Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Irma

Irma

20-01-2010 om 10:59

Vakantie gaat weer op aan dagelijkse dingen

Ik ben in september een deltijdstudie begonnen en vanaf de kerst tot 1 februari heb ik geen colleges. Vaknatie dus eigenlijk. Hoera. Ik dacht: een zee van tijd voor mezelf! Eerst kwam de kerstvakantie, dat was leuk, sneeuwpret en lekker thuis met de kidneren vanalles gedaan. In januari iedereen weer naar school en werk en ik lekker tijd voor mezelf, dacht ik...Maar ik heb nu nog anderhalve week en helaas is alle tijd min of meer opgegaan aan de stomme huishoudklussen, aan boodschappen, doen, koken, kinderen halen en brengen.
Ik ben één ochtend met een vriendin de stad in geweest.
Ik was van plan om eindelijk eens lekker boeken te gaan lezen, foto's inplakken( ik plak nog, maar loop nu jaren achter) Recepten uitzoeken, muziek weer oppakken, speel een instrument, maar wil weer regelmatig aan de slag.
Ik baal er wel van. Dadelijk weer naar school om de jongste op te halen. En heb ik net alles op tafel liggen om eindelijk de foto's te palkken, is het al weer bijna etenstijd, koken, moet alles weer van tafel. We hebben maar één tafel helaas, en daar moet aan gegeten, worden, huiswerk gemaakt. Niet echt handig. Er is ook geen plek elders in huis.
Hoe moet ik dit nu gestructureerd aanpakken zodat ik toch aan mezelf toekom?
Ik had al bedacht dat ik de volgende keer misschien maar gewoon echt het huis uit moet, een vakantiehuisje of zo voor een week met mijn boeken, muzielinstrument, foto's. Dan wordt ik niet afgeleid door alles rondom het huis en de kinderen. Wie heeft een goede tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

20-01-2010 om 11:09

Bekend probleem

als je niets plant, dan gebeurt er ook niets. Ik had ook heel wat opruim-werk gepland rond de feestdagen. Ze schieten voorbij, en er is haast niets concreet gedaan.
Maak een realistische planning, en stel die dagelijks bij.

Polly Shearman

Polly Shearman

20-01-2010 om 11:26

Whahah

Werkende moeders denken altijd dat thuisblijfmoeders het lekker rustig hebben. NIET dus....

Ik probeer alles te plannen..dus tussen 9 en 10 de badkamer doen, tussen 10 en 11 dat, en dan na 11 uur foto's inplakken enz..
ik zeg ik probeer het zo te doen... met de nadruk op probeer.
Ik heb trouwens ook nog een klein mannetje thuis en een oppaskindje..

Linda99

Linda99

20-01-2010 om 12:33

Polly

Ach welnee, dat denken werkende moeders helemaal niet

Ik heb na de geboorte van de jongste 7 maanden verlof gehad. En inderdaad: alle tijd ging op aan de dagelijkse dingen. Toch vond ik het fijn om alles wat relaxter te kunnen doen. Je leeft minder op de klok.

Maar als je iets wil ondernemen dan is plannen en gaan doen absoluut de beste oplossing.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.