Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leandra

Leandra

04-03-2011 om 16:28

Vaste en mobiele telefonie of alleen mobiele telefonie?

Hallo,

Ik heb vaste telefonie en een mobiele aansluiting (ook nog een bb voor mijn werk trouwens). Ik merk dat ik mijn vaste aansluiting weinig gebruik sinds ik gescheiden ben. Ik geef vaak mijn mobiele nummer zodat ik ook op mijn werk bereikbaar ben. (mag ook privé gebeld worden op het werk, beperkt natuurlijk. Velen hebben ook mijn werk GSM).Ik gebruik mijn privé mobiel nu dus steeds meer. Voor vaste telefonie heb ik aan abonnementskosten € 15,- per maand zonder dat ik bel. ALs ik bel komt hier nog ongeveer € 10,- bij. Ik denk er nu over om over te stappen op alleen mobiel en om dan een extra bundel te nemen om goedkoop te bellen naar vaste nummers. Zijn er meer mensen met alleen een mobiel nummer en hoe bevalt dat? Hoeveel ben je qua kosten kwijt per maand? Ik bel en sms alleen. Bellen ongeveer 4-5 uur en smsjes ongeveer 30 per maand. Wat zijn de nadelen van alleen een mobiel nummer? Graag wat ervaringsverhalen.

Groeten Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Ik heb al zeker 7 jaar geen vaste aansluiting meer thuis. Internet gaat via de kabel (vroeger namelijk ook via die vaste telefoonlijn), man en ik hebben allebei onze eigen mobiel (en ik ook nog eentje van mn werk).

Ik heb een abonnement van 45 euro in de maand maar dat is inclusief 1000 sms'jes, 300 minuten bellen en internet. Die sms'jes en het internet heb ik echt nodig, die 300 minuten bellen haal ik meestal niet. Volgens moet jij met jou verbruik met gemak een abonnement van rond de 30 euro moeten krijgen maar dat is op internet makkelijk uit te zoeken.

Vooralsnog zie ik geen nadelen maar kan me wel voorstellen dat het lastig is als mijn dochter groter is en even alleen thuis mag blijven maar dan geen beschikking heeft over een telefoon, bv om te bellen als er iets zou zijn. Maar nu is ze nog te klein om alleen te blijven dus dat is slechts een gok.

Ik heb ook nog maar een paar vrienden die een vaste lijn hebben maar die bel ik daar eigenlijk nooit op.

Leandra

Leandra

04-03-2011 om 20:19

Swaen

Bedankt voor je reactie. Ik heb 2 kinderen van 5 en 9 ende oudste is wel eens alleen thuis. Nu heb ik voor hem een prepaid telefoon die hij zo nu en dan gebruikt. Dat is nog even mijn probleem, waar moeten vriendjed ed op bellen? Gewoon op mijn mobiel i.p.v. de huistelefoon? Nu gebruikt mijn zoon de mobiel alleen als hij naar zijn vader gaat (voor noodgevallen, vaderis hartpatient). Verder heb ik veel kennissen met vaste lijn. Ik beleigenlijk niemand uitsluitend mobiel. Daar zit nog mijn dilemma. Ik hoop op nog een paar reacties!

Groetjes Leandra

Mamvantwee

Mamvantwee

04-03-2011 om 22:50

Ik twijfel al jaren

Hier ook twee mobieltjes en een vaste lijn, ook nog een werkmobiel maar die gebruik ik nooit ( staat doorgeschakeld naar mijn privemobieltje). We hebben ook adsl. Ik weet ook niet wat goedkoper en handig is: we betalen nu aan telefonie 17 euro per maand, daad komt nog adsl bij. Ik merk dat heel veel mensen ons op de vaste lijn bellen en zelf bel ik nog vaak met de vaste lijn. Maar ook net zo vaak mobiel. Ik heb altijd grote argwaan als de KPN belt of foldert met aanbiedingen: hoezo is 40 euro voor bellen en internet goedkoper dan die 30 van nu?
De kinderen hebben geen mobieltje en weten onze vaste lijn te gebruiken en te bellen als ze ergens anders zijn. Dus ook een reden om niet te veranderen.

