Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roos

Roos

19-03-2009 om 17:09

Verftips?

Ik heb vandaag voor het eerst mn nieuwe huis gezien, en hoewel ik heel blij ben zie ik nogal op tegen het verven. Het is zo ontzettend verkleurd/vergeeld dat ik bang ben dat er bijna niet overheen te verven is.
Is er een bepaald soort verf die goed dekt? Op bijna alle latex staat extra dekkend, maar is dat ook zo? Echt veel budget heb ik niet, dus ik wil ook weer niet onnodig veel geld uitgeven aan erg dure verf als het toch niet werkt.
Algemene verftips zijn ook erg welkom.
Roos

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

19-03-2009 om 20:45

Muren/plafond

Als het geel is van de nicotine is het zaak eerst zo goed mogelijk schoon te maken. Er is speciale latex te koop om te gebruiken, bij gewone latex zie je na verloop van tijd het weer geel worden. Als de kozijnen gelig zijn geworden door de ouderdom is het gewoon een kwestie van goed schuren.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

19-03-2009 om 22:11

Kom ik weer

..met mijn twee beproefde standaardtips:

tip 1: eerst de muren schoonmaken met StMarc (schoonmaakmiddel in een doos, te koop bij de bouwmarkt). Werkt uitstekend en stinkt niet.

tip 2: koop extra dekkende muurverf van een goed merk. Geen huismerk bouwmarkt kopen. Dat lijkt goedkoper, maar je hebt er veel meer van nodig en je bent veel langer bezig. Weg voordeel.

Wijzenol

hebben wij gebruikt. Hebben wij hele goede ervaring mee. Iets duurder als gewone doorsnee huismerken maar doe je zoveel langer mee. Ook met moeilijke muren. Buren moesten de muren steeds overnieuw doen wij hadden het al 5 jaar erop zitten. Dus goedkoop is vaak toch duurkoop.
Zorg dat de muren idd goed schoon zijn.
gr. Rymcke

Roos

Roos

20-03-2009 om 13:09

Muren schoonmaken?

Maar kan je dan muren schoonmaken? Er zit gewoon behang op namelijk waar ik overheen wil verven, is dat schoon te maken zonder het te beschadigen?

En dus toch maar een duurder merk verf dan.
Roos

Ellen Wouters

Ellen Wouters

20-03-2009 om 16:03

Ja, muren schoonmaken

Ik weet niet wanneer er voor het laatst geverfd of behangen is, maar op muren komt toch vuil, vet, stof, rookaanslag, roetaanslag, wat dan ook. Wil je een mooi resultaat hebben en wil je dat de verf goed pakt, dan kun je beter de muren schoonmaken. Met een spons bijvoorbeeld.

Een gewone muur is zó droog, van behang hangt het er van af hoe dik het is en van wat voor materiaal. Best kans dat het gewoon weer opdroogt. Je hoeft het spul niet te doordrenken natuurlijk.
En als het loslaat......misschien dan maar helemaal er af halen?

Tinus_p

Tinus_p

20-03-2009 om 16:38

Oud behang

Ellen:
"En als het loslaat......misschien dan maar helemaal er af halen?"
Oud behang verwijderen maakt t eindresultaat vaak veel mooier, maar het is wel een can of worms. Afhankelijk van de kwaliteit van de muur eronder moet je dan soms of stuccen, of opnieuw behangen.

kaatje43

kaatje43

20-03-2009 om 16:40

Histor

Wij hebben Histor verf gebruikt. Ook in onze vette keuken. Dekte in één keer zonder schoon te maken. Ideaal.

Roos

Roos

21-03-2009 om 00:03

Weinig tijd

Helaas heb ik niet al te veel tijd om het in orde te krijgen, én kan ik niet behangen dus als het even kan laat ik het er wel op zitten.
Roos

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.