Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cecile_s

cecile_s

06-03-2009 om 16:28

Vaatwasser

Wij hebben een Bauknecht vaatwasser, ca. 4 a 5 jaar oud. De laatste tijd doet hij het waardeloos (vaat niet goed schoon, vooral boven, maar soms ook onder). Ik zie steeds allerlei "viezigheid" in de gaatjes van de armen die ronddraaien. Dus elke keer ben ik weer eindeloos aan het pielen om die viezigheid (soms plastic of papier) eruit te halen. Maar de vaat wordt nog steeds niet goed schoon (er blijft kennelijk steeds viezigheid inzitten of er komt weer nieuwe viezigheid in).

Herkent iemand dat? Ik snap niet hoe die dingen erin komen, want die gaatjes zijn klein (daarom zitten ze er voor en komt er te weinig water uit om de was schoon te krijgen), dus daar gaat de viezigheid niet in, lijkt me. Maar het grote gat waar het water in gaat (voor het er door de kleine gaatjes uitgaat), zit toch ook vastgeschroefd, dus daar kan toch ook niet zomaar iets in?

En iemand nog tips? Misschien moet ik nieuwe armen kopen bij Bauknecht, maar wellicht heeft iemand nog ideeen? Als ik alle vaat moet afspoelen dat er helemaal niets meer qua eten aan zit (wat ik eerder nooit deed en toen werd het wel schoon!) dan kan ik net zo goed de vaat met de hand doen

Alvast bedankt.
Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suus66

Suus66

07-03-2009 om 00:00

Schoonmaken

Nieuwe armen zou een mogelijkheid kunnen zijn als je ze niet meer schoonkrijgt, aan de binnenkant kan best veel rommel zitten waar je niet bij kunt en die los blijft komen.
Je moet trouwens voor de gein eens een keer met een doekje langs de rubbers aan de binnenkant onder, gaan. Blèh, dat is errug vies.
Wat je eerst zou kunnen proberen is de vaatwasser een keer met een flinke schep soda een programma laten draaien. Bij de supermarkt heb je ook van die speciale producten om de vaatwasser te reinigen.
Wij gaan overigens wel altijd met keukenrol over het gebruikte borden etc. voordat het in de vaatwasser gaat, zeker met vette pannen. Sommige dingen spoelen wij ook ff, is misschien wel wat meer werk maar scheelt veel vwb vaatwasserluchtjes.

Bij de Albert Heijn hebben ze nu dat reinigingsmiddel in de aanbieding. Heb het vandaag toevallig gehaald, van 5,49 geloof ik voor 2 euro. Weet niet tot hoelang die aanbieding loopt, maar ik ga het ook proberen.
Mijn vaatwasser wast op het moment ook niet echt goed.

Groetjes,
Angie

Tirza G.

Tirza G.

07-03-2009 om 22:34

Afvoer

Bij ons kun je de afvoerzeefjes onderin de bodem een heel eind zelf losmaken en schoonmaken. Dat scheelt enorm in vuiligheid.
De zwenkarmen kunnen we er af klikken, even water er in laten lopen en met een sateprikker alles uit de gaatjes peuteren en hij kan er weer een jaar tegen

Tirza

Hopelijk niet.....

wat wij hadden met onze bauknecht!

Zelfde klachten: de vaat werd niet meer schoon.
Er is een monteur langs geweest die een onderdeel heeft vervangen wat totaal vervet was. Duur grapje van een paar honderd euro.

Dat bleek te komen doordat wij altijd het ecoprogramma gebruikte. Die had een te lage tempratuur om vet goed op te kunnen lossen. Volgens mij heeft bauknecht die knop er alleen op gezet om nog iets met reparaties te kunnen verdienen

Nu doet de wasmachine het al jaren prima en gebruik ik niet meer het ecoprogramma en heel soms (verjaardagen) het korte programma.

Ben je er inmiddels al achter wat het bij jou is?

cecile_s

cecile_s

13-03-2009 om 23:12

Dere

Inmiddels na heel veel gepiel om dingen uit de sproeiarmen te halen, doet hij het weer een stuk beter. Op een gegeven moment plastic, papier en aluminiumfolie eruit gehaald, dus kennelijk zat er nogal veel in. Nu is het echt 10x beter, hoewel nog niet geweldig. Bij ons is het in elk geval niet, zoals iemand schreef, even de gaatjes doorprikken en je kan er weer een jaar tegenaan.
Maar als hij het zo blijft doen, kunnen we er nog wel even mee voort, gelukkig.

Ik blijf mij echter afvragen hoe die grote stukken plastic, papier en aluminiumfolie in die sproeiarmen konden komen (de gaatjes zijn te klein). Iemand een idee?

Cecile

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.