Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lenovo

Lenovo

26-02-2009 om 10:49

Verbouwingsperikelen door crisis

Enkele maanden geleden hebben wij bij de Postbank een hypotheek offerte aangevraagd voor de verbouwing van onze eerste etage (uitbouw). Ons contactpersoon verwachtte geen problemen aangezien ons inkomen prima is en we overwaarde op het huis hadden. Wel zou er vanwege de financiële crisis een motivatieverslag geschreven moeten worden wat dan getoetst zou worden.

Maar na vele mailtjes en telefoontjes is er dus nog steeds geen offerte. Contactpersoon begrijpt er zogenaamd ook niks van maar duidelijheid komt er maar niet. Wat nu? Vriendlief heeft zoiets van: laat maar zitten die Postbank. Maar ik wil al zo lang wat extra ruimte in huis en we kunnen die verbouwing op zich prima betalen (maar wel via een hypotheek dus).

Op zich is het ook een optie om in plaats van een uitbouw een dakkapel te laten plaatsten, scheelt flink in de kosten. Maar dan nog hebben we de Postbank nodig....

Wie zit er in hetzelfde schuitje of heeft er raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

26-02-2009 om 11:24

Er zijn er meer

Hoezo heb je de Postbank nodig?
Er zijn genoeg hypotheekverstrekkers in het land. Ik zou sowieso meerdere offertes vragen. Kun je ook nog onderhandelen over de rente.

Tihama

Hoezo heb je de postbank nodig?

Er zijn toch meer banken? Ik zou maar eens gaan praten met de Rabo ofzo. Of misschien eerst eens met de Postbankmeneer "krijgen we die offerte nog of moeten we maar gaan praten met de Rabo of meneer Scheringa?" - misschien stimuleert dat wat.

Sterkte

Temet

Lenovo

Lenovo

26-02-2009 om 11:45

Boete

Als we onze hypotheek voor ie afloopt oversluiten naar een andere bank dan zitten we aan een fikse boete vast.

Wat ook meespeelt is dat we bij de huidige hypotheek kunnen bijlenen zonder notariskosten (is nog ruimte in de akte).

Heb net ook nog via de site van ING een klacht ingediend.

Lenovo

Lenovo

26-02-2009 om 11:51

Wat ik trouwens niet wist

...is dat een tweede hypotheek ook bij een andere dan je huidige hypotheek-verstrekker afgesloten kan worden. Dat bedoelen jullie waarschijnlijk. Ben wat dat betreft een leek vandaar dit topic

Ga eens aanbieders vergelijken en misschien dat er ergens wel voordeel te behalen is wat die notariskosten compenseert.

Ga eens naar de hypotheker

om eens wat uit te laten rekenen, kost je niets alleen wat tijd. Misschien is de rente nu wel veel lager dan wat je toen had etc, misschien is die boete wel helemaal niet zo erg ?

Sparen

In de tijd dat je zit te wachten had je al heel wat kunnen sparen. Is een stuk goedkoper dan een nieuwe hypotheek.

En voor een dakkapel ga je toch zeker geen schulden aan?

Lenovo

Lenovo

02-03-2009 om 10:17

Dirksmama

De bedragen waar het om gaat kunnen wij echt niet eventjes in een paar maanden bij elkaar sparen, was het maar zo'n feest (en wie zegt dat we niet sparen . Want behalve uitbouw of dakkapel moeten ook alle muren verplaatst worden en alle kozijnen vernieuwd. En dan ook nog vloeren, behang, electra en dergelijke.......

Komende week hebben we in elk geval een gesprek bij een andere bank. De Hypotheker zijnw e geen fan van (ooit al eens geweest) dus daar zullen we niet zo snel heen gaan.

Sparen?

Juist voor een dakkapel zou ik mijn hypotheek verhogen (mits ik dat op zou kunnen brengen) Net wat Lenovo zegt, zo'n bedrag heb je niet zomaar bijelkaar!!

En als je ziet wat zo'n bedrag lenen je per maand kost, is dat veel goedkoper dan eerst te sparen. Je hebt eerder pleizer van je verbouwing en zo'n verbouwing brengt ook weer overwaarde met zich mee, wat bij een evetuele verkoop weer voordeel geeft.

nee, daar zou ik ook niet voor gaan sparen.

groet Digna

Nasha 1st

Nasha 1st

02-03-2009 om 19:22

Sparen

een ex-collega van mij spaart al meer dan 20 jaar voor een nieuwe badkamer en nieuwe keuken.....maar volgens mij staan ze er allebei nog steeds niet....wij hebben inderdaad gewoon de hypotheek verhoogd voor de verbouwing....mijn ervaringen met Hypotheker zijn overigens erg goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.