Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verhoudingen boerenkool - aardappels

Ben 't ff kwijt: verhouding boerenkool op aardappels. Is het 1 op 1 of 1 op 2 (1 kilo boerenkool op 2 kilo aardappelen).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2013 om 15:39

1 kilo boerenkool?

Dat is wel érg veel hoor! (tenminste als je voorgesneden kool neemt)
Als je voorgesneden neemt is er nu bij de C1000 een aanbieding. In een zak zit 300 gram. Je zou 2 van dat soort zakken kunnen nemen, dan is je stamppot groen genoeg en daar 2 kilo aardappelen bij.

Philou

Philou

07-02-2013 om 16:41 Topicstarter

Ah,

weer wat geleerd!

Dank je, Kaaskopje

P

P

07-02-2013 om 17:23

Yep

Een kilo gesneden is erg veel, dat doen wij wel met zuurkool en hutspot maar met boerenkool nemen wij altijd 400 gram en dan zeker iets van anderhalve kilo aardappelen ongeschild.

Met zijn drieen

doe ik ongeveer 1200 gram aardappels (ongeschild) en dan van een zak boerenkool van 300 gram schud ik er ongeveer 3/4 deel bovenop. Maar op de zak zelf doen ze veel meer boerenkool op minder aardappels, snap ik nooit...
Vonda

Vic

Vic

08-02-2013 om 11:27

Boerenkool vs zuurkool

Met zuurkool doe ik ongeveer 750 gram aardappels op 500 gram zuurkool (voor 2 personen). Boerenkool 1 zak gesneden kool (300 gram?) op en dan ca. 500 gram aardappels. Ik gooi altijd eerst de boerenkool in de pan (die is dan bijna vol) en prop de aardappels ertussen.

Groener

Net als Vic hebben wij kennelijk toch wat groenere boerenkool dan de meesten hier Wij hebben gauw 800 gram op 1,5 kg aardappels. Een variatie die we wel eens maken is: Eerst spek half uitbakken in een grote braadpan. Spekjes uit de pan scheppen en de boerenkool erin, op hoog vuur omscheppen en snel laten slinken in het spekvet. Als het geslonken is, de aardappels erdoorheen en een halve liter kokend water erbij gieten en verder zoals gebruikelijk koken en afmaken. Ik fruit eerst ook nog wel eens een lepel sambal in het spekvet voordat ik de boerenkool erin gooi. De spekjes bak je in een apart koekepannetje af.

neteret mut

neteret mut

08-02-2013 om 20:08

En hier

doe ik, als ik gesneden boerenkool heb (alleen als we net in NL geweest zijn) 3 zakken in een pan en dan een 2,5 kilo aardappels erbij. Zo af en toe is er hier wel boerenkool te koop, hele struik, dan doe ik 3 struiken. De boerenkool bij ons is dan ook flink groen (anders hoeft het van mij niet)

bibi63

bibi63

09-02-2013 om 15:07

Diepvries....

Eerlijk gezegd nemen wij altijd diepvries boerenkool...... Om 2 redenen: ten eerste vinden we het eigenlijk lekkerder (minder stug en fijner van structuur). Ten tweede (we zijn met 3 pers) vinden we 1 zak van 300 gr te weinig en 2 zakken (600 gr dus) te veel. De diepvries pakken zijn 450 gram. Precies goed. We doen hier (weeg het nooit af) zo'n 750 gram aardappels bij (3 personen dus).
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.