Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

dorle

dorle

16-06-2011 om 08:46

Vaker tekenbeten dan de rest van familie

Als we buiten zijn, dan ben ik vaak degene die een tekenbeet oploopt terwijl mijn familieleden nog nooit een tekenbeet gehad hebben.
Zouden teken ook voorkeur hebben? Net als muggen en zo?
Herkennen jullie dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

16-06-2011 om 08:48

Ja!

Bij ons is het de jongste. Vier stuks had zij vorig jaar!
De anderen hadden er geen eentje.

Ik denk het niet

Haha, net een muggendraad gestart, is er ook een tekendraad .
Ik weet wel dat het met muggen zo werkt, maar ik denk niet met teken. Muggen hebben de tijd je te besnuffelen als je slaapt, maar teken laten zich geloof ik vallen als er iets warms en levends langs komt. Zoiets was het. Maar zeker ben ik niet hoor.

Denk het ook

wij hebben ook een gezinslid dat vaker teken vangt dan anderen, ik denk dat de geur/warmteuitstraling scheelt.

Vera*

Vera*

16-06-2011 om 09:16

Ja, neefje

Van alle neefjes en nichtjes die bij opa en oma in het bos speelden, was er één neefje die wel zes teken had en de rest had niets.

Vera

100%mama

100%mama

16-06-2011 om 10:05

Zeker

hier helaas dus ook.....IK ben altijd de pineut terwijl de rest nog nooit een tekenbeet heeft gehad! Overigens hier ook bij de honden, de 1 heeft nog nooit een teek gehad, de ander moet ik echt elke keer controleren op teken en heb er al verschllende weg moeten halen. Met muggen ben ik overigens ook altijd de je weet wel.....

dorle

dorle

16-06-2011 om 10:33

Al jaren

Dus toch, sommigen herkennen dit.
Ik merk het al jaren. Waar we met z´n allen ook gaan, ik heb de teken. Ik merk wel dat als ik maar diverse keren per dag mezelf met DEET insmeer, dat het minder is. Maar ik moet het wel heel vaak herhalen. Ik word ook altijd gestoken door andere insekten.

Ik ook

dit weekend weer gewandeld en ik had 1 teek wandelend over mijn arm en later vond ik nog een teek tegen mijn been aan geplakt, die ik er afgetrokken heb. Helaas nog steeds jeuk dus die moet ik de gaten houden. De rest had niets.Eerder ook wel eens 5 teken in mijn been gehad (vies met die volgezogen dikke lijfjes) en de rest ook niets. 1 keer heeft de jongste een teek achter het oortje gehad.

Dan in de zomervakantie, alles vliegt op mij af, ik ben gevoelig voor beten dus ik neem antihistamine mee zodat ik geen opgezwolle ledematen heb die paars worden ;-(

vreselijk. Ik ga voor komende vakantie bij de apotheek eens kijken wat het beste werkt tegen die beten en weer verschillende middeltjes bij de etos kopen.

koentje

koentje

16-06-2011 om 11:01

Jawel

ik denk dat teken loslaten zodra ze merken dat geur of smaak toch niet bevalt of zo.
In ieder geval is het zo dat knoflook helpt bij het voorkomen van teken.

Maar we eten

hier op de jongste na alle 3 het zelfde en ook regelmatig knoflook.

Fiorucci

Fiorucci

16-06-2011 om 12:06

Ja, maar...

Ik herken dit, maar dan bij mijn katten. Een van de vier heeft heel vaak teken, de andere drie nooit.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2011 om 13:47

Grappig

Onze oudste kat heeft heel vaak een teek en nu ik erover nadenk... de rest niet.

Mijn oudste dochter is weer een weekend met scouting weggegeweest naar een veld waar teken een gegeven zijn. Maar ze was nu toch ook zelf wel een beetje ontzet door de hoeveelheid die ze van zichzelf af moest plukken. Ze had er 14! Waarvan een heleboel baby-teekjes. Ze is toch maar naar de huisarts gegaan, omdat een plek nogal rood was. Ze heeft een flinke kuur meegekregen.

dihanne

dihanne

16-06-2011 om 17:57

Ik ook!

Ja, teken selecteren absoluut.

Als ik met een groepje door bos of veld gelopen heb, dan heb ik teken en de anderen niet

Razend knap van die teken dat ze in die splitsecond die ze hebben om op iemand te springen, ook nog selecteren.

Of misschien laten ze zich inderdaad snel vallen als iemand niet teekvriendelijk ruikt.

Dihanne

Puck

Puck

17-06-2011 om 22:00

Ik herken het ook

In ons gezin ben ik de klos en bij mijn zus is de oudste veel vaker. Zelfs als ik met lange broek en jas aan in maart een keer in het bos loop. En ook raar: we hebben allebei lyme opgelopen met een teek die binnen een halve dag is verwijderd op de juiste manier. Volgens de wetenschap zou het risico op besmetting bij verwijdering binnen 24 uur minimaal moeten zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.