Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

08-05-2009 om 23:05

Vakantieleed

We zijn net terug van een midweek vakantie in een vakantiepark in Drenthe. Voor de 5e keer geweest en het beviel ons altijd erg goed. Maar dit jaar hadden we het slecht getroffen met ons huisje: er zaten vlooien. Tangozoon van 4 zat onder de beten, volgens Tangodochter waren het er wel 40! Ze heeft ze vandaag geteld.
Uiteraard hebben we het gemeld, pas de derde dag, maar ja eerder wisten we nog niet wat het was. Er is toen gespoten in het huisje, maar dat was niet afdoende. Bij vertrek het opnieuw gemeld en ons telefoonnummer is opgeschreven. Ben wel benieuwd of we er wat van horen. Ik vind eigenlijk dat we wel recht op een schadevergoeding hebben, we zijn een hele ochtend bezig geweest met bedden verschonen en van alles uitkloppen, luchten etc. en dan die beten!
We wachten wel even af, maar stel dat we niets horen, wat zou je dan kunnen vragen? Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring?
p.s.Ik wilde nog even toevoegen dat we verder hele goede ervaringen hebben met het vakantiepark, dus dit is echt niet om het park af te kraken. Anders waren we nooit 5 keer teruggekomen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Officiele klacht indienen

Alsnog.
Brief schrijven en je teleurstelling kenbaar maken.
Leed zoon beschrijven en dat je altijd tevreden bent maar deze vakantie niet.

Zorg dat je je brief asap verstuurt en vraag hen om een reactie. En je kunt er gerust in schrijven dat je voor het geleden ongemak een tegoedkoming wilt zien.

Gewoon, vriendelijke brief.

Dan kan er geen misverstand bestaan over je klacht, het is geen vrijblijvendheid meer.

Je bent een goede klant, zullen ze ook goed voor je zorgen.

Esjee

Esjee

10-05-2009 om 02:24

Bij ons ook

Hoi Tango,

Wij hadden ook vlooien in ons huisje. Dat was ook in een park in Drenthe. Het was erg vervelend, vooral bij het slapen gaan. Ik was er alleen met onze 2 kinderen ivm familiebezoek. Wij wonen in het buitenland en we hadden veel last van het tijdsverschil, ik had geen puf om alles uit te kloppen (waren ze bij jou toen weg?). Ik liet iedere keer als we in het huisje kwamen de kinderen met blote voeten lopen en dan sprongen de vlooien op hun voeten en dan pakte ik ze gauw en stopte ze in een glas water.
Uiteraard heb ik het ook gemeld, men scheen niet echt verbaasd te zijn, kreeg ook geen sorry of zo. Wij waren er maar een lang weekend. Had ook verwacht achteraf nog wel wat te horen, maar dat was niet het geval.

liora

liora

10-05-2009 om 09:13

50%

Hoi,

Ik zou inderdaad een klacht indienen en meteen aangeven hoe je gecompenseerd wil worden. Zelf zou ik denken aan 50% terug van je kosten.

Liora

Ayanna

Ayanna

10-05-2009 om 12:17

Veel leren

Zoals ik het lees moeten ze nog veel leren daar in Drenthe en kunnen ze wel een cursus gastvriendelijkheid en klachtenafhandeling gebruiken. Ik werk zelf ook op een vakantiepark (niet in Drenthe dus) en ook bij ons kan het wel eens voorkomen dat gasten vlooien hebben in hun bungalow.
In zo'n geval kijken we als eerste of het mogelijk is om gast om te zetten naar andere bungalow. Sowieso worden alle kleren, beddengoed en dergelijke op onze kosten gewassen. Indien gast niet kan verhuizen dan wordt bungalow gespoten. Men mag daarna zo'n kleine drie uur niet meer in de bungalow en dus bieden wij aan om wat te drinken op onze kosten, eventueel een uurtje bowlen indien gast geen andere planning had voor die dag. in extreme gevallen, bijvoorbeeld kind wat heel heftig op vlooienbeten reageert, krijgen gasten een etentje aangeboden.
Wij maken altijd een meldingsformulier op en mocht bij vertrek blijken dat, in ogen van de gast, de klacht niet afdoende is afgehandeld dan zorgen wij dat formulier terecht komt bij afdeling die klachten verder afhandelt. Gast krijgt altijd het origineel mee van het formulier. Hoe klacht dan verder gecompenseerd gaat worden is afhankelijk van een aantal factoren, onder andere de manier waarop wij op het park hebben geprobeerd deze klacht op te lossen.
Ons streven is echter altijd om een klacht op het park zelf op te lossen. En in mijn ogen doen wij daar dan ook alles aan.
PS Ben natuurlijk héél nieuwsgierig welke organisatie dit is???

Vic

Vic

10-05-2009 om 14:09

Geschillencommissie

Als het bungalowpark niet ingaat op de eisen die je stelt in de brief, kun je de zaak aanbrengen bij de Geschillencommissie reizen. Je moet dan wel aantoonbaar ter plaatse al geklaagd hebben. Ik zou gaan voor 50% van de reissom, vanwege gemiste vakantiedagen i.v.m. wassen enzo + vergoeding van de waskosten.

Tango

Tango

10-05-2009 om 17:59

Esjee

Zouden we in hetzelfde park gezeten hebben en misschien in hetzelfde huisje dan. Bij welk dorp lag jullie park in de buurt. Het park van ons nabij Borger. Bij ons schreven ze in het schriftje bij de receptie doodleuk op: nog steeds last van vlooien. Het was dus een al bekend probleem en verbaasd waren ze zeker niet inderdaad en ook geen echte excuses gehoord.
Nee, na uitkloppen van al het beddengoed, matrassen etc. waren de vlooien zeker niet weg. Zelfs niet nadat we alle moltons vervangen hadden. Maar het ergste vond ik het dus voor mijn zoontje die dus onder de beten zat. Hij heeft er nu thuis nog last van.
Ik denk dat ik er maar een brief aan ga wagen. Als ik lees hoe anders het in andere parken gaat en dat je misschien wel de helft van je reissom terug kan vragen is me dat best de moeite waard.

Irma Etman

Irma Etman

11-05-2009 om 18:01

Welk park

Je kan toch gewoon vermelden welk park? wij gaan ook naar drenthe dan kan ik maar vast voorbereid zijn, schandalig dat ze daar niet meteen wat aan doen

Tango

Tango

13-05-2009 om 14:53

Tja

Ik vind het dus een beetje lullig om de naam van het park hier te geven omdat we verder goede ervaringen hebben en we bovendien nog in afwachting zijn van de afhandeling van onze klacht. Ik wil dus niet meer opschrijven dan dat het in de buurt van Borger is en het park met een D. begint.
De klacht gaat trouwens nu echt de deur uit want inmiddels hebben ze ons gebeld. Tangoman heeft ze gesproken en er kon niet meer van af dan de vraag hoe het nu gaat. Nou, daar hebben we dus helemaal niets aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.