Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mettemarrit

mettemarrit

24-06-2009 om 11:49

Verhuizen, afscheid huisarts?

Even een raar vraagje misschien, maar ik weet even niet hoe ik hier mee om moet gaan...
Ik ga binnenkort verhuizen en ga dan dus ook naar een andere huisarts toe. De afgelopen 8 jaar was ik patient bij mijn huidige huisarts. Ben er natuurlijk regelmatig geweest (gelukkig nooit hele ernstige zaken), ook met de kinderen. Vond haar een zeer plezierig arts, gewoon een fijn mens.
Maar nu vraag ik me af hoe ik dit netjes af ga handelen. Maak ik een afspraak om mee te delen dat ik verhuizen ga? Stuur ik een bos bloemen? bel ik? Of doe ik niks en geef gewoon aan de assistente door waar ze mijn dossier naar toe moeten sturen?

Graag jullie advies!

Groetjes Mette Marrit

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mette marit

Doe waar jij je goed bij voelt! Je bent niets verplicht, hoor.

Ik had zelf met mijn vorige huisarts een zeer goede band en heb hem een kaartje gestuurd met het nieuwe adres en een persoonlijk dankjewel-bericht erop.
Jij kunt dat nog aanvullen met het adres van je nieuwe huisarts.

Niet te moeilijk doen, joh.

Jons

Briefje/kaart

Ik zou een kort briefje (eventueel vergezeld van een mooie kaart) sturen met daarin de verhuismededeling, de naam en het adres van de nieuwe huisarts, en een welgemeend bedankje voor de goede zorgen in de afgelopen jaren. Bij een zakelijk contact volstaat een droog verhuisbericht, als je de moeite neemt om nog eens duidelijk je waardering uit te drukken is dat mooi genoeg en zal dat zeker op prijs worden gesteld.

Bloemen oid zijn heel erg aardig, maar lijken me niet nodig.

Groeten,

Temet

ishtar

ishtar

24-06-2009 om 14:48

Wel een afspraak gemaakt

dat voelde voor mij goed. En de arts heeft dat ook gewaardeerd. Geen bloemen of kaartje of zo. Maar wel persoonlijk bedanken en afscheid nemen.

Millenia

Millenia

24-06-2009 om 16:13

Hi hi hier

Alweer jaren geleden dat wij naar een andere plaats verhuisden en dus van huisarts moesten wisselen. Ik ben langsgegaan met een grote fles cognac. Hij had'm verdiend, vonden wij. Hij was er blij mee, geloof ik, maar vooral met de waardering. Ik wist eigenlijk niet eens of hij drinkt...

Leandra

Leandra

24-06-2009 om 19:30

Hier nu ook!

Grappig, hier nemen we ook volgende week afscheid van de huisarts na 8 jaar i.v.m. verhuizen. Ik ben toevallig vandaag aan de balie gweest om ons dossier op te vragen. Dat kan ik volgende week ophalen.Ik had onze huisarten al eens tijdens een consult ingelicht. Ik neem volgende week in elk geval merci, een bloemetje en een kaartje mee als ik het dossier ophaal. Voor de hele praktijk, ook de assistentes.Ik vind het heel jammer dat we een andere huisartsenpraktijk moeten zoeken!

Groetjes Leandra

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2009 om 01:16

Een keer zelf veranderd van huisarts

Na onze verhuizing naar een andere wijk zijn we nog een paar jaar bij de toenmalige huisarts gebleven. Maar toen er eenmaal een baby was vond ik het niet meer prettig om op de fiets eerst de hele stad door te moeten met een ziek kind. Ik heb een afspraak gemaakt om afscheid te nemen en dat werd erg gewaardeerd. Als ik spijt had moest ik vooral bellen dan kon ik meteen weer terugkomen. Ik mis deze huisarts nog steeds een beetje, maar ben ook tevreden met de huisartsen die ik daarna kreeg. Onze tweede huisarts heeft een tijdje terug zijn plaats overgedragen aan een andere huisarts en tijdens een receptie kon je afscheid nemen. Veel te grootschalig naar mijn zin, ik ben niet gegaan.

mettemarrit

mettemarrit

25-06-2009 om 08:10

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik inderdaad maar geen afspraak maak maar mijn dossiers op ga vragen. En als ik deze dan ophaal neem ik een kaartje/eventueel bloemetje mee.

Gr Mette Marrit

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.