Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maaike

Maaike

03-07-2009 om 13:33

Vereenzaam hier in dit dorp

hier even mijn ei kwijt; ik ben verhuisd naar andere woonplaats, van stad naar dorpje, en ik merk dat ik het hier eigenlijk niet naar mijn zin heb. Ik voel me ontzettend afgesloten van de buitenwereld, van de reuring en gezelligheid die ik wel had in de stad. Heb wel kinderen die ik niet meer hoef te halen en brengen, zitten in groep 5-8. En buiten dat, er staan nooit moeders bij school.
Heb wel aanspraak met wat buren, maar ook niet elke dag. Werk aan huis, en doe een opleiding, een dag per maand, maar dat is van september tot mei.
Mijn vroegere leventje mis ik ontzettend, hier in het uitgestorven, niets te beleven. Ga wel regelmatig naar de stad maar dat is ook een aardig eindje reizen, en kan daarom niet altijd, voor een kort bezoekje.
Kortom, ik verpieter hier gewoon en zit te vaak thuis. Kinderen gaan hun eigen gang, en dat betekend dat ik ze niet hoef te vermaken maar wel thuis moet blijven als achterban. Ze willen ook vaak niet mee omdat ze het te ver vinden reizen. Maar dat betekend dat ik in ieder geval gek wordt van verveling! Dit dorp heeft gewoon voor mij geen uitstraling of binding. Kortom, het lijkt wel of ik in de middle of nowwhere zit en niet kan ontsnappen! Dit wil ik dus niet maar wat dan?

Maaike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

03-07-2009 om 14:35

Maaike

Kan me goed voorstellen dat je je eenzaam voelt, zeker omdat je werk aan huis hebt. Word lid van een vereniging, sportclub, tuinclub, wordt bestuurslid ergens van, m.a.w. zorg dat je nieuwe mensen leert kennen, dan kom je vanzelf steeds nieuwe mensen tegen. Sterkte

May

May

03-07-2009 om 20:27

Helpen op school

Kun je niets doen op school, bijvoorbeeld klassenmoeder worden of lid van de ouderraad? Dan krijg je daar wat meer contacten!

Werk?

kan je niet voor 1 of meer dagen in de week in de stad een baan nemen ?

Ik werk zelf in blokken in Amsterdam centrum, ik woon in een rustige wijk in Haarlem en geniet er telkens weer van om naar A'dam te gaan (daar ook wat te shoppen, lunch, museum) maar ook weer thuis te komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.