Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sara

Sara

23-06-2011 om 13:05

Van kleur naar grijs - kan dat?

Al sinds de eerste grijze haar verscheen, zo'n 20 jaar geleden (ik was er érg vroeg bij) verf ik mijn haar. Inmiddels ben ik helemaal grijs. De uitgroei valt daardoor extra op.
Ik word het zat om elke keer te verven en overweg om de grote sprong naar helemaal grijs te wagen. Hoe pak ik dat aan?
Ik heb een bobkapsel, lengte is tot kaaklijn. Ik voel er niets voor om het superkort te laten knippen. Dat staat me niet denk ik. Dus wat te doen?
Sara


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

23-06-2011 om 13:09

Grijs verven

Kun je het niet gewoon grijs verven in een kleur dicht bij je uitgroei?

Fiorucci

Fiorucci

23-06-2011 om 13:27

Afbouwen

Mij moeder verfde haar haar altijd rood, en laat het nu steeds minder rood verven, totdat de kleur haar natuurlijke,grijze kleur zodanig benaderd dat laten uitgroeien niet meer zo opvalt.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2011 om 13:35

Niet grijs verven

Ik heb laatst eens geïnformeerd naar het grijs verven van mijn haar en dat is een hele klus. Het moet eerst ontkleurd worden en vervolgens gekleurd. Nogal slecht voor het haar. Mijn eerste gedachte is om te overbruggen met kleurshampoo in plaats van verf. Kleurshampoo 'slijt' na een aantal wasbeurten. Dan valt de uitgroei misschien iets minder op en kan ze op laatst de kleur er gewoon uit laten verdwijnen. Ik weet werkelijk niet of dit werkt, het is maar een idee

Guinevere

Guinevere

23-06-2011 om 14:47

Ligt ook aan de kleur

Als het geverfde haar heel donker is geverfd, dan is de klus vast en zeker groter dan als het haar een lichte tint heeft. Misschien kun je de uitgroei laten behandelen met kamstrepen, dan is de kleurovergang wat minder heftig?

Sara

Sara

23-06-2011 om 15:09

Mijn huidige kleur

is hazelnoot bruin. Een behoorlijk verschil met een lichtgrijze uitgroei. Werken met kleurshampoo is geen optie. Dat dekt niet genoeg.
Zou je ook in één keer naar blond kunnen of zo?
Sara

bibi63

bibi63

23-06-2011 om 15:25

Wat mijn idee zou zijn

Om de eerste tijd te overbruggen: de uitgroei behandelen met je gebruikelijke verf en dit korter dan normaal laten intrekken (dus zorgen dat het niet helemaal dekt, maar een beetje). Niet de rest van het haar behandelen. Dit evt. nog een keer herhalen als er weer uitgroei komt.
Ben benieuwd of het lukt.
Gr. Bibi

Plukjes

volgende keer ietsje (!) lichter laten verven met lichte plukjes. Dan gaat het grijs minder opvallen als de uitgroei begint.

Het is even een lastige fase, maar ja als je wilt stoppen met verven dan moet je daar doorheen. Eventueel eerst overschakelen naar lichtere tinten tot blond toe - en dan laten uitgroeien.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-06-2011 om 02:12

Methode-kaaskopje

Zo zou ik het ook doen, met kleurshampoo. Op het moment dat je na x wasbeurten aan een nieuwe kleurspoeling toe bent, wederom kleurshampoo en een aantal maanden doorgaan totdat de uitgroei zo lang is dat je na een niet al te rigoureuze knipbeurt geen gekleurde uiteinden meer hebt. Volgens mij gaat daar minstens een half jaar overheen maar vanaf dat moment kun je de kleurspoelingen gewoon achterwege laten. Het duurt dus even maar is niet zo slecht voor je haar als sommige hiervoor beschreven methoden.

