Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sumiya

sumiya

09-04-2010 om 16:53

Van alkmaar naar bergen aan zee

Wij wonen in Spanje en mijn zoon (15 jaar) gaat deze zomer een week op kamp in Bergen aan Zee (Vinea kamp met dank aan OO advies)

Vlucht naar Schiphol dat is niet zo moeilijk, dan trein naar Alkmaar denk ik, maar dan? Is het ver om met taxi te gaan of is er makkelijk openbaar vervoer?

We kunnen hem natuurlijk ook brengen maar ja, dan kost het ons het dubbele van wat het kamp kost, en met de mobiele telefoon loodsen we hem er wel doorheen denk ik zo.

Alvast bedankt voor advies, ik ben niet bekend in Noord Holland.

Sumiya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kijk eens

http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp dan zie je of je met het openbaar vervoer kan.

Als je met de taxi wil gaan moet je even kijken wat de afstand is, dat kan je zien op anwb.nl en dan de routeplanner invullen.

Gewoon de bus

Als je het station in Alkmaar uitloopt staan aan je linkerhand de bussen. Het is een overzichtelijk busstation en zeker als je zoon geen haast heeft lijkt het me prima te doen om de juiste bus te vinden. Hij kan in de bus met contant geld (geen briefje van 50 maar kleine coupures of munten - lekker makkelijk met de euro) betalen.

Op www.9292ov.nl kun je het nummer van de bussen opzoeken.. volgens mij is het meer dan 1 lijn.

Het is alweer bijna 20 jaar geleden dat ik die bus pakte voor een kamp in Bergen!

sumiya

sumiya

09-04-2010 om 20:36

Bedankt manda en rodebeuk

Ik ben totaal niet familiair met Nederland en openbaar vervoer, dus bedankt voor de links, zal eens gaan kijken!

Sumiya

Kaaskopje

Kaaskopje

09-04-2010 om 23:59

Taxi

Er is ook nog de mogelijkheid van de treintaxi.:
Treintaxi

Met de Treintaxi reist u comfortabel en voor een laag tarief van en naar het station. Nét zo luxe als een gewone taxi, maar samen met andere reizigers.

* Er zijn Treintaxi’s bij meer dan dertig stations in heel Nederland.
* De Treintaxi is speciaal bedoeld als aansluiting op het reguliere treinverkeer.
* U herkent de Treintaxistandplaats aan de blauw-gele zuil.

Wat kost het?

* Een Treintaxirit kost 4,70 euro.
* Kaartjes koopt u bij alle NS-servicepunten en NS-kaartautomaten.
* Als u bij een kaartautomaat met aanraakscherm vijf kaartjes koopt, krijgt u een zesde kaartje gratis.
* Een kaartje náár het station bij de chauffeur kopen, kost 5,50 euro.

Naar Bergen aan Zee met de bus: omdat ik de straatnaam niet heb waar hij moet zijn kan ik niet goed zoeken. Dit is de site van de bus: http://www.connexxion.nl/. Hij moet waarschijnlijk, zo was dat altijd, overstappen in Bergen. In de zomer rijd er een zomerbus.

Sawo

Sawo

10-04-2010 om 12:00

Vinea

Hoi sumiya

Dat is prima te doen met de trein. Maar het laatste stuk met de bus zal ik gewoon even informeren bij Vinea. Als het openbaar vervoer niet goed is komen ze meestal de kinderen gewoon van het station halen. En misschien komen er nog meer kinderen uit het buitenland en kunnen ze bv samen een taxi nemen van Alkmaar naar Bergen.

De laatste reisinformatie krijg je meestal pas in mei maar omdat het bij jullie net even wat meer regelwerk is kan je dat prima bij hun navragen en advies inwinnen.
succes

sandra

sumiya

sumiya

16-04-2010 om 13:51

Bedtijden vinea?

Ik heb nu zoveel verschillende opties dat zoon het helemaal zziet zitten, mag geen probleem zijn toch, of hij moet in de trein naar groningen ofzo stappen, maar we zullen hem mobiel de goede trein op loodsen.

Ik zal inderdaad eens bellen naar Vinea, misschien kunnen ze iets regelen.

Kreeg net pakket binnen, zat zoon te lezen, hij krijgt bij een infarct, staat er, "kinderen gaan naar bed rond 9 uur! Ik heb maar gauw gezegd dat dat vast niet voor tieners geld, toch? Hier gaan ze doordeweeks als om 11 uur naar bed, weekenden zo rond 1 uur, negen uur doen ze aal sinds ze 8 zijn niet!

Sumiya

tonny

tonny

17-04-2010 om 17:10

Hoe oud?

Door de week om 23.00 uur naar bed, in het weekend 01.00 uur - hoe oud zijn je kinderen?

Ik snap best dat een kamp van Vinea een bepaalde structuur aanhoudt, met een groep oververmoeide kinderen is niets te beginnen. Ze zijn niet allemaal gewend aan laat naar bed gaan zoals die van jou.

Tonny
(toen mijn kinderen 11-9-6-3 waren, ging de laatste echt om half negen opwaarts. Ik wilde ook heel graag éven rust. Maar goed, ieder gezin is anders)

tonny

tonny

17-04-2010 om 17:11

Oh wacht even...

Je woont in Spanje... Daar is een ander leefritme dan in Nederland, waar een siesta doorgaans overbodige luxe is

Kaaskopje

Kaaskopje

18-04-2010 om 01:45

Tonny

Daarnaast gaat het hier om een 15 jarige zoon en die gaan ook hier in Nederland doorgaans niet meer om 9 uur naar bed

tonny

tonny

18-04-2010 om 13:21

Zo is dat

dat had ik even gemist. Het lijkt me ook sterk dat Vivea pubers van 15 om 21.00 uur onder zeil laat gaan.

sumiya

sumiya

20-04-2010 om 12:42

Tieners geen siesta hoor!

Dat is iets s'zomers en dan vooral voor jonge kinderen, die doorgaans ook laat naar bed gaan, en "oudere" mensen die het anders niet tot laat uithouden en verder niets te doen hebben tijdens vakantie ofzo. Ik ken geen enkele tiener die siesta slaapt! Wel staan ze laat op, school begint pas om 9.30 dus voor 8en komt hier niemand uit z'n bed en dat is not "schandalig vroeg" volgens die van mij want ze hebben vrienden die staan rond 9 uur op (ontbijten doen ze hier niet), dus ja, wat moet je dan om 10 uur in je bed. Als ze om 23.30 slapen hebben ze dus nóg ruim 8 uur.

Raar, ik weet het, maar moeilijk tegen een levensritme van een land in te gaan hoor, met vrienden wordt vaak nog na het avondeten een afgesproken en die zijn niet voor 22.00 uur klaar met eten dus reken maar uit!

Ok, maar zoon is weer gerustgesteld met de bedtijden, hij wéet dat die in NL veel vroeger zijn dus hij schrok zich dood toen hij 21.00 zag staan!

Sumiya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.