Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

KaTja

KaTja

17-07-2009 om 16:37

Verharende kat

Wij hebben hier een snoes van een poes rondlopen. Ze is bijna 10 en heeft sinds haar maatje vorig jaar overleden is het rijk alleen. Toen haar vriendje nog leefde waren ze eigenlijk altijd samen op zolder. De oude poes was een kluizenaar. Nu ze alleen is gaat ze op pad. Binnen en buiten in de tuin.
Maar...oooo wat verhaart ze! Vreselijk en veel meer dan ik me kan herinneren. Overal vind ik plukken haar en is niet tegenop te zuigen. Haar vacht zit ook regelmatig en in de klit. Wie heeft ervaring of geeft de gouden tip tegen die haren!
Bedankt!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik lees graag mee

hier een witte dove kat van bijna 7 jaar. Hij krijgt dieet voor omdat zijn darmen niet helemaal goed functioneren. Hij verhaard het héle jaar verschrikkelijk, de kinderen kunnen hem niet fatsoenlijk aaien of knuffelen zonder zelf in een soort sneeuwpop te veranderen. Dit vinden zij (en wij) natuurlijk erg jammer, en voor de kat is het ook best sneu want het is een ontzettende lieverd. Dus tips zijn welkom.

Guinevere

Guinevere

17-07-2009 om 22:06

Hondenborstel

Voor mijn pluizebol heb ik na het overlijden van de andere kat een hondenborstel gekocht. Kennelijk werd haar vacht door haar makkertje onderhouden, zelf deed madam er niets aan. Dus na een tijdje vlogen de bossen er aan de linkerkant af terwijl het aan de rechterkant één en al klit was, bij wijze van spreken natuurlijk. Een gewone kattekam hielp niet. We hebben de klitten eruit geknipt. Dat was wel even een lelijke kat daarna... Nu hebben we zo'n metalen hondenborstel met van die kromme tanden. Het werkt goed omdat het de ondervacht ook aanpakt. Moet wel zeggen dat onze kat extreem dik haar heeft voor een gewone korthaarkat. Met zo'n borstel moet je wel voorzichtig te werk gaan natuurlijk! Maar geen klit meer gezien.

Plukken en klitten...

...zijn een teken dat de kat zichzelf niet goed wast. Soms worden oudere katten stijf in hun rug,zodat ze er niet goed meer bijkunnen. Het enige wat erop zit is dan veel zelf borstelen. (Of bij je dierenarts langsgaan om te kijken of hij echt pijn in zijn rug heeft en evt ander voer geven voor gewrichtsproblemen)

Guinevere

Guinevere

18-07-2009 om 17:03

Klopt karin

Dat klopt dus helemaal met mijn pluizebol, Karin. Ze heeft zichzelf altijd láten wassen, die luilak. En ze heeft gewrichtsproblemen (rug en artrose). Dat speciale voer hielp een beetje, maar madam weigert dat nu te eten. 'T is ook altijd wat...

KaTja

KaTja

18-07-2009 om 20:55

Een hoop harige problemen

lees ik. gelukkig maar, want ik dacht dat het misschien een pietsie aan mij lag.
onze kat werd ook onderhouden door haar grote broer. maarja, die is niet meer en nu moet ze het zelf doen. de dierenarts zei inderdaad ook ooit dat katten met klitten in de vacht niet gezond zijn. ze verzorgen zichzelf niet meer.
nu ik me dit weer bedenk zal ik volgende week even naar de dierendokter gaan. wie weet.
bedankt voor jullie reacties!

enneh pandia, kaalscheren, dat laat ik maar even ik heb al genoeg moeite om mezelf op dat gebied bij houden en dan ook nog eens een kat die mijn ladyshave komt lenen?!?! nou, nee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.