Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verfklus

Oud huis, oude plinten langs het plafond. Ik heb ze allemaal geverfd. En nu zijn de muren aan de beurt. Vraag: hoe lang moet die verf op de plafondplinten drogen voor ik daar afplaktape op kan plakken? Verven was een rotklus dus als 't enigszins kan wil ik niet dat bij het verwijderen van de tape de verf op de plint loslaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Minimaal

48 uur.

Puck

Puck

07-02-2010 om 17:07

Speciaal afplaktape

Bij de action hebben ze speciale (knalpaarse) afplaktape speciaal voor kwetsbare ondergrond, misschien kun je dat gebruiken in combinatie met die 48 uur die sus-anne aanhoudt.

maan.

maan.

07-02-2010 om 19:29

Geen risico

Als je echt geen risico wilt nemen met afplakband kun je het misschien beter helemaal niet gebruiken. Iets meer werk om netjes langs je plinten te verven maar als je het goed doet heb je heel die tape niet nodig.

Zelf gebruik ik nooit afplaktape (tenminste niet voor verfwerk), heb weleens bij familie geholpen die het wel gebruikte was hele goede tape (in elk geval niet goedkoop) maar nergens was de verf schadevrij en het was zeker goede verf.

Zonder tape

Ik verf ook meestal zonder dingen af te plakken met schilderstape. Je kunt bijvoorbeeld uit die grote waterpakken van 2 liter (bv Bar le Duc) 4 rechthoeken snijden die je dan tegen de plint houdt terwijl je aan de andere kant verft. Je moet dan alleen niet teveel verf aan je kwast doen anders druk je de verf onder het kartonnetje door!

Vic

Vic

08-02-2010 om 11:46

Platte kwast

Ik vind het veel te veel werk om af te plakken. Langs de randjes doe ik altijd met een platte, niet te grote, kwast en dan heel voorzichtig de lijn trekken. Mocht je toch uitschieten, dan kun je de latex vrij makkelijk met een doekje weg vegen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.