieuwe school.
Ik vraag mij dus heel erg af of het voor mijn kinderen een soort trauma oplevert ofzo. En vraag me af of iemand hier hier ervaring mee heeft, of een duidelijke mening want ik weet het niet meer zo goed😩
Ik moet dit uiteraard ook met mijn ex bespreken en zal dat ook zeker doen, maar ik wil eerst duidelijk voor mijzelf weten of dit wel echt een optie is
TineWinkel
10-10-2024 om 11:14
Robinho schreef op 07-10-2024 om 17:37:
Heel eerlijk ik vroeg advies over de impact op mijn kinderen en niet over mijn relatie. Ik heb een schets gemaakt van hoe de situatie is, zodat ik een goed beeld geef. Ik zit in een uitvogel traject en wil gewoon een goed beeld krijgen. Ik heb nog niks besloten en ga dat ook niet zomaar doen.
Ik snap ergens ook wel dat jullie zo reageren, maar nogmaals ik vraag advies over de impact en niet over het wel of niet slagen van mijn relatie.
Je vraag was:
Ik vraag mij dus heel erg af of het voor mijn kinderen van 6 en 8 een soort trauma oplevert ofzo. En vraag me af of iemand hier hier ervaring mee heeft, of een duidelijke mening
Meningen heb je gekregen - de meesten vinden dat je het niet zou moeten doen. Sommigen hebben ervaring, daarvan zegt ook een deel dat je het niet moet doen.
Annaniem2023
10-10-2024 om 15:07
TineWinkel schreef op 10-10-2024 om 11:14:
[..]
Je vraag was:
Ik vraag mij dus heel erg af of het voor mijn kinderen van 6 en 8 een soort trauma oplevert ofzo. En vraag me af of iemand hier hier ervaring mee heeft, of een duidelijke mening
Meningen heb je gekregen - de meesten vinden dat je het niet zou moeten doen. Sommigen hebben ervaring, daarvan zegt ook een deel dat je het niet moet doen.
Ze bedoelde waarschijnlijk: een duidelijke mening die me aanstaat
Maar goed, het is natuurlijk wel rottig voor TO als je een vraag stelt en iedereen raadt je af iets te doen wat je heel graag wil.
Pippeltje
12-10-2024 om 10:41
Annaniem2023 schreef op 07-10-2024 om 19:53:
[..]
Ik denk niet dat je kinderen wat krijgen van weer verhuizen, zoveel kinderen die dat overkomt. Of ze het leuk vinden is wat anders, maar kinderen nemen het leven meestal gewoon zoals het komt en zo niet dan moeten ze ernaar aan wennen.
Naar (de omgeving van?) Amsterdam verhuizen naar een nieuwe man en je huis opgeven is de kortste weg naar op straat slapen. Natuurlijk is deze man de liefde van je leven, maar dat dacht je van je eerste man ook en zie hoe dat is uitgepakt.
Ik denk dat de onrust in jezelf zit, zoals iemand al schreef. Zorg nou eerst dat je het leuk hebt met jezelf voordat je onderdeel wordt van een samenwonend stel in zijn huis.
Ik denk niet dat de kinderen er iets van krijgen?
Nee, er zijn ook kinderen die overleven misbruik, mishandeling en weet ik wat voor nare toestanden. Natuurlijk krijgen ze daar wel iets van. Het is niet zo maar een verhuizing.
Je ontneemt kinderen hun veilige plek. En of de nieuwe plek net zo veilig is, moeten ze maar weer afwachten. En of de nieuwe partner van moeder goed/veilig voor ze is. Je stapt er te makkelijk overheen zo, volgens mij.
troelahoep
12-10-2024 om 12:26
Pippeltje schreef op 12-10-2024 om 10:41:
[..]
Ik denk niet dat de kinderen er iets van krijgen?
Nee, er zijn ook kinderen die overleven misbruik, mishandeling en weet ik wat voor nare toestanden. Natuurlijk krijgen ze daar wel iets van. Het is niet zo maar een verhuizing.
Je ontneemt kinderen hun veilige plek. En of de nieuwe plek net zo veilig is, moeten ze maar weer afwachten. En of de nieuwe partner van moeder goed/veilig voor ze is. Je stapt er te makkelijk overheen zo, volgens mij.
Nou, nu reageer je wel een beetje overdreven hoor. Ja, ze krijgen er wel iets van, van nog een verhuizing.... maar om dat maar te vergelijken met mishandeling en misbruik gaat wel ver.
Van nog één verhuizing naar een mooie fijne plek worden ze niet veel minder waarschijnlijk, dat zou zelfs heel positief kunnen zijn voor hun ontwikkeling. Maar als de relatie uit gaat en dan wéér verhuizen, dan doe je de kinderen wel wat aan. Daar zit de hele crux... is TO door bedwelmd door verliefdheid of is de nieuwe vriend de absolute ware? (wat niet uitgesloten is natuurlijk) Alhoewel het ook afhangt van andere factoren, een stabiele liefdevolle kring rond het gezin maakt erg veel uit bijvoorbeeld.
Ik ben in mijn jeugd 4x verhuisd vanwege het werk van mijn vader en het nergens kunnen aarden van mijn ouders/vader, waarvan een aantal keer naar de andere kant van het land. 4x is net een beetje vaak met een paar schoolwissels. Maar niet alleen dat, ik zat nergens op een clubje, was enig kind, mijn ouders zorgden voor het verbreken van contact met vriendinnetjes. Ze hadden zelf ook niet veel vrienden en een goede band met de familie ontbrak. Die zagen we wel, maar ze woonden ver weg en het contact werd steeds minder. Toen ervaarde ik geen nadeel want ik wist niet beter, maar achteraf gezien heeft het mij gevormd in negatieve zin.
zomaareenpapa
12-10-2024 om 23:00
Niet gaan samenwonen is mijn advies. Ik ben na 2.5 jaar wel gaan samenwonen in dezelfde stad. Nu na bijna 6 jaar is het samenwonen toch geploft. Zeer veel energie door ons allemaal ingestoken. Van 2 gezinnen 1 maken werkt voor de meeste gevallen helaas niet. Bij ons ook niet blijkt nu helaas. Gevolg: stress, gedoe en schade. Denk er goed over na.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.