Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vaag make-up vraagje

Zelf gebruik ik geen make-up, deed dat als tiener ook al niet, dus heb er nul-komma-nul verstand van.... Maar nu hebben we een geweldige tip gekregen om mijn dochter voor een evenement op te maken met ingewikkeld elfen-patroon, en daar wordt make-up voor gebruikt. Poeder met kwastje opgebracht met het juiste patroontje (m.b.v. taart-papiertje, haha !), en het gaf inderdaad een geweldig effect - maar na een uurtje of twee in de buitenlucht was een groot deel van de make-up al weg...... Er af gewaaid of gevallen, of weggeveegd, dat weet ik niet, maar wel jammer !

Bestaat er iets waardoor je make-up langer kunt laten zitten ? Iets waardoor het beter vastplakt ? Je weet wel, zoals je ook je haar fixeert door hairspray, maar dan zoiets voor make-up ?? Ik ben zelf dus een make-up nitwit, dus als iemand tips heeft : graag !

Martine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Water

Je moet even googlen op make up fixeren oid en dan kom je van alles tegen. Er bestaan wel fixeersprays.
Wat ook kan helpen is de poeder nat aanbrengen, dus kwastje eerst nat maken, evt er na een laagje met wat losse transparante gezichtspoeder (maar misschien bedekt dat de kleuren te veel), of fixeren met een mist van water (gezichtsspray met water, bij drogist te koop, geloof ik).
Succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.