Vic

Vic

24-06-2011 om 13:21

Wat ik heb gedaan

Ik ben een paar jaar geleden van blond weer overgegaan op mijn eigen kleur (bruin). Daarvoor heb ik mijn uitgroei wat langer laten groeien en door de kapster de juiste kleur laten bepalen. Die heeft het gewoon in een keer in de juiste kleur geverfd. Momenteel krijg ik grappige zilvergrijze strepen in mijn haar. Die laat ik lekker zitten, zodat ik niet over een paar jaar met het dilemma kom hoe ik ineens over moet naar grijs.

ishtar

ishtar

24-06-2011 om 14:04

Vic

zo heb ik het ook gepland, aantal jaar geleden. Maar mijn ervaring was wel dat het nog een paar keer in eigen kleur geverfd moest worden, omdat dat ook weer een verbleekte grens gaf.
Maar inmiddels is het weer lekker mijn eigen kleur, met zilveren streepjes. Ik wou ook niet van geverfd ineens naar grijs, en zo gaat het lekker heeeel langzaam.

Tirza G.

Tirza G.

24-06-2011 om 20:35

Kapper

Vraag eens advies aan een goeie kapper. Die hakken vaker met dit bijltje. Je haar groeit gemiddeld 10-15 cm per jaar, dan kun je het misschien een beetje uitrekenen.

Tirza

Nou zeg sara! dat is ook toevallig!

Ik zit met het zelfde probleem en ben van de week naar een hele goede kapper geweest voor advies. Het is een heel proces. Ze zei als eerste U moet er wel rekening mee houden dat u er 10 jaar ouder uitziet! zucht..... , wil ik het nog wel??? Maar iedere 2 weken verven ben ik ook zo zat!!

In 1 keer kun je nooit van geverfd haar naar grijs komen, dit gaat in stappen. Je gaat eerst naar blond in stapjes.... tja blond! Ik ben zelf donkerblond. Blond is de enige kleur waarbij uitgroei het minste opvalt. Als je echt helemaal je eigen kleur wilt hebben ben je wel 1,5 jaar bezig. Het moet tenslotte toch uitgroeien. Door naar blond te gaan en met tinten highlights te werken komt het steeds dichter bij je eigen kleur grijs en je hoeft dan steeds minder vaak te kleuren.

Zo werkt het ongeveer.

Wat een gedoe dacht ik ook! pfffffff Maar!!!!!!!!

Donderdag ben ik geweest! Ik ben nu 2 tinten lichter en heb wat licht blonde highlights wat overigens niet zo opvalt. Het staat leuk!! De kleur past ook beter bij mij. Na een paar uur en tig keer in de spiegel gekeken te hebben had ik wel steeds zoiets van jeeeeeeee, het lijkt wel of in een pruik op heb hahahaha.
Maar iedereen vindt het leuk staan dus de eerste stap is gezet naar lichter. Of ik helemaal al tot grijs verder ga weet ik nog niet, misschien bevalt de kleur me op een gegeven moment wel goed.

Wat ik zou doen

Ik zou er de eerste keer heel dunne grijze highlights (zoveel mogelijk in je eigen kleur) in laten zetten (bv. heel subtiel met een kam) en de uitgroei niet meer volledig donker laten kleuren, maar wat gemengd.
Dan de volgende keer iets meer (of dikkere) grijze highlights + uitgroei gemengd behandelen. Zo ben je niet in een klap grijs maar heb je meer een overgang (is ook fijn om te wennen).
Overigens heb ik het er ook wel eens met mijn kapster over gehad, maar van haar 'mag' ik ook nog niet!
Ik ben overigens al bijna 20 jaar grijzend!

Vonda

Vic

Vic

25-06-2011 om 19:19

Nou ja

Dat is wel heel erg flauw om te zeggen dat je er met grijs haar 10 jaar ouder uit ziet. Gemiddeld rond de 30 jaar krijg je nu eenmaal grijze haren. Omdat iedereen dat tegenwoordig dwangmatig probeert te verbergen, ontstaat de mythe dat vrouwen van 50+ nog donkerbruin haar hebben. En op de een of andere manier beseft niemand dat dat allemaal nep is. Vreemd is dat. En over 10 jaar is dat dus ook zo met rimpels. Ik ken irl al mensen die botoxen. Als nou straks de meerderheid van de vrouwen dat gaan doen, lijken vrouwen die het niet doen 10 jaar ouder.

Hier nog zo'n grijsharige verfster...

