Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sjocola

Sjocola

02-11-2010 om 19:16

Vaatwasser probleempje

Hai,

Wij hebben een gek probleempje met de vaatwasser.
Onze messen stoten de boter af, oftewel de boter (welk soort maakt niet uit) blijft niet aan het mes plakken maar valt er gewoon af.
Dat maakt smeren een uitdaging en is dus geen mega-probleem maar wel heel irritant.

We hebben net een super de luxe nieuwe vaatwasser gekocht en hadden het probleem met de oude ook al.
Ook tijdens een vakantie hadden we met de meegenomen blokjes hetzelfde probleem.
Nu is het zo dat ik altijd de goedkoopste blokjes koop, de ene keer is dat een huismerk de andere keer een aanbieding van een A merk.
We gebruiken daarnaast los glansspoelmiddel en zout, ik weet niet of dat op ons vakantieadres ook het geval was (in het buitenland).

Kan iemand me hier iets zinnigs over zeggen??
Alvast bedankt!
Sjocola

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm

Weet je zeker dat het de vaatwasser is? Ik heb wel eens gemerkt dat de boter van mijn mes glijdt als ik daarvoor een boterham met pindakaas heb gesmeerd.

Brianna F

Brianna F

02-11-2010 om 20:22

Zou het daar aan liggen

Ik merk dat wij soms (niet altijd) ook de halvarine van onze messen zien glijden.
Wij gebruiken blokjes, met apart spoelglans.
ik ga dat toch eens uitproberen, messen van te voren gewoon even met afwasmiddel onder de kraan.

Sjocola

Sjocola

02-11-2010 om 20:46

Alle soorten boter

Pelle, het komt bij alle soorten boter voor. Eigen merk halvarine, blue band goede start, roomboter en zo ook op vakantie het buitenlandse merk.
Dat is het dus niet

Op google kan ik er niets over vinden en ik blijf het echt heel irritant vinden vandaar dat ik de vraag hier in de groep gooi...

Misschien weet iemand een oplossing?

rozenstruikje

rozenstruikje

02-11-2010 om 20:56

Alles-in-1 blokjes

Ik heb de blokjes met alles-in-1. Dus apart zout en glansmiddel hoef ik niet te vullen. En ik heb dus nooit dat de boter van mijn mes glijdt/ valt.
Overigens heb ik dus altijd bij mijn ouders dat de boter van het mes glijdt. Dan zal ik eens navragen of zij dan dus de glans en zout apart vullen.
Het is geen mega-probleem maar wel heel erg irritant ja!

Rozenstruikje

Oh en ik bedenk mij nu dat ik gladde messen heb, en mijn ouders hebben messen met een lichte kartelrand. Zou misschien ook nog kunnen verklaren.

Roomboter

je gebruikt toch wel roomboter, neem ik aan. Wat een gek probleempje he. Ik heb geen enkele klacht.

Tirza G.

Tirza G.

02-11-2010 om 23:53

Niks

er bij gebruiken als je van die blokjes gebruikt. Want dan ben je wel heel erg aan het overdoseren.

Tirza

Biene M.

Biene M.

03-11-2010 om 09:07

Roomboter - halvarine

De halvarine pakt niet op onze vaatwasmachinegereinigde messen, maar roomboter blijft goed zitten.

Niet hakken, maar smeren..

Wij hadden vroeger thuis ook een vaatwasser, toen was alles (zout, glansmiddel etc.) nog appart. Blokjes bestonden nog niet. En ik herinner me dat broertje dat probleem ook had...en dan viel de boter op tafel.... Mijn ouders en ik hadden het niet...volgens mijn moeder moest broertje niet hakken in de boter maar smeer, smeer smeer doen. Je weet wel dat je het afschraapt meer met het mes uit de boterpot in laagjes en lag het er aan dat broer in 1 hap een stukje boter eruit pakte.
Nadat ik uit huis was ben ik probleempje nooit meer tegen gekomen. Of het daadwerkelijk door het hakken van broer kwam of door de komst van de vaatwastabletjes daar heb ik geen idee van.
Wij hebben het in ieder geval nooit.
groeten albana

Sjocola

Sjocola

03-11-2010 om 11:10

Reactie

We hebben het bij alle soorten boter, dus ook bij roomboter.
Gisteren 'hakte' ik een stuk van de roomboter af en dat was de aanleiding voor dit draadje
Verder ben ik geen hakker maar een laagjes smeerder (proest, had dit taalgebruik niet verwacht bij de start van dit draadje) dus ook dat is het verschil niet.

De reden dat we het losse spul er nog bij doen is, vrij hard water hier en doffe glazen na verloop van tijd.
Pffff misschien toch maar eens zonder proberen?!?
Thanks voor het meedenken in ieder geval!

Maxime.M

Maxime.M

04-11-2010 om 11:15

Nog nooit last van gehad

he wat een raar probleem. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt, thuis, vroeger hadden we al een vaatwasser, en ik nu dus zelf ook. Ik gebruik blokjes van de super de boer en glansspoel van super de boer en zout van broxomatic. Maar nog nooit vallende boter gehad. (blueband halvarine). Ik woon in het gooi (hard/zacht water, geen idee?) maar ik zou denken dat het misschien aan de glansspoel ligt, gebruik je dat veel, dat zou met misschien kunnen zijn, en als het bij alle soorten boter is, zou je zeggen dat het dan misschien aan jullie messen ligt, of aan jullie smeertechniek
Dus, ga het eens testen met vrienden en kennisen, zij bij jullie een broodje smeren met jullie messen en jullie bij hun...... wat gebeurt er dan met de boter? ))

Ik vraag me af

ik heb inmiddels mijn tweede vaatwasser.
als zo,n 13 jaar staat zo,n ding in ons huishouden.
ik koop altijd de blokjes die in de aanbieding zijn,net als het spoelglans en het zout.elke keer een ander merk dus,( ik heb in Z-H gewoond en woon nu in N-H (hard en zacht water)en ik heb nog nooit in die 13 jaar gemerkt,dat de halvarine,margarine of de roomboter van mijn mes valt.
de enige periode van het jaar dat dat gebeurt is als we op vakantie zijn,we buiten eten,en de boter niet in de koelkast heeft gestaan.
ik vraag me dus echt af,ligt het wel aan de vaatwasser?
(al heb ik ook geen idee waar het anders aan zou kunnen liggen)

Minet

Minet

05-11-2010 om 08:03

Welnee

Dat de boter van een mesje valt ligt hier echt niet aan de vaatwasser. Ik ken het probleem echter wel, maar........pas nadat ik iets anders met het mes heb gedaan valt de boter eraf, dus niet van een schoon mes dat zo uit de vaatwasser komt.

Jawel hoor

Hier ook. Soms heel wat dagen achter elkaar, dan weer dagen niet.
Irritant is het wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.