Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carmen

Carmen

20-06-2009 om 20:54

Vechtsport

Mijn dochter van negen wil graag op karate of ju jitsi (hoe schrijf je dat?). Wij vinden een vechtsport helemaal geen slecht idee voor ons lieve meisje . Maar we zijn er helemaal niet in thuis. Heeft iemand ervaring en tips met vechtsportlessen voor kinderen in Amsterdam(west)?

Carmen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@

m@

20-06-2009 om 22:00

Judo

Wij hebben ervaring met judo met 2 van onze kids. Het is een hele goede verdedingssport, waar je ook valtechnieken leert en waar respect voor elkaar hoog in het vaandel staat. Het is ook keurig publiek wat daar komt.

Ik denk dat je bij karate ook wel wat ander publiek tegen zult komen, bij jui jitsu weet ik dat niet.

Minnie

Minnie

21-06-2009 om 08:33

Karate

Mijn kids zitten op Karate. Dit "Ik denk dat je bij karate ook wel wat ander publiek tegen zult komen" klopt in ons geval dus ab-so-luut niet!

Bij onze dojo komen gewoon normale kinderen, geen 'ander' publiek. Maar dat zal afhankelijk zijn van de locatie (en ook voor judo gelden in dat geval).

Karate is heel technisch, behoorlijk individueel en bij de vorm die mijn kinderen beoefenen zijn er geen wedstrijden en wordt er niet echt gevochten tot ze de bruine band hebben. Ze krijgen dus veel les in technieken en kata's (dat zijn reeksen bewegingen in een denkbeeldig gevecht). Enneh.. hier worden er geen plankjes of betonblokken door midden geslagen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.