..met hetzelfde dilemma.
Ik ben van nature donkerblond, en verf m'n haar dan ook in een kleur als kastanje, of middelbruin of zo. Vorig jaar zomer al erg geaarzeld; in de zon licht m'n haar nl heel erg op (vooral omdat het geverfd is, of misschien omdat er steeds meer grijze haren zijn die minder goed kleurpigment vasthouden met de zon?). Dus m'n haar kleurde als vanzelf dichter naar het grijze haar toe. Ik was nog grijs 'genoeg', het werd een beetje een rommeltje met de uitgroei.
Heb het er ook met m'n kapster over gehad. Zij adviseerde iets vergelijkbaars als hier boven; nl. met coupe soleil verschillende tinten matblond (neigend naar grijs) streepjes aanbrengen. En dat dan bij iedere knipbeurt (per 5-6 weken) laten bijwerken.
Vond/vind ik nogal een gedoe, ik ben van even snel langs de kapper....

Heb bedacht dat ik het deze zomervakantie eens aan ga zien. Ga over ruim 3 weken op vakantie. Vanaf nu niet meer verven dan heb ik zo'n 8 weken uitgroei, kan ik eens zien hoe dat is. Als ik net zo grijs word als mijn moeder vind ik dat best mooi, zij is donkergrijs met lichtere stukken er in. Mooi grijs kan best jeugdig staan vind ik overigens.

Tot slot; ik heb wel (heel) kort haar. A la Anita Witzier zeg maar, dus dat maakt het wel makkelijker om over te stappen naar een andere kleur!

Overigens; @ botox? Heb ik ook al een paar keer gedaan. Lelijke sombere fronsrimpel tussen mn wenkbrauwen is zoveel minder. Hoor nooit meer; 'wat kijk je boos!' - dus ik ben helemaal voor hoor

Tja

Met een coup ala Anita Witzier ben je zo klaar Ik heb het net zoals Sara wat lange een soort bob en dan duurt het wel even.

En nog even over de grijze kleur. Er zijn vrouwen die hebben prachtig grijs haar en dat maakt beslist niet ouder. Maar er lopen ook zat grijze vrouwen rond waarvan ik denk een verfje zou wonderen doen Je weet alleen niet van te voren hoe het je staat en wat voor kleur grijs haar je hebt.

+ Brunette +

+ Brunette +

27-06-2011 om 02:41

Sinilind

Tussen de 40 en de 60 bereiken vrouwen een leeftijd waarop het lichamelijk verval zichtbaar wordt. Hét moment om openbaar grijs te zijn vind ik als je gezicht dermate veel rimpels vertoont dat het overduidelijk is dat je de menopauze voorbij bent, jong ogen is nu eenmaal in, tenzij je uit een soort idealisme of sociaal statement vertikt er jonger te willen uitzien dan je kalenderleeftijd.

Fiorucci

Fiorucci

27-06-2011 om 06:19

Sini

Ik ken vrouwen jonger dan zestig die prachtig grijs zijn.

Grijs is beautifullllll!

Ik zou willen dat ik jong grijs ging worden, ik vind grijs haar, over het algemeen, práchtig! Vooral als het goed geknipt is en niet ouwbollig..

Maar ja, smaken verschillen..Ik ´link´ grijs haar dan ook niet aan ouderdom, ik link (vooral jong grijs) eerder aan durf, modern, creatief..misschien is het gewoon een kwestie van mindset..?

Kwestie van smaak inderdaad

Ik vind er geen harde leeftijdsgrens voor aan te wijzen. Sommige vrouwen van 40 zien er prachtig uit met natuurlijk grijzend haar.

Andersom vind ik kleuren boven een bepaalde leeftijd wel moeilijk om naar te kijken. Zo'n hard kleurenblok staat dan op een doorgroefd gezicht.

Ik ben fan van mijn eigen grijs.

Ik weet dat ik klink als een overslaande grammofoonplaat, want ik rope het in ieder verfdraadje, maar echt, sinds ik niet meer verf ben ik veel blijer met mijn hoofd, en ik vind mezelf er veel frisser uitzien. Nou ben ik nog niet effen grijs of zo, maar toch grijs genoeg om grijzend te mogen heten. Maar echt, ik zie er gezonder uit, heb minder behoefte aan make up, en snap opeens veel beter welke kleuren kleren me wel of niet staan. Het klopt gewoon veel beter dan toen ik nog verfde.

