Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Veranda's en katten

Deze zomer heeft mijn man een nieuwe schuur met daarnaast een veranda gebouwd. De veranda is aan drie kanten helemaal dicht, alleen de voorkant is open. Er komt een vloer in van vlonderplanker die nog ahw 2 meter voor uit de veranda steken. Aansluitend komt dan de vijver. Gisteren hebben we een hele mooie lounge-set gekocht die onder de overkapping komt. Tot zover de situatie.
Nu ben ik heel erg huiverig dat de buurt-katten onze veranda als lekker schuil- en overnachtingsplekje gaan gebruiken. Ik heb over het algemeen niet veel last van katten in de tuin, zie ze wel eens lopen, maar verder geen problemen met plassen of poepen van die beesten. Maar het lijkt me dus niet ondenkbaar dat we er wèl last van kunnen krijgen!
Zijn hier meer veranda bezitters die hier ervaring mee hebben? Vraag is dus eigenlijk: hoe hou ik de katten uit m'n lounge-plek?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Veranda bezitter hier!

En ja, helaas, gebruiken de buurkatten mijn heerlijke veranda als schuilplek.Bij een beetje miezerig weer kruipen ze graag onder de overkapping.
Als ik er aan denk leg ik iets op de kussens als ik langere tijd weg moet.
Misschien volgen er hier nog goede tips, ik lees mee.

koentje

koentje

06-09-2009 om 20:02

Probeer eens

Postordershop.nl tuinteam [[email protected]]

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2009 om 23:34

En ook nog

Ik zie dat er ook een soort korrels zijn met een voor dieren onaangename geur: http://www.tuinendier.nl/tuin-online/Huis+Tuin.html
Er zijn meer merken van verjagers, Catstop bijvoorbeeld.

Anke3

Anke3

07-09-2009 om 10:04 Topicstarter

Apparaat

Ik heb de tip van Koentje even gecheckt. Zag er in eerste instantie erg bruikbaar uit. Maar als zoveel dieren er last van hebben, dan hebben onze cavia's dat dus ook, bedacht ik mij ineens. Even nagekeken, en wat blijkt: cavia's horen zelfs geluiden tot 33000 hertz! Dat kan ik ze niet aandoen! Of zou het geluid niet door muren gaan? Onze caafjes staan nl over het algemeen binnen.
Die anti-kat middeltjes waar Kaaskopje het over had: moet ik dat dan over de hele breedte van de veranda strooien, een soort "brug" aanleggen waar de katten dan niet overheen komen?
Ik zat ook al aan van die bamboe rolgordijnen te denken, die ik dan 's avonds neer kan laten voor de veranda. Zou dat de katten tegenhouden?
Nog iemand ideeën / adviezen?

mirreke

mirreke

09-09-2009 om 13:05

Spray van trixie

Hier in Dld verkopen ze op de dierenafdeling een spuitbus waarmee je katten (en ook honden) weghoudt van je meubels. Deze heet, hoe kan het ook anders, Fernhaltespray (oftewel Keep Off Spray) is van Trixie en kost iets van 6 euro. Het werkt prima. Ik zou gewoon af en toe je loungeplek insprayen, je ruikt even iets, na het sprayen, maar daarna niet meer. De kat blijft toch weg. Als je dat in het begin regelmatig doet leren de katten dat het daar niet fijn ruikt en blijven ze weg.
Ik zou eens googelen.

Anke3

Anke3

10-09-2009 om 09:47 Topicstarter

Spray

Ik heb gegoogeld op de spray en het ziet er veelbelovend uit. Ik ga bij de dierenwinkel in ons dorp kijken of ze het daar ook verkopen. Bedankt voor de tip Mirreke!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.