Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leandra

Leandra

13-02-2009 om 18:03

Update verhuizen naar hengelo/enschede en huisverkoop

Hallo!

Een aantal maanden geleden had ik hier een draadje geopend over misschien verhuizen naar Hengelo/Enschede i.v.m. mijn werk in Hengelo. Hier volgt een update voor degenene die het interessant vinden . Ik kan dus inderdaad op de afdeling blijven en we gaan dus naar Twente verhuizen. Ons huis is 9 dagen geleden in de verkoop gekomen en vandaag verkocht! De eerste kijkers hebben het gekocht. Nu dus op zoek naar een huis in Hengelo of Enschede. Volgende week hebben we bezichtigingen in Enschede (Park Stokhorst) en in Hengelo (Hasselo). Kent iemand deze wijken? Waar moet ik beslist niet zijn in de plaatsen? Alle tips en ideeën zijn welkom!

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nivea

Nivea

13-02-2009 om 18:15

Hengelo

Ik zou kiezen voor Hengelo. Daar is je werk en IK zou liever in Hengelo wonen dan in Enschede. Ik denk dat je de Hasseler Es bedoelt? Wat is je maximale prijs?

Leandra

Leandra

13-02-2009 om 18:51

Hoi nivea

Woon je in Hengelo? Ja, ik bedoelde de Hasseler Es, Robert Stolzstraat/ Tom Mandersstraat. We kijken tot
€ 190.000.
We willen geen tussenwoning en tuingericht wonen.
In Enschede is meer keus aan woningen, vandaar dat we ook daar kijken. Hengelo is inderdaad praktischer, maar is minder geschikts voor ons te koop.
Als je in Hengelo woont, kan je me misschien later wat advies geven over scholen enzo als het Hengelo wordt

Groetjes Leandra

Nivea

Nivea

13-02-2009 om 20:35

Leandra

Nee, ik woon niet in Hengelo. Tot 190.000 en geen tussenwoning wordt moeilijk. Maar ik zou liever in een tussenwoning in Hengelo wonen, dan in een royaler huis in Enschede.

Nivea

Nivea

13-02-2009 om 20:45

Even gekeken op funda....

Wat mij een leuk huis lijkt (zeker qua buurt) is Bittervoornstraat in Roershoek. Roershoek is een klein wijkje, relatief nieuwe huizen, nabij goede scholen. Zelf vind ik Hasseler Es nou net niets hebben, huizen zijn aan renovatie nodig etc.

Trouwens, in onze hele regio zijn heel veel nieuwbouwplannen. Ons huis heeft ook meer dan 2 jaar te koop gestaan (prima huis, prima prijs) Er staat heel erg veel te koop, er kan vast onderhandeld worden.

Pollewop

Pollewop

13-02-2009 om 22:06

Niet in enschede

Mijn zus woont op het Stokhorst en ik vindt dat die wijk heel erg snel achteruit gaat. Bovendien heb je er voor de kinderen niet veel speelruimte, alles staat vol met auto's. Ik kom zelf uit Enschede van oorsprong en als ik ooit die kant weer uit moet dan kies ik toch voor Hengelo.

Leandra

Leandra

14-02-2009 om 13:53

Hallo nivea en pollewop

Het moet echt een hoekwoning worden om bepaalde redenen. Stokhorst staat wel goed bekend bij iedereen en ook volgende leefbarometer. Wat is dan je indicatie voor niet goed? Ik woon nu in een wijk die ook niet heel goed bekend staat, maar wij wonen er prima.Dat is natuurlijk subjectief. Stokhorst wordt ook kindvriendelijk genoemd. Hoe kijk je aan tegen Helmerhoek Noord en Zuid? En hoe is Almelo? Ik hoor ook van mensen dat je daar niet moet zijn, maar wat is daar anders dan in Hengelo en/of Enschede?
Bedankt voor de info tot nu toe!

Groetjes Leandra

Jessica O

Jessica O

14-02-2009 om 13:58

Almelo

heeft ook diverse mindere wijken. Deel aalderinkshoek is ok, andere deel minder. Zelfde geldt voor de riet.
Kerkelanden zou ik al afraden. Nijrees en kollenveld zijn vrij nieuwe wijken.

En is Borne een optie? Dicht bij Hengelo en ook mooie wijken.

Succes met zoeken.

Jessica

Nivea

Nivea

14-02-2009 om 14:35

Borne

Ik ben ook helemaal voor Borne . Maar voor 190000 wordt het krap. Almelo is de slechtste stad hier in het Oosten, veel problematiek, maar ik heb collega's die er met veel plezier wonen.

Leandra

Leandra

14-02-2009 om 16:21

Borne

hallo,

Borne heb ik al gekeken en niet veel geschikts gezien .Wel een woning aan de Dreef, maar ben ik ook niet zeker van. Hoe is het met de voorzieningen in Almelo? Ik ga eens kijken bij de genoemde goede wijken op Funda.

Jessica O

Jessica O

14-02-2009 om 18:31

Leandra

Ik weet niet welke voorzieningen je bedoelt in Almelo, maar er is genoeg te vinden.
Diverse scholen (basis en voortgezet), ziekenhuis, uitgebreid aantal winkels (diverse kleinere winkelcentra ook nog). Op zich geen gekke plaats hoor (te groot voor mij, maar goed, ik ben dan ook een echt dorpsdeerntje).
Op Funda staat in elk geval genoeg in Almelo.

Jessica

Nivea

Nivea

14-02-2009 om 20:29

Enk en dreef

Daar moet je net niet zijn...

Pollewop

Pollewop

16-02-2009 om 12:38

Zoals ik al aangaf

ik vind dat de wijk snel achteruit gaat, tenminste het stuk waar mijn zus woont. Voor de kinderen is het er lastig spelen met al die auto's, alhoewel er door de week overdag minder zullen staan dan in de weekenden.
Maar goed overal zul je voor en tegens tegenkomen. Ik woon nu zelf bijna 20 jaar op een dorp voorbij Almelo en ik zou er niet meer weg willen. Mijn moeder heeft hier 2 jaar gewoond en is weer naar Enschede terug gegaan, ze werd gillend gek hier.
Goed gaan kijken, op verschillende tijdstippen, dat is denk ik het beste wat je kunt doen.

Leandra

Leandra

16-02-2009 om 18:47

Hallo

Bedankt voor de reacties. Wij wonen leiver in de stad dan in een dorp. Ook alzijn we allebei opgegroeid in een dorp. Het is natuurlijk persoonlijk. Wij gaan in Enschede woningen bekijken aan de Sniedershorst. Woensdag gaanwe huizen kijken in Enschede en in Hengelo. Als een huis ons wat lijkt, gaan we nog een keer met een aankoopmakelaar.

Groetjes Leandra

annedaan

annedaan

17-02-2009 om 09:54

Hengelo

Mocht je toch tijd uittrekken om in het oosten te gaan kijken. Neem dan zeker een kijkje in de Woolder-ES in Hengelo.
Wat ons betrefd de mooiste buurt!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.