Maarre wat is nou eigenlijk het hele probleem...stoppen met verven is net zoiets als TBM-en...Het lijkt een beetje een enge en tegendraadse stap, maar wie weet val;t het best mee, en bovendien...het kan een tijdelijke keuze zijn hoor dames, het hoeft niet gelijk voor de rest van je leven! Zeker als je geen haar tot ver over de schouders hebt kun je het toch gewoon eens uitproberen? Al dan niet met wat kapper-streep-weet-ik-veel-support? Als je het niks vindt is het zo weer geverfd.

Ingrid

tonny

tonny

27-06-2011 om 12:13

Ingridt

helemaal eens met je betoog, als ooggetuige zijnde. Het staat super!

Zelf ben ik een maand of negen terug ook gestopt met verven, zo mooi grijzend als jij ben ik niet maar ik ben wel tevreden. Het is inderdaad een tegendraadse stap, niet meer verven. Maar het bevalt me goed (en mijn agenda en portemonee eveneens)

Chippie

Chippie

27-06-2011 om 12:48

Klassiek blond

Ik vind 'klassiek blond' (grijs) vaak ook veel mooier. Grijs haar gaat vaak samen met een soort van jeugdige lefheid. De grijze duifjes die ik ken hebben het pittig geknipt, hebben een vrolijke uitstraling etc.
Geverfd haar past heel vaak niet met de kleur van de huid, de ogen, etc. Vaak maakt geverfd haar heel flets. Ik houd helemaal niet van roodtinten, 80% van de NL-ers staat het ook niet en 80% van de kleuringen heeft een roodtint.

Fiorucci

Fiorucci

27-06-2011 om 14:19

Pelle

Nee, ik kom ze vaak gewoon tegen op straat en het viel ons op toen we op vakantie waren in Friesland, veel meer vrouwen van 40/50 die gewoon grijs waren. Maar via google vindt je wel voorbeelden, zie ik.

Polly Shearman

Polly Shearman

27-06-2011 om 17:59

Nou

Ik ken eigenlijk maar 3 vrouwen bij wie grijs mooi staat, en dat zijn ingridt, rodebeuk, en liora. De laatste 2 hebben beide zo;n prachtig mooie lok van voren dat ik er bijna jaloers op ben, en ingridt ziet er gewoon pittig en jong uit.. zelfs met grijs haar..

Fiorucci

Fiorucci

27-06-2011 om 18:51

Nou pelle

Je was toch op de meeting?? Dan heb je er al drie gezien.. ik blijf voorlopig nog rood, omdat ik de mazzel heb dat ik de huid van een roodharige heb, zolang ik zorg dat ik geen verf kies met paarstinten, lijkt het heel natuurlijk.

tonny

tonny

27-06-2011 om 20:51

Tja ik zei het al

ik ben gewoon grijzend, niks speciaals.
Maar ingridt, rodebeuk, en liora - die hebben echt grijs-talent! Kom op meiden, zet een trend!

liora

liora

27-06-2011 om 22:22

Oh nee

Bedankt voor alle complimenten, die doen me goed. Maarrrrrr het is bij mij echt een kwestie van geen tijd maken om mijn haar te verven. En ik ga of morgen verven, of heel binnenkort het door de kapper laten verven want ik wil helemaal geen grijze lok (hield mezelf voor dat het gewoon flinke uitgroei was, maar ik blijk dus een grijze lok te hebben).

Liora

tonny

tonny

27-06-2011 om 22:55

Joh liora

waarom?

Na al die verrijkende complimenten ga je toch de kapper verrijken? Gemiste kans!

Wow,

wat een komplimenten allemaal...ik ga bijna blozen...En dat terwijl jullie alleen maar de na 3 uur struinen verregende en verwaaide versie van mijn coupe hebben aanschouwd......

Maar fijn om te lezen!! En misschien ook goed voor de twijfelaars om ook eens van een ander te horen dat kort of grijs niet perse gelijk staat aan een suffe low-maintenance-moeder-look, danwel een voortijdige VUT-uitstraling.

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.