Groet, Mamvantwee

Leandra

Leandra

05-03-2011 om 11:50

K.ersje

Online is helaas niet beschikbaar waar ik woon. Maar wat ik niet kon terugvinden op de site van Online, moet je ook je KPN ernaast houden voor je telefoonlijn of daar extra voor betalen? Dat heb ik nu dus. Budget van KPN en een abonnement bij Telfort. Daarnaast belkosten. Totaal per maand ongeveer € 25,-. Met de vaste telefoon wordt idd alleen naar vaste nummers gebeld. Voor de oudste heb ik idd al een prepaid telefoon. Je schreef met een vaste telefoon gratis bellen naar vaste nummers. Deze snap ik niet. Het kost toch sowieso het abonnementsgeld? Ben is wel een aanrader. Ik denk nog even na. Laatst ook voor internet al alles nagelopen, maar dat kan niet echt goedkoper. Ik heb 4 mb van Telfort. Hiervoor had ik 20 mb van Telfort en ik merk echt geen verschil in snelheid terwijl ik ook spelletjes download voor Wii en DS. Die snelheid is dus volgens mij een wassen neus. Televisie heb ik digitenne van KPN wat goedkoop is goed bevalt. Dusss daar kan ik niets mee. Nog maar even verder verdiepen in de mobiele telefonie. Bedankt voor je reactie! Mamavan2 natuurlijk ook .

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2011 om 02:12

Leandra

Als je overstapt naar een aanbieder die tv, internet en telefoon aanbiedt hoef je geen abonnement bij KPN aan te houden. Er zijn bepaalde situaties waarbij dat wel het geval is. Een alarmsysteem kan bijvoorbeeld niet zomaar via elke telefoonaansluiting. Of een faxlijn, of een pinautomaat. Ik noem maar wat voorbeelden.
Als je een telefonische verkoper treft die je een abonnement van, zeg bijvoorbeeld, 40 euro aanbiedt, dan kan dat natuurlijk inclusief tv zijn. Als je allerlei abonnementen hebt kan het best zijn dat je daarmee duurder uit bent dan met een 3 in 1 bundel. Bij de meeste bedrijven hebben klanten onderling voordeel in de telefoonkosten. Online hoort bij T-Mobile, dus vandaar dat je gratis naar een mobieltje van T-Mobile kunt bellen.
Een hogere of lagere internetsnelheid is echt geen wassen neus. Ik weet niet hoe het kan dat jij het verschil tussen 4 mb en 20 mb niet merkt, maar dat zou toch een aanzienlijk verschil moeten geven. Wij zijn vorige week overgegaan van 30 naar 60 mb en ik merkte het meteen.
Een aanbieder als Online biedt alleen digitale televisie, dat wil zeggen dat in hún geval de ontvangst via de lucht gaat. Digitenne werkt ook zo. Als je gunstig woont is dat prima, als je huis aan de voorwaarden voldoet zal het vast naar tevredenheid zijn. Maar invloeden in de atmosfeer of, zoals ik las, glas in loodramen (tja... wie heeft die nou niet??) hebben invloed op de beeldkwaliteit.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2011 om 02:37

K.ersje

Je gaat bij Online digitale tv, telefoon en internet afnemen. Internet en telefonie worden met de overstapservice voor je beëindigd bij Ziggo. Televisie wordt voor zover ik weet nooit via een overstapservice opgezegd. Er zijn ook bedrijven die niet aan een overstapservice meewerken. Pretium is er zo een. Je telefoonnummer wordt altijd overgenomen, als je voor nummerbehoud kiest, maar dat wil dan nog niet zeggen dat het telefoonabonnement opgezegd wordt. Dat soort zaken altijd nadrukkelijk vragen bij de klantenservice van de aanbieder waar je een nieuw abonnement afsluit. Ziggo is geen probleem overigens
Heb je trouwens wel gelezen dat je sowieso aan een jaarcontract zit bij Online? En dat de beeldkwaliteit van digitaal meer afhankelijk is van externe invloeden dan bij digitaal van Ziggo? Digitaal via de kabel kán wel storing krijgen, maar bij digitaal via de lucht gebeurt dat sneller, omdat je last kunt hebben van verkeer, de afstand tot de zendmast, of het weer.

lennest

lennest

08-03-2011 om 12:03

Kpn vaste lijn

De KPN vaste lijn kost alleen voor het abonnement zo'n 20 euro per maand, daar kun je mobiel toch heel wat voor bellen? Ik merkte dat ik steeds minder ging bellen met de vaste lijn, wel meer sms'en en mailen. Er waren dagen dat onze vaste lijn helemaal niet meer werd gebruikt, door ons en we werden ook bijna nooit meer vast gebeld. Bijna iedereen belt mobiel. Dus nu alleen nog maar mobiel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.