Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kari1

Kari1

13-06-2011 om 17:35

Utrechtkenners gevraagd

Wie is bekend met de actuele plaatselijke situatie?
Ik wil volgende week parkeren op het Janskerkhof (dat kan op zondag gratis). Normaal rijd ik via Biltstraat, Voorstraat en de Boothstraat door - maar die was afgesloten de laatste keer dat ik erlangs kwam en zo te zien duurt dat nog even.
Hoe kom ik nu op het Janskerkhof? Vanaf de Lange Jansstraat kom ik er niet in (1-richtingverkeer) en bij de Drift staan fietspaaltjes. Toch zag ik vanuit mijn ooghoek wel auto's staan op het J-kerkhof, hoe komen die daar?
Kari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

13-06-2011 om 19:48

Via voorstraat

Kari,
als je even op Googlemaps kijkt en inzoomt op Jans Kerkhof, zie je dat je met een soort 'omtrekkende beweging' vanaf de Biltstraat over de Voorstraat kunt rijden. Aan het einde vd Voorstraat ga je naar links ---> daar heet het Lange Jansstraat. Als je deze volgt krijg je al snel het Janskerkhof aan je linkerhand. Als je dan doorrijdt tot voorbij de Janskerk krijg je aan je linkerhand een zijstraatje waar je in kunt rijden. Dat is dus niet de Drift, maar 1 daarvoor al.
Ben niet vaak met auto in de stad, maar dit is volgens mij de reguliere route.
Groet,
Angela

Kari1

Kari1

14-06-2011 om 08:15

Angela, volgens maps lukt dat niet

Van Biltstraat naar Voorstraat naar Lange Jansstraatlukt wel, maar dan begint het probleem. Eén straatje net voor de Drift heet al Janskerkhof, en daar kun je vanaf de Lange Jansstraat niet in. Op G-maps zie je ook dat het daar smal is gemaakt, net als de doorgang naar de Drift.
De enige toegang tot J-kerkhof die ik zie is die afgesloten Boothstraat.... Voorstraat-Drift is 1-richting, Lange Jansstraat-Jkerkhof is 1-richting voor de kerk en fietsverbinding achter de kerk, vanaf de Lange Jansstraat naar Drift alleen fietsverbinding.
Is er nog iemand ter plekke bekend die weet of ze nu ergens een 1-richtingbord of fietspaaltjes hebben weggehaald?
Kari

Angela67

Angela67

14-06-2011 om 21:47

Morgen weet ik het

Kari,
morgenmiddag fiets ik daar dus dan kijk ik wel even hoe 'men' dat doet daar met auto's!
Groet,
Angela

Angela67

Angela67

15-06-2011 om 16:19

1 richtingsverkeer opgeheven

Kari,
het eenrichtingsverkeer is opgeheven op een bepaalde plek.
Volgens mij gaat het nu dus zo:
Aan het einde vd Voorstraat linksaf
Dan rijd je op de Lange Jansstraat
Het eerste straatje links is Jansveld, die neem je niet
Maar de tweede is nu wel in te rijden vanaf 16 mei jl = Janskerkhof
Na ca. 30 meter word je meteen rechts het parkeerplein op geleid
Groet,
Angela

Kari1

Kari1

16-06-2011 om 14:42

Mooi!

Dank voor je speurwerk Angela! Ik ga zondag gewoon op het Janskerkhof parkeren dus.
Kari

Vera*

Vera*

16-06-2011 om 15:31

Ehh

Is er op het Janskerkhof niet elke zaterdag een bloemen- en plantenmarkt????

Vera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.