Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

hymn

hymn

06-09-2010 om 14:04

Verhuizen

waarom is verhuizen zo vreselijk duur

ik ga ongeveer 175 km verderop , pak zelf alles , demonteer alles en heb ongeveer tegen de 20 kuub aan

ik ga volgens de offertes tegen de 1200 tot 1400 euries betalen , geen bankstellen geen eettafels

je zou zo je zooi weg geven en alles opnieuw kopen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jeetje

dat is behoorlijk prijzig zeg !

Wij zijn de 1e keer zelf verhuisd, een bus gehuurd en hup alles erin en zelf alles er weer uit gehaald. We hadden een groot raam aan de voorkant en dat hebben we door een glaszetter eruit en erin laten halen. Volgende dag ging iemand met de bus weer naar huis en met de trein terug.

Ik weet niet meer precies wat we kwijt waren maar ik geloof een paar honderd euro.

cqcq

cqcq

06-09-2010 om 14:38

Helemaal niet duur

Daar is toch een ploeg verhuizers + een verhuiswagen een dag mee bezig. Lijkt me een schappelijke prijs.

(overigens is monteren en demonteren van meubels vaak belachelijk goedkoop kwam ik achter, dat kostte hier nog geen 200 euro extra, heb dat bedrag dus graag betaald, kon iedereen tenminste 's avonds weer lekker zijn eigen bed in rollen, en de boeken meteen weer in de stellingkasten etc.)

fladder

fladder

06-09-2010 om 15:29

Klopt wel zo ongeveer

Ik heb laatst ook offertes laten maken. Bij mij kwam het lager uit, want minder spullen, maar op 1000-1200 moet ik wel rekenen. Klauwenvol geld, maar wel een enorme zorg minder!

guera

guera

06-09-2010 om 15:45

Budgetverhuizers

kijk es op www.budgetverhuizer.nl .Daar kun je alles berekenen. Als je zelf meehelpt is het ook goedkoper. Je alles precies invullen en het is veel goedkoper dan die 1200. Ik vind het eerlijk gezegd ook aan de prijs. Wij betaalden dat bedrag ook, maar wij lieten alles demonteren en hadden heel veel grote stukken (kasten, eettafel, fietsen, etcetc)
Suk6

Jujube

Jujube

06-09-2010 om 16:04

Duur zeg!

Wij zijn bijna 3 jaar geleden verhuisd. Het was wel maar 5 minuten van ons oude huis, maar we hebben alles in laten pakken (heerlijk!) en laten demonteren. De verhuizers hebben in ons nieuwe huis alles weer gemonteerd (tafel, bureaux, kasten e.d.). We hadden een grote en kleine vrachtwagen vol, dus echt veel spullen. We betaalden daar 1800 euro voor.
Ik vind het bedrag dat jij noemt voor alleen verhuizen érg hoog.
Groet,
Jujube

Jujube

Jujube

06-09-2010 om 16:06

Dus

Vraag meerdere offertes aan, want het is echt veel te veel wat die verhuizer vraagt!

verhuizertje

verhuizertje

06-09-2010 om 21:31

Niet zo gek

Wat er het meeste inhakt is de verhuisauto plus verhuizers en de afstand, 175 km is best ver. Want zoals al is opgemerkt, dat demonteren/monteren en laten inpakken is echt niet zo duur. Bij ons 650 euro samen. Dus als Jujube 1800 euro betaalde voor een all-in verhuizing vijf minuten verderop, dan is 1200 euro voor 175 km verderop zonder die extra's echt niet zo gek duur.
En ja Manda's optie om niet die verhuizers en vrachtwagen te bestellen maar zelf te regelen is heel veel goedkoper.

verhuizertje

verhuizertje

07-09-2010 om 08:19

Duidelijker

Ik ben niet zo'n ster in duidelijk opschrijven wat ik bedoel, merk ik als ik het zelf over lees.
Wat ik bedoelde is dat demonteren en weer monteren bij ons 250 extra kostte en alles laten inpakken 400. O.t. dat kan ik net als Jujube iedereen aanraden trouwens, heeeerlijk, wat scheelt dat veel stress. Voor mij meer dan het geld waard.
Als je dan kijkt naar de 1800 euro die Jujube betaalde dan zou dat 1150 zijn voor de kale verhuizing 5 min. verderop. Daarom lijkt me 1200-1300 voor 175 km verderop niet zo gek. De reisuren van de verhuizers en de benzine voor die auto kosten ook geld. Wij betaalden 1300 voor meer dan 5 min. verder maar minder dan 175 km.

hymn

hymn

07-09-2010 om 12:02

Dank

voor jullie antwoorden

ik dacht dat ik tegen de 6 a 700 euro kwijt was aan daarom schrok ik er ff van

heb al verschillende gemaild en ik wacht nog op een paar verhuisbedrijven

de goedkoopste tot nu toe is 900 euries

mirreke

mirreke

07-09-2010 om 13:19

Toch weer enkele honderden euro's verdiend!

Dat verschilt nogal, 900 of 1400 (om even de duurste te nemen). En ook het verschil met 1200 is nog altijd 300 euro. Tja, sommmetjes maken kan ik wel
Kortom je hebt nu al zeker driehonderd euro verdiend. Super!
Ik denk dat je nu ook vooral betaald voor de uren en de afstand. Ook als de verhuizers klaar zijn moeten ze weer terug rijden, dat is zeg twee man (hoeveel zijn het meestal?), en de auto en de benzine, en dan al die uren. Je zou ook zelf een auto kunnen huren, maar dan moet je zelf die hele afstand eerst heen, dan terug om de wagen terug te brengen, en dan weer heen met je eigen auto. Kost je ook behoorlijk wat aan tijd en benzine, plus al het sjouwwerk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.